19 Reacties

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb een ui gesneden en in haar buurt gelegd. Daarnaast heb ik een badje "vrijer ademen" van zwitsal gegeven (Kruidvat eigen merk is er ook). Heeft bij ons erg snel geholpen! Zo zielig als ze verkouden zijn😭. Beterschap!!

5 jaar geleden

Hey! Ik heb otrivin baby gehaald. 1x gebruikt en niet meer nodig gehad. Beterschap 🍀

5 jaar geleden

Ik gebruik een neuspeer om zijn neus leeg te zuigen.

5 jaar geleden

Otrivib gebruiken, baby elke keer mee in badkamer als er iemand ging douchen zodat de baby kon stomen (evt zelf douchen met baby) bedje iets omhoog aan hoofdeinde, eucalyptus olie 2 druppeljes op een washandje en bij baby voeteneinde in bed leggen (veel betere geur dan een ui vind ik persoonlijk), bij veel snot neus uitzuigen met neuspipetje en veeeeel liefde geven.

5 jaar geleden

Neusspray (met alleen zoutoplossing) zorgt dat t slijm dunner wordt, zodat hij het er zelf uit kan niesen, of je kan het met t pompje er makkelijk uithalen. Ik heb t matrasje bij t hoofdeinde iets hoger liggen. Het hele bedje iets scheef zetten is ook een optie. Als jij of je man gaat douchen, lekker in de stoom staan met je baby.

5 jaar geleden

Mijn zoontje van 6 weken is ook verkouden en ik maak regelmatig z'n neusje leeg met zo'n neuspeertje en daarnaast druppel ik wat borstvoeding in z'n neusje. Werkt goed! Verzacht de slijmvliezen ook, daar wordt hij rustiger van. En af en toe niest hij ervan, dan komt er ook nog weer wat extra snot vrij 🙈

5 jaar geleden

Reactie op EefjeDoortje

Mijn zoontje van 6 weken is ook verkouden en ik maak regelmatig z'n neusje ...
Jaa ook ergens gelezen! Bv werkt tegen veel van zulke dingen he, mooi hoe de natuur werkt! Ga ik ook proberen

5 jaar geleden

Ons meisje was met 2 weekjes al verkouden. Na een week of 2 werd het eindelijk wat beter.. week daarna begon het weer opnieuw, zucht. Nu is het voornamelijk in de nacht dat haar neusje weer volstroomt en ze daardoor lastig kan ademen en begint te hoesten. Hebben al zoutoplossing enz geprobeerd maar lijkt allemaal weinig te helpen. Met als gevolg dat ze vannacht weer bij mij op m’n borst heeft geslapen. Het hoesten gaat ook maar niet over. Zeer vermoeiend en super sneu. Huisarts zegt dat het vanzelf over moet gaan.

5 jaar geleden

Wij gebruiken ook Otrivin zoutoplossing. Ze vindt het niet leuk als we het erin spuiten, maar het werkt goed!

5 jaar geleden

Ik gebruik bij mijn zoontjw van 7 weken een neuszuigertje. Echt een topding!

5 jaar geleden

Ow en het hoofdeinde wat omhoog doen van het bedje. Evt boeken er onder.

5 jaar geleden

Ik geef otrivin zoutoplossing speciaal voor baby's werkt echt goed

5 jaar geleden

Reactie op Anoukrijks

Ik gebruik bij mijn zoontjw van 7 weken een neuszuigertje. Echt een topding ...
Precies wij ook neemt alles mee 😊

5 jaar geleden

Reactie op Anoukrijks

Ik gebruik bij mijn zoontjw van 7 weken een neuszuigertje. Echt een topding ...
Gebruiken we hier ook, vind ik veel beter dan zo'n neuspeertje

5 jaar geleden

Reactie op Tika

Gebruiken we hier ook, vind ik veel beter dan zo'n neuspeertje
Een neusuitzuiger is dus anders dan een neuspeer? 🤔 Hebben hier ook een neuspeer, maar nog geen succes. Kleine man heeft geen vloeibaar snot, maar harde snotjes..

5 jaar geleden

Reactie op Nijn1905

Een neusuitzuiger is dus anders dan een neuspeer? 🤔 Hebben hier ook een ne ...
Dit is een neussnuiter. Je zuigt dan aan het uiteinde en krijg je echt heel wat mee uit het neusje :-)

5 jaar geleden

Reactie op Tika

Dit is een neussnuiter. Je zuigt dan aan het uiteinde en krijg je echt heel ...
Ik spoel eerst haar neusje met fysiologisch water en zuig dan alle snottertjes eruit. 🙃

VRIEND

5 jaar geleden

Ik geef otrivin zoutoplossing speciaal voor baby's werkt echt goed
Ook wij gebruiken Otrivin zoutoplossing voor babies. Wel in druppel omdat ze dat iets fijner vinden dan een spray. Toevallig ook vannacht en ze ademde gelijk wat vrijer. Het uitzuigen lukte niet maar even later zat er een vrij groot snotje op mijn shirt, dus ook gelukt😊.

5 jaar geleden

Zo sneu, vannacht heb ik hem bij me in bed genomen.. half op mn buik/half liggend. Ligt voor mij niet ideaal, maar hij ademde veel rustiger en sliep als een roos!