17 Reacties
5 jaar geleden
Kun jij mij vertellen wat je precies voelde? Ik denk namelijk dat ik een verzakking heb, maar kan pas vrijdag bij de huisarts terecht. Succes bij de fysio, trouwens! :)
5 jaar geleden
Reactie op MamaVanMason
Kun jij mij vertellen wat je precies voelde? Ik denk namelijk dat ik een ve ...
Wat vervelend dat je pas vrijdag terecht kan! Ik had vorige week woensdag gebeld en kon ook pas vandaag terecht.
Het klinkt een beetje gek, maar het voelt een beetje alsof je een tampon in hebt die niet diep genoeg zit en eruit kan vallen🙈 En van binnen voelde ik iets naar beneden duwen, heel naar. Wat voel jij?
5 jaar geleden
Ik heb helaas ook een blaasverzakking. Eerstegraads. Inmiddels gestart met bekkenbodemfysio.
Bij mij ziet het er ook wel iets anders uit (zie iets hangen wat er eerder niet zat zeg maar)
5 jaar geleden
Reactie op JFM
Wat vervelend dat je pas vrijdag terecht kan! Ik had vorige week woensdag g ...
Oh jee, dat van die tampon klinkt wel herkenbaar. Zoiets voel ik soms ook (niet altijd). Nou, ik voel de bui al hangen... zal vrijdag wel gelijk doorverwezen worden. 🙈
VRIEND
5 jaar geleden
Ik ben net bij de fysio geweest. Ze heeft me echt enorm kunnen geruststellen.
Ik voel ook echt een bobbeltje bij de uitgang zeg maar. De fysio zei dat ik echt ruim op tijd was om oefeningen voor herstel te gaan doen. Ik was echt panisch en heb zelfs gevraagd of mijn blaas of baarmoeder er niet uit ging vallen als ik moest niezen ofzo. 🙈
Belangrijke algemeen tip was om ervoor te zorgen dat je geen obstipatie krijgt; veel water drinken en vezels eten. Zeker als je borstvoeding geeft extra veel water.
En bij dingen tillen goed uitademen en blijven doorademen.
Bijna 2 op de 3 vrouwen heeft dit na een bevalling dus je bent niet alleen!
5 jaar geleden
Als je zoekt op verzakking is er nog een gelijksoortig topic. Daarin heb ik verteld dat ik dacht dat ik een verzakking had, maar het bleek dat de anatomie veranderd is waardoor ik een bobbeltje zie. Dit is bij mij de achterwand. Lees het topic maar eens door 😊
En voor degenen die wel een verzakking hebben, ik hoop dat oefeningen helpen 🍀
5 jaar geleden
Reactie op JFM
Heb je het idee dat de oefeningen werken? En mag je ondertussen ook sporten ...
Wandelen mag, maar springen of rennen absoluut niet!
Ook squatten wordt bijvoorbeeld afgeraden.
Ik merk nog niet veel verschil..
5 jaar geleden
Reactie op njva
Zie he iets Van buitenaf al hangen? Of als je er echt “inkijkt” zeg maar? V ...
Er hangt niets uit gelukkig. Maar als ik met een spiegeltje kijk, ziet de "ingang" van mijn vagina er totaal anders uit. Ik zie daarbinnen iets hangen zeg maar (Dat is dus mijn blaas)
5 jaar geleden
Reactie op mamavan3meiden
Ik ben net bij de fysio geweest. Ze heeft me echt enorm kunnen geruststelle ...
Wat fijn dat je een goede fysiotherapeut hebt en je gerust heeft gesteld! Ik voel ook zo'n bobbeltje bij de uitgang.
Dankje voor je tips😊! Ik merk dat extra magnesium slikken ook helpt om obstipatie te voorkomen.
Ik had niet verwacht dat zoveel vrouwen hier last van hebben. Er wordt niet zoveel over gesproken denk ik.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op JFM
Wat fijn dat je een goede fysiotherapeut hebt en je gerust heeft gesteld! I ...
Als ik er over praat ('kheb nog steeds weinig schaamte zo na de bevalling) dan kijken mensen me wel ongemakkelijk aan😂 nu vind ik het wel leuk om anderen te shockeren.. maar denk dat er daarom zo weinig over verteld wordt 🤭
VRIEND
5 jaar geleden
Even een vraagje hier: ik ben 11 weken geleden bevallen maar moet s nachts nog vaak opstaan om te plassen (zoals tijdens de zwangerschap). Vaak komt er amper iets uit :) kan dat ook een teken zijn van een verzakking? Of gewoon zwakke bekkenbodem? Hebben jullie dit ook toevallig? :(
Verder voel of zie ik niets ‘anders’ of zo!