4 Reacties

3 jaar geleden

Een baby ‘hoort’ niet persee in zijn eigen bed. Dat word vooral de wereld in gebracht in westerse landen. 😋 Onze oudste zoon (1,5 jaar) sliep 9 maanden tussen ons in, daarna in een co-sleeper ledikant tot hij 17 maanden was en nu met papa in een aparte slaapkamer samen in een groot bed omdat zijn broertje sinds 4 weken geboren is, volg je hart en volg je kindje 🥰

3 jaar geleden

Bij ons hielp het door overdag de verandering aan te brengen. De dutje(s) van overdag in eigen bed. Wanneer dat goed ging (binnen paar dagen was dat bij ons) hebben we de nachten eraan toegevoegd. En natuurlijk altijd de lievelings knuffel mee in bed zetten. Wellicht een idee? Succes !

3 jaar geleden

Misschien een shirt van jou mee naar haar bed, zodat ze je geur nog bij haar heeft? Ik zou beginnen met slaapjes overdag in haar eigen bedje. Als dat goed is, de nachten er aan toe voegen.

2 jaar geleden

Wij hebben een tijd geleden ook onze dochter bij ons in bed laten slapen om ook nog een beetje nachtrust te krijgen. Op een gegeven moment was ik daar echt klaar mee aangezien ik daardoor alsnog heel slecht sliep. Wij hebben 2 weken de methode van Estivill toegepast wat omschreven staat in het boekje “slaap kindje slaap”. De eerste avond was pittig maar sindsdien slaapt ze savonds weer zelfstandig in (we moesten er eerst bij blijven zitten elke keer als ze wakker was voordat ze bij ons in bed belandde) en na een paar nachten werd ze snachts ook niet wakker. De ochtenden zijn wel vroeg, maar dat neem ik voor lief na maanden gebroken nachten en slecht slapen.