4 Reacties
2 jaar geleden
Hier net hetzelfde, we hadden echt een mooi slaapritme met middagdutje en dan rond 19.00 uur in bed tot 06.30 uur 's ochtends en sinds een paar weken gaat het slapen 's avonds heel moeilijk, enkel nog in slaap vallen als ik haar handje vast hou of soms lukt het zelfs helemaal niet om haar te laten slapen en neem ik haar terug mee naar beneden tot wanneer wij gaan slapen. Sinds afgelopen weekend zijn de nachten ook een drama, gemiddeld 2 uur wakker, babbelen, willen spelen en niet meer terug in bed willen dus neem ik haar mee naar beneden waar we dan na 2 uur toch in slaap vallen in de zetel. Vannacht opnieuw wakker van 00.15 uur tot 01.00 uur en dan opnieuw sinds 04.15 uur en er zal waarschijnlijk niet meer geslapen worden.. Ze is zelf ook doodmoe dus ik hoor ook graag welke tips andere mama's hebben. Ik probeer te denken "het is maar een fase" maar hopelijk is deze snel voorbij. Kan mij voorstellen dat het met een baby van 4 weken erbij echt wel heel zwaar moet zijn!
VRIEND
2 jaar geleden
Bij mij wordt ze ook weer af en toe wakker. Lijkt ook alsof ze dan klaarwakker is.. meestal geef ik der iets van melk of een boterham beneden. Laat der wel in der slaapzak zodat ze niet gaat spelen.
daarna gaat ze weer slapen, wanneer ik zeg kijk het is donker buiten, iedereen slaapt, jij ook weer slapen? Soms gaat ze dan meteen slapen en soms huilt ze even 10 min maar valt dan weer in slaap..
2 jaar geleden
Hi
Heel herkenbaar. Zoontje is nu 23 maaanden en dat wat je beschrijft had ik hier vorige maand en die maand daarvoor. Volgens mij had ik toen ook zo een topic geopend.
Ik heb helaas geen tip.
Hier was het een hele lange en vermoeiende fase.
Nu heb ik het nog soms dat hij wakker wordt, maar max een uur en hij vraagt dan echt om een flesje. Na samen even liggen, gaat hij weer terug naar zijn eigen bed.