29 Reacties

4 jaar geleden

Die nageltjes groeien hier vreselijk hard! Ik vijl de nagels inderdaad met zo’n waardeloos vijltje maar nog steeds heeft hij vaak krabbels in zijn gezichtje dat arme kind 😖

VRIEND

4 jaar geleden

Ik heb de tip gekregen om de nageltjes met een nagelschaartje bij te knippen, en liefst tijdens haar voeding of zo want dan ligt ze stil 😊

4 jaar geleden

Ik knip zn nageltjes met een baby nagelschaartje als hij slaapt. Dit werkt heel goed. Zijn nageltjes groeien ook erg hard. Als hij zich open krabbelt doe ik er borstmelk op, geneest dan heel snel! Er komt wel snel viezigheid onder zn nageltjes, iemand daar ervaring mee?

4 jaar geleden

Ik doe het altijd tijdens het voeden dan pakt die mn vinger (pink) beet en knip ik zijn nagels en soms alleen een beginnetje en scheur ik de rest er netjes af

4 jaar geleden

Ik gebruik een vijl van karton en dat werkt heel goed! Die speciale voor baby’s werkt voor geen meter! Ze raden knippen af omdat de nageltjes nog te dun zijn en dan vaak inderdaad inscheuren. Probeer deze eens: https://www.kruidvat.nl/zenner-kartonnen-kleine-vijlen/p/3863448

4 jaar geleden

Knippen als ze slaapt met een nagelknippertje, en dan laat ik altijd nog nagel zitten want als je ze te kort knipt kunnen ze indd ingroeien. Dus doe het ook niet te vaak. En lange nagels zijn volgens mij ook niet de oorzaak van krassen in het gezicht, scherpe randjes wel, dus daar de gebruik ik de veil voor.

4 jaar geleden

Ik doe de nageltjes ook met een vijltje. Als ze wat ouder zijn zette ik ook vaak baby tv aan. Dan is de kleine even afgeleid en kon ik de nagels vijlen of knippen met een babynagelknipper.

4 jaar geleden

Wij hebben deze gekocht! Was een tip van iemand op dit forum, bevalt echt heel goed! De vijl gaat heel zacht en zo gauw die weerstand voelt stopt die. Gisteren dacht ik even snel met de nagelknipper wat nageltjes af te knippen en dat ging gelijk mis 🙈 Dus ik ben eerst weer genezen en hou het mooi bij de electrische!

4 jaar geleden

Maar ze is pas 8 weken, hoe kan je ze in godsnaam knippen? Die nageltjes zijn zo ieniemienie!! Straks knip ik haar vinger eraf!! Dan moet je ze eerst echt lang laten groeien?

4 jaar geleden

Ik knip de nageltjes ook met een baby nagelschartje van Chicco als hij slaapt. Dat werkt snel en makkelijk.

4 jaar geleden

Bij mij werd altijd gezegd nog niet te knippen maar vijlen of met je eigen vingers scherpe randjes weg te wrijven (lastig uitleggen🙈).

4 jaar geleden

Maar ze is pas 8 weken, hoe kan je ze in godsnaam knippen? Die nageltjes zi ...
Ik knip ze ook gewoon.. Vanaf de eerste keer meteen gedaan. Als ik veilen moet ben ik weet ik zo lang bezig en schreeuwt hij alles bij elkaar. Knippen is met een minuutje klaar

VRIEND

4 jaar geleden

Drama hè! Wij hebben krabwantjes. Dat vind ze niet erg. Ze is nu 8 weken, ze gaat steeds meer met haar handen doen, dus wil ze af gaan doen. Vanmiddag ga ik een glas vijl kopen en daarmee vijlen. Dit eerder gelezen en gecheckt met cb. Bijten durf ik niet haha. Knippen mag niet. Daar zijn de nageltjes nog veel te zacht voor! Die glas vijl is veel fijner, hopelijk zijn ze dan minder scherp😅

4 jaar geleden

Ik knip mijn zoon van 8 weken zijn nageltjes terwijl hij slaapt heel voorzichtig haha. Het is te vroeg, maar ik vind dat het nodig is.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje was 4 dagen oud toen moest ik haar nageltjes al knippen! Ze waren zo gigantisch lang dat vijlen geen eens zin had 😳 Nu bijt ik ze af.. Meestal na het flesje als ze bij me in slaap valt of een ander rustig moment. Zodra ze wakker is en het doorheeft trekt ze haar handjes weg dus lukt het niet 😅

4 jaar geleden

Mijn zus zei dat ze ze altijd af beet... 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Jup afbijten, ik maak aan een vd zijkanten een haakje met mn tanden. En dan scheur ik heel voorzichtig.

4 jaar geleden

Kartonnen vijltje. Maar ik doe het samen met mijn partner, ik hou het handje vast en hij vijlt anders gaat het niet.

4 jaar geleden

Volgens onze kraamzorg mag je na 6 weken knippen. Hier vanaf het begin al moeten vijlen en inmiddels al een paar keer geknipt. Onze zoon had mega lange nagels toen hij werd geboren en het groeit ook snel

4 jaar geleden

Ik doe het als hij slaapt of wanneer mijn vriend hem vast heeft en aflejd