36 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg mee bij ons is het precies het zelfde maar omdat hij nergens last van heeft niet bij stil gestaan ok optezoeken

5 jaar geleden

Mijn zoontje is geboren op 3 juni en doet dit ook vaak... ook hij is tevreden en vrolijk dus ik maak me tot zover geen zorgen... noet teveel googlen haha probeer ik tenminste niet te doen en anders kijk ik op thuisarts site

5 jaar geleden

Mijn meisje doet dit ook, meestal heeft ze dan last van haar voeding.

5 jaar geleden

Ons zoontje, 6 weken, doet dit ook regelmatig. Hij heeft lichtjes last van reflux en soms is het tongetje uitsteken een teken dat er iets op zijn maagje ligt of er iets naar boven probeert te komen.. Maar soms doet die het ook zomaar omdat het leuk is denk ik 😊

5 jaar geleden

Heeft die van mij ook, werd mij gezegd dat baby's dingen eerst ontdekken met hun tong.

5 jaar geleden

Nou laat ik nou net hetzelfde gedaan hebben vanavond! Ik vond de berichten op Google ook nogal akelig en heb het een soort van maar uit mn hoofd gezet. Herken het hoor! Vooral als we een soort van contact hebben. Dan lacht ze heel enthousiast en steekt ze dr tongetje uit. Soms een soort van kreetjes van plezier. Ik denk juist omdat ze alles gaan verkennen met hun mondje..

5 jaar geleden

Mijn dochter steekt ook constant haar tong uit. Zou je geen zorgen maken zolang ze goed drinkt etc. Overigens is die van mij nu wat minder vrolijk maar dat komt waarschijnlijk omdat ze sinds het 30+ graden is niet meer slaapt vanaf 10:30 😂😂😂

5 jaar geleden

Onze dochter doet dat ook hoor! Volgens mij is dat gewoon nieuwe dingen uitvinden en proberen

5 jaar geleden

Mijn dochtertje van 6 weken doet dit ook constant. Niet bij stilgestaan dat het iets kan zijn. Dit doet ze ook gewoon tijdens het spelen ..

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op ineke2309

Onze dochter doet dat ook hoor! Volgens mij is dat gewoon nieuwe dingen uit ...
Hier hetzelfde! Vind het wel schattig. Volgens mij inderdaad iets nieuws uitproberen. Ook doet ze het veel als ze wil drinken😊. Ze doet het nu zelfs een beetje na als wij het doen hehe. Zou je hier nou niet druk om maken.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Hier hetzelfde! Vind het wel schattig. Volgens mij inderdaad iets nieuws ui ...
Mijn dochtertje is nu trouwens 7,5 week. Volgens mij hoort het bij haar leeftijd. En ik ga niet googelen 😉

5 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 8 weken en doet dit ook heel vaak!

5 jaar geleden

Ik begreep dat het te maken kan hebben met dat er nog een boertje dwars zit.

5 jaar geleden

Ons zoontje doet dit heel vaak! Ik heb er nooit iets achter gezocht en dacht dat ze aan het ontdekken zijn wat je er allemaal mee kan. Soms als ik mijn tong uit steek doet hij het daarna ook. Is vast toeval maar vind het wel schattig 🥰

5 jaar geleden

De dochter van een vriendin van mij doet dit ook en is ruim een jaar oud en daar is helemaal niets mee aan de hand 😊 dus zou me geen zorgen maken. En anders kan je altijd cb bellen om het te vragen!

VRIEND

5 jaar geleden

Ons dochtertje van 8 weken doet dit ook. Voorheen wanneer ze honger had, maar nu sinds kort ook tijdens het ‘kletsen’, met een grote glimlach erbij. Volgens mij is dat idd gewoon ontdekken en spelen ☺️

5 jaar geleden

Onze zoon (10erken)doet dit ook. Hij is super goed te pas. Ik zoek er niks achter 😀

5 jaar geleden

Nou ben ik juist benieuwd wat dat is, ik ga eens Google. Ons zoontje doet het nu ook, als wij de tong uitsteken doet hij ons na. Maar niet gedacht dat dat iets ernstigs kan zijn. Dacht juist dat dit goed zou zijn voor zijn tong motoriek. Zodat die spier sterker word. Hmm.. misschien fout gedacht dus.

5 jaar geleden

Onze zoon heeft een aantal weken geleden zijn tong gekliefd. De lactatiekundige gaf aan dat hij juist dan veel met z'n tong naar buiten kan. Is juist een goed teken als ze dat doen. Dit is een stukje ontdekken en hoort bij de mondmotoriek. Zij gaf aan zelf onze tong naar hem uit te steken, dan gaan ze dat nadoen en ook hun tong uitsteken Onze zoon is nu ruim 9 weken. Soms is googlen helemaal niet goed...

5 jaar geleden

Mijn oudste deed dat idd ook, toen ook dr Google geraadpleegd 🤣 Maar heeft idd met ontwikkeling te maken, maar als je je zorgen maakt, huisarts inschakelen 👍