21 Reacties
5 jaar geleden
Goed droog maken met hydrofiele doek, evt talkpoeder erop doen en als dat niet helpt zinkzalf!
5 jaar geleden
Mijn dochter had dit ook door de warmte en wrijving van de huid, werd steeds erger. Op advies van de huisarts eerst met schimmelcreme behandeld en daarna met vaseline.
5 jaar geleden
Ik heb 3 kids en bij de eerste hadden we een ouderwetse kraamhulp. Ze gaf aan om maizena te gebruiken bij rode billetjes of smet tussen liesjes. Ik heb bij alle 3 de kids het gebruikt en het werkt super goed. Mijn ervaring zelfs beter dan sudocreme en bepathen.. gewoon beetje maizena tussen de liesjes, oksels of nekje en het is echt zo weg en heel fijn spul en goedkoop. Succes
5 jaar geleden
Reactie op JxM
Ons mannetje heeft dat ook gehad (met dat verschrikkelijk warme weer in com ...
Haha ik ga stuk om jou reactie 😂😂 6 onderkinnen 😂 zo herkenbaar, mijn dochtertje kan soms ook zo’n bol koppie trekken waardoor die onderkin ook zo duidelijk is terwijl ze andere momenten een heel slank newborn gezichtje heeft 🤣
5 jaar geleden
Schoonmaken onder de douche of in bad, daarna goed drogen met een hydrofiele washand(is fijner dan zo'n grote doek) en daarna beetje maïzena erop... Ouderwets maar werkt perfect👌🏻
5 jaar geleden
In het ziekenhuis doen ze om en om met sudo (droogt) en bepathen (verzorgd) dat hielp goed. Maar maïzena is ook altijd goed.
VRIEND
5 jaar geleden
Als er wat velletjes tussen de plooitjes zitten dan kun je dit makkelijk weghalen met een doekje met olie (ik weet niet of jouw kleine daar ook last van heeft hoor), dan hoef je niet te veel te wrijven. Daarna heb ik tot nu toe sudocreme gebruikt en dat helpt snel en goed. Maar maizena ga ik ook eens proberen na jullie tips! Handig hoor, deze app :)