Onze dochter van 3 maanden drinkt sinds een week best wel onrustig. Soms denk ik dat het komt omdat ze nu ineens meer is gaan zien. Dus sneller is afgeleid. Maar ook klakt ze met haar tong wanneer ze drinkt. Laat dus vaak de vacuüm los. Daardoor veel lucht en dus vaak boeren. Ze heeft eens eerder spruw gehad. Heel erg. Ik zie niet perse een witte aanslag op dr tong nu maar wel soort glazige lipjes. Ga morgen de huisarts wel even bellen of die even kan kijken in dr mondje. Maar stel ze heeft wel spruw, of preventief behandelen dan gebruik ik liever niet nystatine omdat ze daar erg misslijk van lijkt te worden. Iemand ideeën? Liefst een natuurlijk middel. En denken jullie ook dat het spruw is? Ze is niet super onrustig maar ook niet altijd relaxt. Vooral tijdens de fles lijkt het wat minder soepel te gaan. Overigens heeft ze deze week ook een paar keer diaree gehad. Geen rode of kapotte billen gelukkig.
Mijn dochter deed dit ook toen ze net geboren was maar dan aan de borst. Vr ...
Ja dat was hier ook zo. Maar dat was toen omdat ze het nog moest leren. Inmiddels kan ze goed uit een flesje drinken en is dit dus weer nieuw sinds een week. Vroeg me af of iemand het herkende rond die leeftijd
drinkt luidruchtig met een klakkend geluid;
laat vaak de borst of de fles los doordat de baby geen vacuüm kan houden;
kan de borst niet goed pakken als gevolg onvoldoende inname en continu willen drinken;
spuugt regelmatig
heeft last van darmgerommel (’kloink’-geluid) tijdens de voeding en last van darmkrampjes
Mijn kleine heeft daar ook soms last van. Ik heb wel gemerkt dat hij bij de ene fles het meer doet dat bij de andere. Misschien een andere fles of speen formaat proberen?
Molkosan van vogel. Verdunnen zoals op verpakking staat en na elke voeding even aanstippen met een gaasje en speentje in dippen :) nystatine werd die van mij ook mega misselijk van en na twee weken nog geen resultaat, molkosan gaf met een dag al resultaat!
Kokosolie! M’n dochter heeft een paar weken last gehad van spruw en heb een aantal
Weken nystatine gebruikt, maar ging het niet mee weg.. nu kokosolie een weekje gebruikt en het lijkt bijna weg te zijn!
Mijn dochter klakt ook met haar tong tijdens het drinken. Nooit bij stilgestaan dat dat niet hoort... (ik weet niet beter). Volgens mij geen last van spruw en ze drinkt haar flesjes prima leeg. Ook geen krampjes oid naderhand en ze oogt tevreden.. 🤷♀️ misschien eens een ander maat speentje proberen?
Mijn dochter doet dat ook! Maar nooit last mee gehad. Ze doet het met een Dr brown speen en avent speen. Maar bij de Mam speen doet het juist niet (zeker een tip!) En een te kleine speen ook bijna niet (ze is nogal gulzig dus we stappen wat later over). Sinds deze week voegen we een beetje johannesbroodmitmeel toe ivm verborgen reflux en daardoor doet ze het ook niet.
Ik geef borstvoeding, maar mijn dochter doet dit ook ineens vaker (11 weken). Ook het idee dat ze soms afgeleid is! Haar tongriem in meerdere keren gecontroleerd op mijn verzoek in de eerste weken door Kraamzorg, kraamverloskundige en lactatiekundige. Was volgens hun niets mis in haar mond.