16 Reacties

6 jaar geleden

Hee Louiza, Helaas heb ik dit ook meegemaakt. Met 25 weken met bloedverlies naar het ziekenhuis, weeen, bevalling was op gang gekomen, longrijping en weeenremmers gehad. Na een week weer lekker naar huis, helaas nog 3x terug gemoeten met bloedingen die steeds heftiger werden met grotere stolsels, de 2e keer weer medicatie herhaat en de 3e en 4e x zijn de weeen gelukkig vanzelf gestopt (ze geven dan sowieso geen medicatie meer na 2x). Bloedverlies inderdaad te maken met mijn laagliggende placenta en verkorte baarmoederhals. Ik was ook bang voor een keizersnede, daar hadden ze me al op voorbereid, met 32 wkn zat ie ook pas 0,6 cm vd uitgang af. Nu 35 weken en, ze kunnen het niet perfect meten ivm een stolsel die ertussen zit, nu al tussen de 1,5-2,6 cm vd uitgang af. Kan in een keer dus veel verplaatsen! Het is mentaal echt bikkelen. Maar vertrouwen houden helpt echt:)

6 jaar geleden

Hoi, ik heb ook vroeg gebroken vliezen gehad, maar echt al met 22 weken. Op zich is het niet vreemd dat alles naar beneden zakt, omdat je nu minder/weinig vruchtwater hebt. De baby ligt dan waarschijnlijk ook veel lager... ik had zelf geen bloedverlies, maar ik zou op de artsen vertrouwen dat ze jou en de baby goed in de gaten houden. Heel veel sterkte gewenst!

6 jaar geleden

En hoe die gezakt kan zijn... dat weet ik eigenlijk ook niet?? Hadden hun daar een reden voor?

6 jaar geleden

En mocht het een keizersnede worden, ik heb er 2 gehad en ook daar alle vertrouwen in!

6 jaar geleden

Reactie op Rie85

Hoi, ik heb ook vroeg gebroken vliezen gehad, maar echt al met 22 weken. Op ...
Dat is echt heel vroeg 22 weken. Op zich logisch wat je zegt het het zakken ivm vruchtwater verlies. Jij ook veel sterkte . Het is niet niks 😔

6 jaar geleden

Reactie op Samantaaa1

Hee Louiza, Helaas heb ik dit ook meegemaakt. Met 25 weken met bloedverlie ...
Vervelend om te horen dat je nog een paar x terug hebt gemoeten ivm bloedverlies/ stolsels. Heb je met 34 weken nogmaals de longrijpingsspuit gekregen? Fijn dat je al op 35 weken zit.....

6 jaar geleden

Jakkes wat een schrik! Heel veel sterkte, 🙏 voor jullie dat de baby nog lang veilig kan blijven zitten.

6 jaar geleden

Reactie op Samantaaa1

En hoe die gezakt kan zijn... dat weet ik eigenlijk ook niet?? Hadden hun d ...
Ik heb morgen een groeiecho, ik zal het zeker vragen wat daar de reden van kunnen zijn.

6 jaar geleden

bij mijn eerste had ik ook bloedverlies op 37 weken en 4 dagen maar dat betekende toen wel dat bevalling was ingezet. Ik kwam aan in het ziekenhuis met 2 cm ontsluiting. En ik heb gekozen voor een keizersnede, omdat ik mezelf daar het comfortabelste bij voelde. Ik ben nu terug zwanger en wil opnieuw een keizersnede, na 2 dagen was is terug op de been.

6 jaar geleden

Reactie op Louiza T

Vervelend om te horen dat je nog een paar x terug hebt gemoeten ivm bloedve ...
Nee ik moest met 29 weer terug dus toen heb ik de longrijping weer gekregen.. weet eigenlijk niet of ze na week 32 de longrijping nog doen? Ik weet het niet meer zeker.. hebben ze wel tegen je gezegd dat je het rustig aan moet gaan doen, niet meer werken en dergelijke? Goed op jezelf letten, rustig houden, en lekker broeden 🐣!

6 jaar geleden

Reactie op Samantaaa1

Nee ik moest met 29 weer terug dus toen heb ik de longrijping weer gekregen ...
Oke ook maar 1x.. ik was benieuwd of ze dat nog zouden herhalen. Ja ik ben meteen de ziektewet ingegaan afgelopen donderdag.. aansluitend zwangerschapsverlof. Ik rust eigenlijk de hele dag, sta een half uurtje in de keuken voor het avondeten. That's it.

6 jaar geleden

Reactie op Louiza T

Oke ook maar 1x.. ik was benieuwd of ze dat nog zouden herhalen. Ja ik ben ...
Nee ik heb ze 2x gehad. De eerste keer met 25 weken (2 spuitjes) en de tweede keer met 29 weken, ook weer 2 spuitjes. Ik weet alleen niet of ze “nut” hebben na de 32 weken!

4 maanden geleden

Reactie op Rie85

Hoi, ik heb ook vroeg gebroken vliezen gehad, maar echt al met 22 weken. Op ...
Hoi kon je wil gewoon je dagelijkse activiteiten doen want er komt toch steeds vruchtwater uit en wat bloedverlies hoe deed je het met je andere kinderen kwa school

4 maanden geleden

Reactie op Samantaaa1

Nee ik heb ze 2x gehad. De eerste keer met 25 weken (2 spuitjes) en de twee ...
Hoi kon jij wil lopen want als ik loop komt er weer wat vrucht water en wat bloedverlies n benden en heb ook last van me banden

4 maanden geleden

Dankjewel heb morgen weer en afspraak

4 maanden geleden

Reactie op GrappigeVlakte285500

Hoi kon je wil gewoon je dagelijkse activiteiten doen want er komt toch ste ...
En met hoeveel weken ben je uit eindelijk bevallen