42 Reacties
5 jaar geleden
Hoi, onze dochter heeft ook last van reflux en daarbij krampjes. Wij maken gebruik van de dr brown fles en inflacol. Wij merken dat als ze last heeft van de reflux dat ze dan overstrekt met haar hoofdje, veel slikt, en huilt bij het plat liggen. Ze laat merken als ze krampjes heeft dat ze dan erg met haar beentjes gaat schoppen en strekken.
Tip voor reflux : zorg dat ze niet plat ligt tijdens het slapen. (wij hebben het matras aan het hoofdeinde ietsjes verhoogt)
Voed indien mogelijk recht op en laat na de voeding het even zakken.
Tip voor krampjes :
De Dr brown fles en de inflacol. Daarbij vind onze dochter het in beide gevallen prettig om in de draagzak te zitten.
Dit door de 'rechtop' en de opgetrokken benen houding.
Ook kan een badje ontspannend zijn.
Hopelijk heb je er wat aan en wordt het snel wat minder!
Groetjes
5 jaar geleden
Omeprazol werkte hier prima, idd was het vele slikken en kokhalzen weg. Niet meer huilen bij platliggen, weer gewoon willen drinken, niet meer zuur ruiken.
Met krampjes overstrekt hij heel erg en trappelt met z’n beentjes. Hij heeft dan niet dat slikken en kokhalzen of zure adem.
Wij gebruiken de dramkrampdruppels van Kruidvat eigen merk. Die zijn hetzelfde als Infacol maar dan sterker gedoseerd. Vergelijkbaar met de Sab Simplex druppels uit Duitsland. De Infacol werkte hier niet voldoende.
Ik geef driekwart van de dosering rechtstreeks in het mondje en een kwart doe ik in de fles. Dat haalt alle luchtbellen gelijk uit de fles waardoor ze icm een goede fles(dr Brown) amper lucht binnenkrijgen.
Blijft Heel lastig omdat zowel reflux als krampjes veel overeenkomsten hebben qua gedrag bij je kindje.
Succes ermee, beide is echt niet leuk😥
5 jaar geleden
Onze kleine man heeft ook enorm veel last van kramp waardoor hij heel moeilijk in slaap komt.. wij hebben de Philips Avent fles maar ik hoor iedereen over Dr. Brown, zit hier dan zoveel verschil in? Anders haal in wel een Dr. Brown fles. Als dat wel helpt.. Infacol helpt hier ook niet helaas. Iemand nog tips om kramp te verminderen?
5 jaar geleden
Reactie op msxrowena
Onze kleine man heeft ook enorm veel last van kramp waardoor hij heel moeil ...
Wij zijn van Difrax overgestapt naar Dr Brown. Het is een hele fijne fles en onze dochter heeft ook weinig last van krampjes meer.
Het is de moeite waard om te proberen ik ben zeer tevreden over Dr Brown flessen
5 jaar geleden
Wat voor melk geef je als ik vragen mag?
Mijn meisje had ook hele erge huilbuien met 2 weken waren we er al achter dat ze verborgen reflux heeft.
Omeprenazol gekregen werd wat beter maar niet veel. Langs de kinderarts gegaan heeft ze waarschijnlijk ook nog koemelk allergie erbij.
Nu sinds 2 weken krijgt ze flesvoeding van Nan allernova Ar. Dat is tegen koemelkeiwitallergie en voor de reflux en t is zacht voor de darmen. Nu na 2 weken merk ik echt een wereld van verschil ze slaapt nu heel de dag terwijl dat eerst 1 uurtje ( als we geluk hadden) over heel de ochtend n middag.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.
Succes
5 jaar geleden
Reactie op maritkan
Ja, ik kon vrij snel verschil merken! Is ze dan 7 uur lang niet te troosten ...
Amper! Ze slaapt op 14 uur tijd soms maar 3 of 4 uur. Veel te weinig dus. Ook wel veel last van krampjes denk ik. En ze zou in een sprongetje zitten, maar daar huilen ze toch ook geen 7 uur van denk ik.
5 jaar geleden
Reactie op Vptje
Amper! Ze slaapt op 14 uur tijd soms maar 3 of 4 uur. Veel te weinig dus. O ...
Het kan best dat ze omdat ze zo weinig slaapt ook oververmoeid/overprikkeld is. Bij ons hielp inbakeren heel goed, dat schijnt ook te werken tegen krampjes. Slaapt ze ook niet in een draagzak? Ik had in het ledikantje ook een reflux kussen onder het matras dan liggen ze echt goed schuin!
5 jaar geleden
Je zou kunnen testen of ze niet tegen koemelk kan door dat zelf een aantal dagen niet te gebruiken, dan ook de lactose vrije producten laten staan, daar zit wel koemelk in.
Ik zou denken dat gezien ze zo weinig slaapt ze oververmoeid is, mijn dochter van bijna 6 weken is ook heel onrustig en blijft huilen als ze zo moe is.
Nu baker ik haar na het eten in en leg haar wakker op bed. De eerste dagen wat het huilen met de kraan open, iedere 10 minuten even troosten zonder op te pakken. Nu gaat ze rustig slapen na het eten en heb een heel ander kind.
Veel succes iig, hopelijk kom je er achter wat voor jullie dochter werkt ☺️