33 Reacties

4 jaar geleden
7:00 fles daarna terug in bed
8:30 wakker
10:30 fles
11:30 ong slapen. De ene keer slaapt ze 45 min de andere keer 1,5 uur.
13:00 fruit en cracker
14:30 fles
15:30 ong slapen. Ook weer 45 min tot 1,5 uur
17:30 avondmaaltje
18:15 fles
19:00 slapen
Dus twee dutjes, wakker tijd varieert van 8 tot 10 uur ofzo? en 4 flesjes.
Dutjes: meestal een uurtje. Op de KDV heeft ze wat andere tijden en slaapt ze meer, vanwege alle indrukken denken we.
Ik hou als regel vast, 3 uur wakker gevolgd door slapen.

4 jaar geleden
Ik ben begonnen met de methode droom ritme na een erg actieve niet slapende 6, 5 maand oude baby. Deze zegt dat het ritme 2-90-90-3 moet zijn qua wakker tijden.
Dit lukte bij mijn meisje niet, we hebben wat met de tijden gespeeld en sinds deze week slaapt ze geweldig ( gezien de afgelopen maanden).
Ik maak haar tussen 6:30 en 7:00 wakker en daarna houd ik het ritme 2-3-4 aan. Dit is eigenlijk voor een 8 maanden oude baby maar mijn slimmerik lijkt het nu al prettig te vinden.
Ze krijgt nu nog 180x 6 4 x daags en s'nachts meestal 1 x een paar slokjes bv ( dit is denk ik klaar na deze week omdat ze begint door te slapen) maar het eten lukt haar steeds beter dus als ik ook vlees toe kan voegen ( ze is nu 7 maanden) dan denk ik dat ik af ga bouwen.

4 jaar geleden
Reactie op nicoles
Mag ik vragen waar je dit schema vandaan hebt?
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slaapgidsen
Hier kun je verschillende slaapgidsen downloaden, ik vind het zelf heel fijn als leidraad. Onze zoon van 7 maanden is niet zo van de tijden, maar het ritme en regelmaat hoeft ook niet zozeer echt in de kloktijden te zitten. Dit werkt voor ons goed! Al zitten er ook genoeg dagen tussen dat er niets werkt, haha!

4 jaar geleden
Onze kleine van 7.5 maand is een slaapkop. Slaapt nog 3 slaapjes. Ik hou als wakkertijd nu tussen de 2 en 2.5 uur aan. We zijn een beetje aan het rekken naar 2.5 uur, maar vindt hij nog lastig.
Voedingen als in flesjes varieert bij ons van 4 tot 2 voedingen. Hij drinkt op het moment erg slecht, maar hoeven van de kinderarts niet vaker aan te bieden. Hij eet al heel veel gewoon met ons mee.

4 jaar geleden
Ons schema bij 7 maanden
Slaapt tot 8.00 dan een fles pap
9.30 bedje slapen tot 11 uur daarna 1/2 fruitpotje
12.00uur boterham en 12.30u fles 180+6
13.00uur bedje slapen tot 15.00u dan 1/2 fruit of ander tussendoortje
16.30u warm eten groente
17.00uur slapen tot 18.45u
18.30 fles en uiterlijk 19 uur naar bed
Natuurlijk zit er soms wel eens een half uur verschil in en krijgt hij meer of minder vaste voeding..
Maar hier is hij super tevreden mee. Een makkelijke tevreden baby hier 😁

VRIEND
4 jaar geleden
Wakkertijd is hier 2-2,5 uur en het zijn er 3 soms 2 (rond 9.15 kort, rond 12 lang, rond 4/5 kort (deze vaak ook niet))

4 jaar geleden
Daphne,6.5 maanden.Momenteel probeer ik haar een kleine 2 uur wakker te hebben, dan gaat ze weer naar bed.voorheen sliep ze 2 x 1,5 uur en einde middag nog een 30 minuten.de laatste weken met geluk 2 x 45 minuten en 25 minuten. Ze krijgt nog 5 voedingen over ‘24 uur’ in de wakkertijd fruit/groente/brood

4 jaar geleden
Dochter 7 maanden is maximaal 2.5 uur achter elkaar wakker. Doet nog 2 a 3 slaapjes overdag van in totaal 3 uur.

4 jaar geleden
Iemand enig idee wat maakt dat er zoveel verschillende wakkertijden circuleren op internet....?

4 jaar geleden
Mijn dochtertje van 7 maanden doet 2 slaapjes overdag.
Vanaf dat ze 's ochtends wakker is tot het volgende slaap je zit ongeveer 2,5 uur tussen.
Van het ochtendslaapje tot het middagslaapje zit ongeveer 3 tot 3,5 uur tussen.
En van het middagslaapje totdat ze de laatste fles krijgt en naar bed gaat voor de nacht zit ongeveer 4 uur tussen

4 jaar geleden
Reactie op lafemmeNadiaJager
Wakkertijd is hier 2-2,5 uur en het zijn er 3 soms 2 (rond 9.15 kort, rond ...
Dit is ook het schema waar m’n dochtertje het goed op doet. Alleen weet ik niet zo goed wanneer ik dan de boterham moet geven. Hoe heb jij alles ingedeeld, met fruit, groente en boterham?

4 jaar geleden
Reactie op EefjeDoortje
Dit bericht is verwijderd
Waar is dit schema te vinden kan hem slecht lezen

4 jaar geleden
Pfff bij onze jongen van 7,5 maand is het vinden van een slaapritme weer heel moeilijk, doe altijd t zelfde en met een vast slaap ritueel. Eigenlijk altijd korte slaapjes gedaan overdag tot 1,5 maand terug. Toen sliep hij ineens wel lang. Zo’n 1 - 1,5 uur per keer. Nu weer dutjes van 30 - Max 45 min.
Om 8 uiterlijk half 9 wakker en flesje met pap 200 cc, om 10:15 fruithapje en 10:30 naar bed.
Dan om 12:30 brood en naar bed om 13:00/13:30 ligt eraan Hoelaat hij wakker was.
Om 14:30 fles 200 cc.
Dan om 15:30/16:00 nog keer naar bed. Als hij wakker is groentehapje.
Om 19:30 laatste fles en naar bed. Hij slaapt perfect in de nacht, vaak hele nachten achter elkaar.
Iemand tips als jullie zijn ritme zo zien? Heb ook geprobeerd om de wakker tijd te verlengen en het 8 maanden ritme van 2-3-4 uur geprobeerd wat jij ook doet Emma Rianne. Maar bij hem luistert t super nauw. Te vroeg naar bed is een drama omdat hij dan te wakker is en gaat huilen en te laat wil hij ook niet meer slapen omdat hij over de moeheid heen komt. En wat ik ook merk is dat hij soms echt al super moe wakker wordt in de ochtend dus volgens mij speelt het ook mee hoe de nacht is. Dan breng ik m natuurlijk ook eerder al voor z’n eerste dutje.
Al met al is het overdag slapen voor ons een hele zoektocht..
Verder super makkelijke en tevreden baby!

VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op ElineTess
Dit is ook het schema waar m’n dochtertje het goed op doet. Alleen weet ik ...
Nu ik nog op 4 flessen zit:
715 fles 180
9.15 slaapje
10.00 fruit en thee
11.30 fles 180
12.00 slaapje lang
14.30 ongeveer boterham en water
16.00 fles 180
Soms kort slaapje en soms niet
17.30 groente en water
19.30 fles 180 en naar bed
Als ik zometeen over ga naar 3 flessen dan is dit mijn plan de campagne:
7.15 papfles of papje bord
9.15 kort slaapje
10.00 fruithap met thee
13.00 boterham en flesje melk
Middagdut (lang)
15.00/15.30 tussendoortje en thee
17.30 groente en water
19.00 fles en naar bed
Natuurlijk weet ik niet precies wat zijn ritme gaat doen maar dit is een soort richtlijn 🤪

VRIEND
4 jaar geleden
Hier ook een hele zoektocht. Zoon hangt tussen twee en drie slaapjes in. Het derde slaapje wil hij vaak niet meer en is dan vanaf half 3 wakker, dat is een erg lange ruk naar zijn bedtijd. Heb van alles geprobeerd maar frustreerde alleen maar. Ik volg nu gewoon zoontje. Is hij na 1,5 uur moe dan gaat hij naar bed. Is hij na 45, 60, 120, 150min wakker dan gaat hij eruit etc.

4 jaar geleden
Ons ritme vanaf begin aan gewent en gaat gelukkig goed..
Wij eten tussen de middag warm om 1 uur is onze gewoonte in ons dorp dus beetje anders als jullie;)
7:00 nog beetje borstvoeding en dan mag ze tot uur of 9 naast mij slapen #genietmomentje
9:00 fles opvolgmelk 180 & broodje
11:00 slapen
12:30 fles opvolgmelk 180
13:00 warm eten
14:00 slapen
16:00 fles opvolgmelk 120
16:30 fruithapje
17:00 tussendoortje en beetje drinken
17:30 slaapje
18:30 fles opvolgmelk 180
19:00 broodje
19:30 slapen

4 jaar geleden
Reactie op Babyopkomst2020
Iemand enig idee wat maakt dat er zoveel verschillende wakkertijden circule ...
Ik denk omdat elk kindje weer anders is 😊 Hoe goed je ook een schema wilt volgen, je kindje blijft altijd de leidraad. Ieder volwassen mens heeft ook weer een andere behoefte, het zijn uiteindelijk alleen maar gemiddeldes.

4 jaar geleden
Reactie op Melisx_Melisx
Waar is dit schema te vinden kan hem slecht lezen