11 Reacties

6 jaar geleden

Bij mij kwamen ze er tijdens de bevalling achter dat ze een sterrenkijker was. Ik heb een uur op handen en knie毛n gezeten en is mijn onderrug een uur lang gemasseerd. Dit was de 'truc' om haar te laten draaien, dit is gelukt.

6 jaar geleden

Bij mij was precies hetzelfde met 36 weken. Ze hebben mij alleen verteld dat zodra de baby gaat indalen, ze 99% zeker gedwongen zijn om te draaien. Dit kan zelfs nog een uur voor de bevalling gebeuren, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

6 jaar geleden

De eerste lag bij ons als sterrenkijker. Daar kwamen ze achter bij 4cm ontsluiting. Ik heb toen in het ziekenhuis elk half uur op mijn andere zij moeten draaien. Ze adviseren zoveel mogelijk te bewegen, zodat de baby zelf nog draait.

6 jaar geleden

Ik ben bij mijn eerste kindje ingeleid met 37 weken. Tijdens het persen kwamen ze er pas achter dat hij een sterrenkijker was. Ik heb er verder geen hinder van gehad en mijn zoontje ook niet. Een aantal dagen een iets spitser hoofdje en hij heeft paracetamol gekregen tegen eventuele hoofdpijn maar dit trok snel bij. Zou me er niet te druk om maken.

6 jaar geleden

Ook bij mij kwamen ze er tijdens de bevalling achter dat mijn zoontje een sterrenkijker was. Ik heb eerst een soort kussen (pinda/peanut ball) tussen mijn benen gehad en daarna heb ik ongeveer 45 minuten op handen en knie毛n gezeten. Mijn zoontje is op tijd gedraaid en ben normaal bevallen.

6 jaar geleden

Tijdens de bevalling van mijn oudste dochter kwamen ze erachter dat ze een sterrenkijker was, maar is helemaal goed gekomen!

6 jaar geleden

Bij mij kwamen ze er ook tijdens de bevalling achter. Na 20 uur wee毛n en 2 uur persen een echo gehad (zat geen vooruitgang meer in en toen bleek hij dus een sterrenkijkertje te zijn. Lag natuurlijk al veel te diep om te draaien en uiteindelijk met behulp van vacuum gehaald.

6 jaar geleden

Ik had ook een sterrekijker, maar ik had al 10 cm ontsluiting en draaien kon niet meer, dus toen met de vacuumpomp gehaald. Daar heeft mijn dochter erg lang last van gehad. Als ik er nu tijdig achter zou komen dat mijn kleintje gedraaid ligt en ze kunnen er wat aan doen zou ik het zeker doen!

6 jaar geleden

Bij mij ook pas tijdens de bevalling gezien. Had al 10 cm en was al anderhalf uur aan het persen... Toen is er gekozen voor een keizersnee ipv vacuumpomp. Fijn dat ze het al van te voren zien.

6 jaar geleden

Op 35 weken zagen ze bij mij ook een sterrenkijkertje. Haar gewicht was geschat op 2kg900. Nu 2 weken later is ze vanzelf gedraaid.

6 jaar geleden

Reactie op Esdoorn

Ik had ook een sterrekijker, maar ik had al 10 cm ontsluiting en draaien ko ...
Hier precies hetzelfde! Ze had veel hoofdpijn en last van dr lijfje馃槩