64 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb Neutral gehaald. Eerst de machine gereinigd (kookwas) en daarna alles gewassen met Neutral en gestreken

5 jaar geleden

Ik heb alles gewassen met robijn zwitsal. Kleertjes, hydrofiele luiers, washandjes, spuugdoekjes, dekentjes, lakentjes, sokjes, mutsjes.... Gewoon alles wat je kunt wassen 😉

5 jaar geleden

Ik heb gewoon alles met robijn gewassen zonder wasverzachter. Verder ook niet gestreken ofzo.

5 jaar geleden

Ik heb voor mijn hydrofiele luiers, washandjes en spuugdoekjes gewoon mijn eigen wasmiddel gebruikt. Katoen 60 graden. Daarna gestreken

5 jaar geleden

Ik heb alles gewassen met neutral wasmiddel. Zowel de kleertjes, als de dekens, lakens, knuffels hydrofiele doeken enz. Eigenlijk alles voor de kleine. Ik ga wel nog binnenkort vragen tot wanneer ik het met neutral moet wassen ook zodra de kleine geboren is. En wanneer ik het kan wassen met zelfde wasmiddel als wat ik gebruik voor m’n eigen kleding en spullen.

5 jaar geleden

Le Chat Bebe , ruikt heel lang lekker! Geen wasverzachter nodig.

5 jaar geleden

Eerst heb ik alles even op handwas koud gedaan (zodat k zeker wist dat 't niet krimpt) daarna katoen 60 graden etc.

5 jaar geleden

Volgens mij is het vanuit de kraamzorg verplicht de eerste week met neutral te wassen. Dit omdat er geen toevoegingen enzo inzitten. Dus als je kind uitslag krijgt, is het in elk geval niet van het wasmiddel. Daarna kan je met elk wasmiddel wassen die je wilt. Wees wel bedacht op uitslag bij je kindje. Kan zomaar zijn dat deze gevoelig is voor het een of ander.

5 jaar geleden

Reactie op Milenne

Volgens mij is het vanuit de kraamzorg verplicht de eerste week met neutral ...
Wasverzachter mag volgens mij zowiezo niet.

5 jaar geleden

Reactie op Milenne

Wasverzachter mag volgens mij zowiezo niet.
Je hebt ook wasverzachter van neutral zelf. Ik heb het wel gebruikt allebei van Neutral. Want ik doe niks in de droger, veel te bang dat alles krimpt en niet mooi blijft. Als je geen wasverzachter gebruikt word het zo ruw, is mijn ervaring.

5 jaar geleden

Ik heb gewoon wasmiddel gebruikt (robijntje) alleen op de hoeveelheid gelet. Alles op 40 graden gewassen, zonder wasverzachter. Heb zelf alles gestreken alleen de hydrofieledoeken moeten niet gestreken worden omdat het dan minder vocht opneemt

5 jaar geleden

Neutral; geen chemische rommel

5 jaar geleden

Reactie op Milenne

Volgens mij is het vanuit de kraamzorg verplicht de eerste week met neutral ...
Ik heb al 2 kinderen en heb nooit van de kraamzorg gehoord dat ik geen normaal wasmiddel mag gebruiken. Bij mij is het altijd goed gegaan

5 jaar geleden

Ik was alles met ah puur. Mijn oudste twee hebben de nodige allergieën. En reageren goed op ah puur. Neutral kreeg mijn middelste ook uitslag van. Kraamzorg kan je niet verplichten met een bepaald wasmiddel te wassen.

5 jaar geleden

Alles gewassen met neutral. Vanwege eczeem bij de eerste toch maar zekere voor t onzekere. Geen wasverzachter gebruikt en niets in de droger gedaan. Wel of geen gewoon wasmiddel is een eigen keuze. Daarin is niets verplicht en geen goed of fout😊

5 jaar geleden

Heb eerst de wasmachine een keer leeg laten draaien op 90 graden met een scheut soda erin. Even alles lekker schoon maken! Baby kleding e.d. gewassen op 40 graden (niet 60 ivm krimpen) met robijn Zwitsal.

5 jaar geleden

Babykleertjes en alles voor de baby wassen met pH neutraal wasmiddel zonder parfum en kleur en geurstoffen zoals neutral. En geen wasverzachter.. Alles op 60 graden wassen. Babykleertjes krimpen niet... Ook als tip tegen sproeiluiers. Dat alle kleding onder de poep zit... Die krijg je er alleen uit als je op 60 graden wast. Kan gewoon allemaal in de droger. Als je geen zin hebt om alles op te hangen. Tip gooi de sokken in een netje.. anders zoek je je suf..

5 jaar geleden

Alles met neutral gewassen. Geen wasverzachter.. :)

5 jaar geleden

Babykleertjes en alles voor de baby wassen met pH neutraal wasmiddel zonder ...
Kan je echt alle kleertjes op 60 graden wassen? Rompers broekjes truitjes vestjes badcapes? 😊 En het beddengoed? Zoals molton hoeslaken deken of moet ik dan gewoon het label aanhouden?

5 jaar geleden

Ik heb een fles neutral wit en een kleur. Alles gewassen conform het label. Wel eerst een 90 graden lege trommel was gedaan om de wasmachine schoon te maken. Ik strijk alles, geen droger gebruikt. Hierna zie ik wel. Voor de 1e keer wil ik het "goed" doen. Kleintje zo min mogelijk kans op irritaties geven de eerste dagen. Als de neutral op is ga ik over op gewoon wasmiddel, aan strijken heb ik een hekel dus dat zal ik niet blijven doen. Strijk mij eigen kleding ook niet. En de droger zal vast snel ook gebruikt worden.