8 Reacties
5 jaar geleden
In de ochtend ramen boven allemaal open en de hele middag deuren open zodat het weer wat op kamertemperatuur kan komen. Overdag 20 a 21 graden beneden. Dan is het boven gewoon rond de 20 graden. Ik zet de kachel er nog niet heel hoog voor aan.
Straks met koud weer gaat de kachel voor even wat hoger zodat het op kamer 21 wordt en 's nachts gaat ie gewoon weer naar 19 graden
5 jaar geleden
Kou is niet erg, daar kun je ze op kleden. Beter dan de verwarming aanzetten naar mijn mening. Krijg ik zelf ook hoofdpijn van.
In Scandinavische landen slapen kinderen zelfs buiten tot -15! Natuurlijk zijn ze er dan op gekleed, maar de frisse lucht is juist goed voor ze.
Volgens mij is de ideale slaapkamertemperatuur 18 graden, maar dat is iets wat mij vaag bijstaat 馃檲
5 jaar geleden
Ja af en toe want als het te koud is in haar kamertje valt ze niet in slaap dan huilt ze alleen maar. En met de kachel aan is ze zo weg.
5 jaar geleden
Bij ons gaat de verwarming soms wel even aan, maar het is bij ons boven nu al geregeld maar 12 graden (daarom gaan we ook flink verbouwen). We doen dan het liefst de verwarming aan tijdens haar wakker momenten. We leggen bij flinke kou weer een kruik bij het voeteneinde van haar ledikantje. En een warmere slaapzak en deken.