3 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje zegt heel vaak tegen andere kindjes heel boos “mijn mama!” Als ze alleen maar naar mij/ons kijken en klampt zich ook aan mij vast. 😅 Dit is vooral bij de speeltuin of bijv. Verjaardag met onbekende kindjes maar ook gewoon op straat. Ik heb het idee dat het ook met de “ik,mijn fase te maken heeft”. Bij de peuterspeelzaal gaat het goed en speelt hij wel met andere kindjes. Hoop dat dit je wat herkenning geeft.

2 jaar geleden

Reactie op BiancaV

Mijn zoontje zegt heel vaak tegen andere kindjes heel boos “mijn mama!” Als ...
Oh ja dat zegt mijn zoontje ook altijd!!! Grappig wel, geeft zeker wat herkenning en stelt me toch ergens wel gerust dan. Dank je!

2 jaar geleden

Mijn zoontje zat recent ook twee maanden in zo’n fase, vreselijk. Het gaat nu al weer stukken beter, heb ook zoals hierboven heel erg het gevoel dat het met de fase van nee-zeggen, niet-willen-delen en eigen-wil-herkennen te maken heeft. Ik voelde mij ook de enige en weet je ook waarom? Omdat andere ouders niet eens naar buiten gaan met hun kinderen als zij in zo’n fase zitten. Ik heb dit namelijk op een gegeven moment ook niet meer gedurfd 🙈 lekker dingen opzoeken die wél leuk zijn met/voor hem was mijn strategie, want op de opvang leert hij de sociale dingen toch wel. Hier is het sinds kort heel veel beter, nu dik in de nee-fase maar die is veel leuker dan die niet-kunnen-omgaan-met-andere-kindjes-fase. Geloof me, jouw kind is niet het enige en het wordt vanzelf weer beter 💪