28 Reacties

5 jaar geleden
Ik heb in de vriezer ijsblokjes bakjes met een dekseltje. En voor als het gegeten wordt kleine bakjes van de Hema! Zaterdag gekocht, kost weinig en ben er erg tevreden over! 😊

5 jaar geleden
Ik volg. Iemand nog tips voor baby hapjes? Waar kan je het best mee beginnen? Ik heb gelezen dat het goed is om de eerste dagen hetzelfde te geven zodat de kleine aan de smaak kan wennen? Ik heb echt geen idee (eerste kind) 🤣 zijn er boeken of websites die makkelijk en duidelijk zijn?

5 jaar geleden
Reactie op msxrowena
Ik volg. Iemand nog tips voor baby hapjes? Waar kan je het best mee beginne ...
Nee ik ben gewoon maar begonnen twee weken geleden. Eerst met doperwtjes, nu met wortel, vanaf morgen bloemkool. Doe ongeveer 6 dagen per soort, eerst groente daarna fruit. Smeerde eerst wat op zijn lipjes, toen een heel klein beetje in z’n mondje en zo heb ik hem heel langzaam laten wennen. Inmiddels gaat het al de goede kant op! ☺️

VRIEND
5 jaar geleden
2 van deze besteld! https://www.babypark.nl/oxo-tot-babyvoeding-diepvriesbakje-teal.html

VRIEND
5 jaar geleden
Ik heb deze besteld, even invriezen en als ik de vormpjes weer nodig ben heb ik vervolgens in silicone afsluitbare zakjes om ze in te bewaren
Hoe het uiteindelijk werkt in de praktijk weet ik nog niet.😂
https://www.amazon.nl/dp/B01ABQB67I?ref=ppx_pop_mob_ap_share

5 jaar geleden
Reactie op msxrowena
Gewoon lekker proberen je merkt vanzelf wat je baby lekker vind..ik heb steeds verschillende geprobeerd en weet nu precies welke hij lekker vind alles opeet..want de mijne proeft nie die eet..hij had echt behoefte aan wat extras dan alleen melk.

VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op msxrowena
Ik heb gebeld met de lc en afspraak gemaakt bij cb. Zij kunnen al je vragen beantwoorden! Beginnen met neutrale groente, dan fruit. 1 week hetzelfde groente ivm wennen. In ochtend/middag geven ivm eventuele krampjes. Bij 5 maanden groente en fruit, zelfs wat aardappel. Bij 6 maanden weer wat meer variatie. Bij cb ook info ontvangen, maar moet ik nog doornemen.

5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
2 van deze besteld! https://www.babypark.nl/oxo-tot-babyvoeding-diepvriesba ...
Ideaal die heb ik ook. Ik gebruik de bakjes van nuby om fruit hapjes in te doen en vries groentes ook op deze manier in. Echt fijn!

5 jaar geleden
Ik heb 2 ijsklontjes vormen bij de Ikea gehaald, deze vul ik en dan in een afsluitbaar zakje in de vriezer. Aan het weekeinde doe ik de overige ijsklontjes in het afsluitbare zakje en gebruik in het vormpje weer voor nieuwe hapjes :) zo liggen er na 3 weken al een goede hoeveelheid worteltjes en bloemkool in de vriezer haha

VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Maris123
Ideaal die heb ik ook. Ik gebruik de bakjes van nuby om fruit hapjes in te ...
Fijn om te horen! Krijg ze morgen binnen😊. Heel stom maar wil het eerste hapje in het weekend doen zodat papa er ook bij is. Dus kan ik ze gelijk gebruiken dit weekend! Nuby lepeltjes met hitte indicator gekocht. Helemaal voorbereid💪🏼.

5 jaar geleden
Ik gebruik de potjes van Philips avent. Die kleine potjes gebruikte ik eerst om de borstvoeding in te bewaren voor de opvang, maar inmiddels heeft de kleine grotere potjes nodig voor dat doeleinde. Nu gebruik ik die potjes voor de groentehapjes. Bij de oefenhapjes zit er maar een klein bodempje in de bakjes, maar naarmate hij meer gaat eten zullen de bakjes meer gevuld gaan worden. Ze groeien dan met hem mee ☺️

5 jaar geleden
Reactie op msxrowena
Www.smikkels.nl
Ik heb mijn zoontje nu 2 dagen broccoli gegeven en morgen gaan we bloemkool proberen :)