12 Reacties

5 jaar geleden

Mag ik je vragen waarom de laatste fles afgebouwd moet worden ? Ik dacht dat tot 8 maanden de baby alle flessen nog moet krijgen , daarna pas beginnen met afbouwen

5 jaar geleden

Wij geven 4x 180ml opvolgmelk om 7 11 15 en 19u. Die van 23u hebben we in 1 keer weggelaten 🙊. De eerste twee nachten werd ze tussen 3 en 5 wakker, en gaven we haar max 90 ml. We hebben geluk gehad dat ze dit accepteerde 😂. Dus tip, ik zou gewoon verder afbouwen. En zorg dat hij voldoende melk krijgt van de andere flessen 👍😊

5 jaar geleden

Je kunt eerst nog minderen in het aantal ml en op een gegeven moment minder schepjes bij het water doen zodat de melk steeds wateriger wordt. Dit doen wij met de fles om 3 uur. Zijn van 180 + 6 naar 90 + 1 gegaan. Ben nog een beetje huiverig om dat laatste schepje eruit te halen, haha. De fles van 23.00 zijn we van 180 + 6 naar 120 + 4, die willen we ook nog verder afbouwen.

5 jaar geleden

Wij geven al een tijdje geen avondfles meer, maar geven dan in verhouding overdag meer zodat het qua voeding hetzelfde is. Anders wordt hij wakker van de honger i.p.v. gewoonte. Nu ga je natuurlijk meer vaste voeding geven, dus als hij goed eet kun je het zo opvangen. Heb recent 1 fles in de ochtend verminderd (als hij dan honger krijgt merk ik het overdag al ipv snachts). Hij drinkt nog 800ml op een dag + fruit/brood/groente & als ik minder geef dan wordt hij weer wakker. Mijn tip is dus eigenlijk om te kijken of hij dan wel voldoende binnenkrijgt overdag en echt geen honger heeft :)

5 jaar geleden

Wij zijn gewoon naar 4 flessen van 210+7 schepjes gegaan overdag en die laatste fles niet meer gegeven. Ze eet ook fruithapje 50 gram/ brood korstje / groentehapje 50 gram. En ze sliep verder gewoon door. Als ze wel wakker word en echt honger heeft snachts geven wij gewoon een klein flesje.

5 jaar geleden

Reactie op sella

Mag ik je vragen waarom de laatste fles afgebouwd moet worden ? Ik dacht da ...
Niks moet. Maar wij willen proberen in ieder geval van deze fles af te komen ivm het tijdstip. Zolang hij zijn vocht binnenkrijgt maakt het niks uit. Wij hebben zijn ochtend fles en avondfles hierdoor alvast opgehoogd

5 jaar geleden

Reactie op Svemke

Wij geven 4x 180ml opvolgmelk om 7 11 15 en 19u. Die van 23u hebben we in 1 ...
Oke dankje voor de tip! Gisteren was in ieder geval al geen succes😅 Misschien nog maar eens proberen

5 jaar geleden

Reactie op Dyonn3

Niks moet. Maar wij willen proberen in ieder geval van deze fles af te kome ...
Ahh Helder! Bedankt voor je reactie, Ik dacht dat ik iets gemist had voor m’n kleine

5 jaar geleden

Wij hebben de nachtvoeding afgebouwd dmv de kunstvoeding steeds wateriger te maken.. Ik combineer borstvoeding met kunstvoeding dus gaf bijvoorbeeld steeds minder borst voeding erbij bij die fles en steeds minder kv bij het water.. Op een gegeven moment 70 water met een schepje kv. Dan vinden ze het ook niet meer lekker en laten ze het ook staan En op een gegeven moment kwam ze er niet meer om.

5 jaar geleden

Steeds minder geven. Wij gaven op t laatst nog 90 waarvan ze hem ene keer op had en andere keer liet ze 40 staan. Misschien paar dagen proberen juist?

5 jaar geleden

Ik heb me zoontje van nu 6 maanden eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een avond fles. Ik denk dat het ene kindje het meer nodig heeft dan de ander. Misschien overdag zijn cc ophogen ? Zodat hij voldoende binnen heeft om door te trekken, of de avond fles wat meer geven. Mijn zoontje krijgt 5x 180+6 en een fruithapje id middag en savonds een groentehapje .. succes in iedergeval & luister naar je gevoel! 👍🏼✨

5 jaar geleden

Ik zit op 3 flessen Ze zeiden mij ook 1 fles weglaten 09.00 fles 150cc 5 scheppen 12.00 fruit 190 gr 15.00 fles 150cc 18.00 groente 190gr 22.00 fles 150cc Hij is 6 maand Hij slaapt dan van 22.30 tm 09 ongeveer