20 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter deed dit ook toen ze net geboren was maar dan aan de borst. Vroeg me toen ook af waarom ze dat deed, is vanzelf overgegaan...

3 jaar geleden

Reactie op mntlt

Mijn dochter deed dit ook toen ze net geboren was maar dan aan de borst. Vr ...
Ja dat was hier ook zo. Maar dat was toen omdat ze het nog moest leren. Inmiddels kan ze goed uit een flesje drinken en is dit dus weer nieuw sinds een week. Vroeg me af of iemand het herkende rond die leeftijd

3 jaar geleden

Ons meisje doet het ook de 1ne keer wel en de andere keer niet.. maak me er niet zo druk om

3 jaar geleden

Bij spruw kokosolie op de tong doen... Paar dagen en 't is weg

3 jaar geleden

Reactie op Mieky89

Bij spruw kokosolie op de tong doen... Paar dagen en 't is weg
Van de gezondheidswinkel?

3 jaar geleden

Tobngriem en lipbandje laten nakijken mijn dochter had dit klakken ook is hieraan geholpen en nu kan ze het goed vacuum houden

3 jaar geleden

Reactie op mntlt

Mijn dochter deed dit ook toen ze net geboren was maar dan aan de borst. Vr ...
Tongriem is te kort waardoor het vacuum niet goed vasthoudt

3 jaar geleden

drinkt luidruchtig met een klakkend geluid; laat vaak de borst of de fles los doordat de baby geen vacuüm kan houden; kan de borst niet goed pakken als gevolg onvoldoende inname en continu willen drinken; spuugt regelmatig heeft last van darmgerommel (’kloink’-geluid) tijdens de voeding en last van darmkrampjes

3 jaar geleden

Reactie op Wly2708

drinkt luidruchtig met een klakkend geluid; laat vaak de borst of de fles ...
Ja tongriem en lipbandje is ook al naar gekeken.. herken wel de symptomen maar meerdere deskundigen zeggen dat tongriem en lipbandje oke zijn

3 jaar geleden

Mijn kleine heeft daar ook soms last van. Ik heb wel gemerkt dat hij bij de ene fles het meer doet dat bij de andere. Misschien een andere fles of speen formaat proberen?

3 jaar geleden

Ik gebruik daktarin voor spruw bij mn zoontje

3 jaar geleden

Reactie op Wly2708

drinkt luidruchtig met een klakkend geluid; laat vaak de borst of de fles ...
Gelden deze “symptomen” bij een te korte tongriem?

3 jaar geleden

Molkosan van vogel. Verdunnen zoals op verpakking staat en na elke voeding even aanstippen met een gaasje en speentje in dippen :) nystatine werd die van mij ook mega misselijk van en na twee weken nog geen resultaat, molkosan gaf met een dag al resultaat!

3 jaar geleden

Kokosolie! M’n dochter heeft een paar weken last gehad van spruw en heb een aantal Weken nystatine gebruikt, maar ging het niet mee weg.. nu kokosolie een weekje gebruikt en het lijkt bijna weg te zijn!

3 jaar geleden

Mijn dochter klakt ook met haar tong tijdens het drinken. Nooit bij stilgestaan dat dat niet hoort... (ik weet niet beter). Volgens mij geen last van spruw en ze drinkt haar flesjes prima leeg. Ook geen krampjes oid naderhand en ze oogt tevreden.. 🤷‍♀️ misschien eens een ander maat speentje proberen?

3 jaar geleden

Ze is ook bijna 3 mnd oud

3 jaar geleden

Mijn dochter doet dat ook! Maar nooit last mee gehad. Ze doet het met een Dr brown speen en avent speen. Maar bij de Mam speen doet het juist niet (zeker een tip!) En een te kleine speen ook bijna niet (ze is nogal gulzig dus we stappen wat later over). Sinds deze week voegen we een beetje johannesbroodmitmeel toe ivm verborgen reflux en daardoor doet ze het ook niet.

3 jaar geleden

Reactie op Jongeling028

Mijn dochter doet dat ook! Maar nooit last mee gehad. Ze doet het met een D ...
Hier ook MAM speen/fles, ideaal!

3 jaar geleden

Reactie op Nova1986

Gelden deze “symptomen” bij een te korte tongriem?
Ja klopt

VRIEND

3 jaar geleden

Ik geef borstvoeding, maar mijn dochter doet dit ook ineens vaker (11 weken). Ook het idee dat ze soms afgeleid is! Haar tongriem in meerdere keren gecontroleerd op mijn verzoek in de eerste weken door Kraamzorg, kraamverloskundige en lactatiekundige. Was volgens hun niets mis in haar mond.