5 Reacties

2 jaar geleden

Goede vraag, ik ben over een week uitgerekend. Onze dochter was 1.5 toen onze zoon kwam en die had het eigenlijk niet eens door.. Ons zoontje is nu 2.5 en die merkt wel aan alles dat er wat gaat veranderen, nieuw bed, box in huis, kinderwagen.. De oudste snapt het helemaal die word bijna 4! Wij hebben een boek van grote zus, bobbi en de baby, mama wat zit er in je buik. Maar eigenlijk denk ik dat je er niet teveel over moet denken.. dat komt vanzelf allemaal goed

2 jaar geleden

Ik heb heel veel boekjes in de bieb geleend maar achteraf gemerkt dat er niet echt op voor te bereiden is. Mn dochtertje is nu 3 maanden en mn oudste heeft het nog steeds moeilijk. Hij wil continu bij mij zijn als mn dochtertje bij me zit terwijl hij gewoon lekker speelt als mijn man met haar bezig is... Blijft lastig hier

2 jaar geleden

Bij ons heeft boekjes lezen heel veel geholpen, alles uitleggen en overal bij betrekken

2 jaar geleden

Ik heb sinds een maand een tweede zoontje. Mijn oudste zoon is 2 jaar. Ik probeerde hem ook voor te bereiden met boekjes maar hij had echt geen besef wat er zou gebeuren. Hij vindt zijn broertje vanavond moment 1 heel leuk! Komt vaak kusjes geven of troosten met zijn knuffels en de baby moet elke ochtend even in zijn bed. Heel leuk om te zien en dus voor niks druk gemaakt! Een ritme vinden en de dag door komen met 2 kinderen is weer een ander verhaal 🙈

2 jaar geleden

Onze 2de is nu 6 maanden. Ik heb niet echt het idee dat de oudste snapte wat er ging gebeuren. Maar afgezien van wat gezonde jaloezie soms vindt ze het heel leuk. Wat wel erg fijn was was een pop voor haar met attributen en een poppenwagentje/draagzakje (wat je ook kan bedenken). Zo kon ze meedoen met mama en ook een baby verzorgen. Ze is de eerste 3 maanden onafscheidelijk geweest van “haar” baby!