hey alle lieve moeders en moms to be.
ik heb een kleine van bijna 2 jaar.
en oh oh oh wat is het een dramaqueen als het om slapen gaat.
mijn vriend en ik hadden besloten om haar zoals ons geadviseerd was vroeg in haar eigen bed en kamer te laten slapen maat eigenlijk is ze vanaf het begin nooit een doorslaper geweest. Ze wordt vaak wakker s'nacht en gaat dan jammeren en als ik niet meteen naar haar kamer ga en een flesje geef en een aai over de bol dan wordt het een krijspartij !!. Alleen de afgelopen maand is dit niet meer genoeg en wil ze dat ik snachts bij haar blijf tot ze weer in slaap valt.
Dit kan soms echt 2 uur duren. IK ben kapot van al deze gebroken nachten en het wakker worden snachts al bijna 2 jaar lang !! Ik zit er echt doorheen !!
nou hebben we haar de afgelopen 2 dagen bij ons op de kamer gezet en haar ledikantje naast mijn bed omdat ze heel ziek was. En ze sliep zoveel beter. Ze wordt wel wakket maar kijk naast zich ( mijn kant van het bed waar ik lig) ik zeg dan ' mama is hier ssstt ga maar slapen') en dan gaat ze gewoon weeer terug liggen zonder de huilen of jammeren .
ik en mijn vriend denken nu dus dat ze misschien al die tijd bang was als ze wakker werd in haar kamer en niemand zag en ik daarom erbij moest blijve tot ze weer in slaap viel.
nou zegt me vriend " goh, dit slaapt veel lekkerder voor ons". laten we haar bedje hier houden
en ik heb ook heerlijk geslapen en hoefde voor het eerst in 2 jaar me bed niet uit snachts ( minimaal 3x).
makkelijk dan toch zou je denken ?
MAAR....
nummer 2 komt er bijnaa aan en ik weet niet of dit wle verstandig is , dan heb ik een newboren en een baby op me slaapkamer ! is dit te doenn?? iemand ervaring? en ik dnek dat het verschrikkelijk moeilijk is om haar weer te laten 'wennen ' in haar eigen kamer omdat ze dan ouder is.
ik zou heel graag andere ervaringen of adviezen willen krijgen of een " ik zou ........... doen" opmerking.
alvast bedankt lieve prachtmens !!