15 Reacties

5 jaar geleden

Waarom zo vroeg als ik vragen mag. Ze raden pas aan om naar 3 flessen te gaan vanaf 8 maanden

5 jaar geleden

Reactie op babygirljuni060620

Waarom zo vroeg als ik vragen mag. Ze raden pas aan om naar 3 flessen te ga ...
Ja dat dacht Ik ook..... Onze zoon krijgt zelfs nog 2x 210 & 2x 180 en fruit en groente. Dit lijkt hij ook echt nodig te hebben.

5 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt zelfs nog 5 flessen van 180cc 😅 echt een dikzakkie .. binnenkort afbouwen naar 4. Ik vind jou schema er wel gewoon goed uit zien eigenlijk, ik denk dat als hij te vol zit of niet meer wilt dat hij vanzelf 1 fles minder gaat drinken en wat laat staan.

5 jaar geleden

Wij proberen nu ook de 3e fles af te bouwen. Wij hebben ongeveer het volgende schema: 08.00 fles 180+6 met pap 10.00 fruithap 12.00 boterham en fles 180+6 16.00 groentehap 16.30 fles 150+5 (afbouwen) 19.00 fles 180+6 De groentehap willen we naar half 5 uitstellen, indien hij niet eerder komt, omdat ze op de opvang ook rond half 5 een groentehap geven. Dan heeft hij overal hetzelfde schema. Misschien heb je er wat aan. De derde fles willen we zo snel mogelijk afbouwen als het eten goed gaat.

5 jaar geleden

Ons mannetje wou zijn fles rond 4 niet meer.. toen half 5 groente gedaan en om 6 half 7 zijn laatste flesje. Verder is ons schema ongeveer hetzelfde alleen krijgt hij 210 voor het slapen gaan

5 jaar geleden

Ons dochtertje is vandaag precies 7 maanden, wel wat te klein en 3 weken te vroeg geboren. Ze is dus een klein meisje maat 68 past haar nu goed. Haar schema is nu: 8ur fles 180+ 6 schepjes opvolgen 10/10.30 fruit Daarna slapen tot +-12.30 Dan wat brood proberen, wat ze nog niet wil. Daarna fles 180+ 6 schepjes 15ur / 15.30 wat water of thee of roosvicee proberen drinkt nog maar 10 cl ofzo Deze was eerst nog de fles maar die dronk ze eigenlijk niet meer zo. Dan naar bed tot ongeveer 17 ur 17.30 dan groente, 2 dagen een potje en dan 2 dagen vers eet ze ook ongeveer 150 gram. Dan 19 ur fles 210 +7 schepjes maar gaat meestal niet op.

5 jaar geleden

Dit zegt het voedingscentrum, dus tot en met 6 maanden zouden de hapjes nog puur aanvulling moeten zijn, geen vervanging

5 jaar geleden

Pien krijgt nog 5 flessen van 180! Daarnaast fruithap en groente...het is nog steeds een lang iel meisje..ze kan het hebben. Af en toe geven we wat stukjes brood...

5 jaar geleden

Ja dat is waar misschien dat ik het kleine drink momentje van 15 ur 60 + 2 schepjes kan proberen... meer gast ze echt niet opdrinken denk ik... anders 90 natuurlijk... Maarja dan eet ze misschien weer minder tot geen groente om 17 ur... 🙃🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Fem1704

Pien krijgt nog 5 flessen van 180! Daarnaast fruithap en groente...het is n ...
Onze dochter krijgt dit ook inderdaad! Is ook een lange slanke en erg beweeglijke baby, en heeft die 5 voedingen ook echt nog nodig!

5 jaar geleden

Ik ben de flessen gaan minderen naad 120 ipv 180. De ochtend fles en avond fles nog wel 180. Brood toegevoegd. En zo langzamerhand omlaag werken tot er 1 fles weg is.

5 jaar geleden

Reactie op Fem1704

Pien krijgt nog 5 flessen van 180! Daarnaast fruithap en groente...het is n ...
Hier ook zo!

5 jaar geleden

Hier nog op 5 flessen vaak zelfs 6 als meneer de nacht bedenkt trek te hebben 😂 hij drinkt wel maar max 150cc per keer. Vaak minder.. Meerdere keren geprobeerd op te hogen maar zonder succes. Lekker eigenwijs haha

5 jaar geleden

Hier was het idd ook echt proppen. De fles van 15:30 hebben we vd ene op de andere dag weg gelaten omdat ze melk ging laten staan. Ze krijgt nu: 7:30 180+6 9:30 Fruit wat ze op kan 12:00 180+6 14:30 fruit met Liga. Of alleen Liga. 17:00 Groente potje helemaal op 19:00 210+7 Gaat helemaal prima. Merk aan onze dochter dat ze hier zelf ook aan toe was. Flessen drinkt ze weer leeg en is dik tevreden. Vandaag is ze precies 6 maanden en zijn sinds deze week begonnen met de fles te laten staan.

5 jaar geleden

Je kunt ook 12.30u wat brood doen en 90 cc fles. En 15.30u stukje rijstwafel, volkoren soepstengel/broodkorstje en 90 cc fles. Gewoon beetje proberen. Zo doen wij het in de kinderopvang ook. Kijken wat voegt, steekt allemaal niet zo krap.