26 Reacties

5 jaar geleden

Nee die van mij zijn sinds ze naar het kdv gaan steeds verkouden maar hebben er geen last vanm doe er niks aan en gaat telkens met een paar dagen wel weer over. Als het neusje dichtgaat kan je een baby neusspray gebruiken

5 jaar geleden

Onze meid is ook vanaf de eerste week opvang verkouden. Is nu al meer dan een week, neusje verstopt en hoesten met losse slijmen. Wij reinigen het neusje 5x per dag met fysiologisch water en smeren een crème op haar borstkas. Momenteel gaat het beter en beter. Ik zou misschien zeker het neusje spoelen?

5 jaar geleden

Reactie op Yonicorluy

Onze meid is ook vanaf de eerste week opvang verkouden. Is nu al meer dan e ...
Hoe spoelen jullie haar neusje? En welke crème gebruiken jullie? Vind het een fijne gedachte om iets in huis te hebben mocht het erger worden

5 jaar geleden

Reactie op Sandra1810

Nee die van mij zijn sinds ze naar het kdv gaan steeds verkouden maar hebbe ...
Ja daar neig ik ook naar, gewoon even afwachten. Maar ja, eerste keer mama = onzeker🙃 daarom vind ik het heel fijn om te peilen wat anderen doen

5 jaar geleden

Reactie op Hannah92

Hoe spoelen jullie haar neusje? En welke crème gebruiken jullie? Vind het e ...
Wij zuigen haar neusje leeg met een neuspeer en daarna reinigen met fysiologisch water (naaprep) . De crème is iets natuurlijk met grove den (opent de luchtwegen). Kan je op haar borstkas en ruggetje smeren en dat kalmeert en lost de slijmpjes

5 jaar geleden

Wij zuigen het neusje uit met de neusstofzuiger. En doen druppels op zijn slaapzak bij de schouders met dat zn neusje open gaat speciaal voor baby's. Stomen. En raam op een kier en bedje wat schuiner

5 jaar geleden

Ik heb Aromed inhalatie Baby gekocht via bol.com. dit doe ik in z'n olie verdamper waar je een waxinelichtje in kan doen en die zet ik een uur voor het slapen op haar kamer. Werkt helemaal top! Ook kun je het spul op slaapzakje, of rompertje doen overdag werkt perfect

5 jaar geleden

Neusje uitzuigen raad ik niet aan, dit omdat je ook alle goede bacteriën uit het neusje haald wat de verkeerde stoffen etc opneemt. Het is er ook niet voor niets

5 jaar geleden

Mijne had het ook na de eerste volledige dag kdv. Ik ook meteen ziek natuurlijk, weerstand van niks meer. 😂. Hebben niet met medicijnen enzo gewerkt. Hebben neusspray en zo'n zuigertje in huis gehaald maar dacht we wachten het even af. Wat we wel hebben gedaan is 3 nachten een gesneden uitje naast zn bed. Hij was de eerste dag verdrietig dat hij ziekjes was maar daarna leek het alsof hij zn hoestje en slijm als nieuwe realiteit accepteerde en was het weer een blij ei. Hij is trouwens nog steeds beetje snotterig maar heeft er dus geen last van.

5 jaar geleden

Reactie op Esmée Florine

Ik heb Aromed inhalatie Baby gekocht via bol.com. dit doe ik in z'n olie ve ...
Oh dat klinkt goed inderdaad! Dat is dan om vrijer te kunnen ademen?

5 jaar geleden

Reactie op Hippebanaan

Wij zuigen het neusje uit met de neusstofzuiger. En doen druppels op zijn s ...
Goede tips allemaal! Welke druppels gebruiken jullie?

5 jaar geleden

Reactie op Jellybean2020

Mijne had het ook na de eerste volledige dag kdv. Ik ook meteen ziek natuur ...
Ugh ja daar kijk ik ook echt niet naar uit! Vooral nu met corona, een baby verkouden wordt nog geaccepteerd maar als je het zelf hebt..😬 werkt het uitje bij jullie? En laat je dat dan de hele nacht liggen?

5 jaar geleden

Beetje borstvoeding in neusje druppelen doet ook wonderen!

5 jaar geleden

Wat ook werkt is een opengesneden ajuin in de slaapkamer leggen. Van de geur blijft je neus open. Grootmoeders trucje

5 jaar geleden

Physiomer baby gekocht🤗

5 jaar geleden

Wij hebben oom zo een schuin kussentje gekocht bij mamaloes voor het geval wanneet hij verkouden is. Zelf nog niet geprobeerd.

5 jaar geleden

Reactie op Yonicorluy

Onze meid is ook vanaf de eerste week opvang verkouden. Is nu al meer dan e ...
Welke creme gebruiken jullie?

5 jaar geleden

Reactie op Jellybean2020

Mijne had het ook na de eerste volledige dag kdv. Ik ook meteen ziek natuur ...
Hier ook, eerste nacht huilen van de hoest... Nu trekt hij er zich niet zoveel van aan meer, ook al is het sneu hem zo te horen hoesten.

5 jaar geleden

Pure kokosolie gemend met nootmuskaat smeren op de fontanel! Deed bij onze dochter wonderen. Al haar slijm kwam vrij en ging eruit. Na een warm bad heeft ze heerlijk geslapen.

5 jaar geleden

Luuv op een zakdoek smeren en op de vensterbank of commode leggen. Door mag je nog niet op het kindje zelf smeren, maar zo komen de dampen wel bij je kindje