2 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Mijn zoontje gaat veel om met de buurkindjes van 6 t/m 8 jaar. De kindjes van 2 en 4 vind hij niet zo interessant.. Hij is altijd al vlot geweest, sprak met 16 maanden in hele zinnen, kon vroeg lopen, maar doet nu ook hele truucjes op een trampoline, stept, fietst enz. Zonder problemen. Maakt ook gebruik van bijzondere en moeilijke woorden in de goede context. Telt t/m 12, kent de kleuren allemaal, is nu druk met dagen van de week (vraagt elke dag welke dag het is vandaag). Wij stimuleren zijn interesses. Hebben hier overigens ook heel veel montessorimateriaal liggen en ik ben van mening dat dat nooit kwaad kan. Een kind zal het toch pas pakken wanneer de interesses daar liggen en dan gaat leren vanzelf. Ik zou alleen niet standaard een kwartier per dag uit een oefenboekje oid gaan werken, of verplicht een kwartier met een spel. Als het uit haarzelf komt, prima!

één jaar geleden

Reactie op Minienmama

Hier hetzelfde verhaal. Mijn zoontje gaat veel om met de buurkindjes van 6 ...
Vanwege die laatste 3/4 zinnen dacht ik inderdaad aan montessorimateriaal. Ik heb wel op de kleuterklas gestaan tijdens mijn stage, maar werk nu al meer dan 5 jaar in het VSO, dus niet alles is in het actieve geheugen. Het was overigens de Bayley-test.