30 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben in principe geen televisie aan als de kleine beneden is. Wel vaak de radio. Heel af en toe kijkt ze wel eens een filmpje. Meestal is ze daar zelf met een paar minuten wel klaar mee. Ze kan heel goed zelf spelen gelukkig!
5 jaar geleden
Ons zoontje kan ook heel lang en leuk zelf spelen. Ik merkte dat zo gauw de tv bij anderen aan stond hij er helemaal door geboeid was. Hij speelde niet meer, bewoog niet meer, keek alleen maar tv. Nu heb ik er zelf ook voor gekozen om de tv voor hem aan te zetten. Elke ochtend, een halfuurtje ongeveer. De eerste paar keer keek hij, nu is hij gewend en speelt hij steeds meer en kijkt af en toe.
Dus ik had de tv nooit aan, nu dus elke dag een halfuurtje. Dan went hij eraan en is hij iets minder onder de indruk als hij bij anderen aan staat. 🙃
5 jaar geleden
Hier staat hij geregeld aan, kinderliedjes op YouTube, vindtie helemaal gezellig 😂👏
5 jaar geleden
Mijn man heeft de tv regelmatig aan staan, met name in het weekend staat er voetbal op. Hij zet m ook regelmatig bewust uit als onze kleine er te veel naar kijkt. Maar zoals hier ook al wordt gezegd, hij kijkt niet meer zoveel, is er aan gewend.
Zolang het geen invloed heeft op haar slaap, lijkt het mij niet schadelijk om even mee te kijken.
VRIEND
5 jaar geleden
Wij hebben tot 18.00 uur vooral Spotify en de radio aan. Na zijn fruithap even 20/30 minuutjes youtube aan voor hem met kinderliedjes. Heb ik eventjes mijn handen vrij. Idem na de lunch, dan ruim ik even op, stofzuigen etc.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Lovelychar
Hier staat hij geregeld aan, kinderliedjes op YouTube, vindtie helemaal gez ...
Welke kinderliedjes heb je op? Ik word op het moment echt even gestoord van de selectie die wij al een paar weken draaien ‘little baby bum’. Ik dacht ‘hey Engels, dat zal wel niet zo snel vervelen’ haha nope... ‘hey bear sensory’ is trouwens ook wel leuk. Dansend fruit en groente e.d.
5 jaar geleden
Nou fijn om te lezen allemaal bedankt! ❤️ Dit is dus eigenlijk hoe het er bij ons ook aan toe gaat. Soms is bevestig even fijn. Verder ook de hele dag lekker muziekjes van de Mini Disco zender op haha, ken ze ondertussen bijna allemaal uit mijn hoofd 🤣
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op mamavanvalentina
Nou fijn om te lezen allemaal bedankt! ❤️ Dit is dus eigenlijk hoe het er b ...
Ik heb de tv trouwens wel wat vaker aan als hij een heel slecht humeur heeft tijdens zijn sprong, daar wordt hij vrolijker en rustig van...😂 even ademruimte.
5 jaar geleden
Hier staat de tv nooit aan als mn kind wakker is. We doen wel elke dag "muziekkwartiertje". Dan luisteren we meestal naar Woezel en Pip of klassieke muziek. Maar niet langer dan 15 minuten. Gaat prima zo.
5 jaar geleden
Bij ons staat de tv eigenlijk bijna de hele dag aan, maar meer voor het geluid .. me kleine is er zo aan gewend dat het niet eens meer interessant is en er eigenlijk niet naar om kijkt tenzij hij zijn favoriete Bumba of Peppa Pig hoort. Die zet ik in de na middag max een kwartier voor hem op zodat ik even kan opruimen van de dag.
VRIEND
5 jaar geleden
Hier eigenlijk nooit de tv aan. Heb voor de oudste ook wel strikte regels; alleen in het weekend tv s avonds een half uurtje en zondagmiddag half uurtje. Verder niet. Vanuit het idee dat ze in de pubertijd enzo echt nog wel hele dagen tv gaan kijken. En nu is tv kijken echt nog een traktatie voor ze 🥰
Baby kijkt dan maar vijf of tien minuutjes mee als de andere tv kijken en erna ga ik met haar wat anders doen. Dan vind ik het genoeg voor een ukkie.
Ik realiseer me dat ik hierin waarschijnlijk veel strenger ben dan veel van jullie! En vind het ook echt niet erg als bij anderen thuis de tv vaker aan is. Maar dit werkt voor ons goed en ik vind het echt heerlijk om te zien dat een kindje van 4 op vrijdagavond écht gelukkig is omdat het weekend is en we buurman & buurman mogen kijken. 🥰❤️
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Yfke93
Wij luisteren hier veel naar liedjes van Jeroen Schipper! Zijn op Spotify t ...
Oh thanks! Ga ik even checken.