18 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Roomboter is de meest gezonde keuze, gevolgd door margarine. Geef in ieder geval nooit halvarine of light producten. Google maar op margarine va roomboter. Ik ben sowieso geen fan van boter, maar heb het in huis voor manlief en straks voor dochter. Roomboter is de enige boter😊.

4 jaar geleden

Wij gebruiken zelf (ongezouten) roomboter dus dat krijgt ons zoontje ook.

4 jaar geleden

Ik gebruik zelf gewoon de normale boter die we zelf ook gebruiken ( is toevallig wel halvarine ) Heb daar met mijn eerste ook niet zo heel nauw op gekeken .. ja dat je er zo min mogelijk van gebruikt🤗

4 jaar geleden

Deze is biologisch :)

4 jaar geleden

Deze gebruiken wij

4 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Roomboter is de meest gezonde keuze, gevolgd door margarine. Geef in ieder ...
Daar dacht ik eigenlijk ook, maar hoezo precies? En echte roomboter is niet smeerbaar, hoe doe je dat? Welke gebruik je?

4 jaar geleden

Reactie op ela1

Deze is biologisch :)
Bedankt! Als ik naar de ingrediënten kijk zie ik dan wel weer zonnebloemolie en palmolie als hoofdingrediënten.. 🤨 dat trekt mij dan weer niet (heb dan liever olijfolie bijvoorbeeld), wellicht ga ik dan toch maar voor roomboter

4 jaar geleden

Reactie op nicoles

Bedankt! Als ik naar de ingrediënten kijk zie ik dan wel weer zonnebloemoli ...
Palmolie ben ik ook geen fan van nee. De verzadigde vetten van roomboter ook niet. Dus beetje kiezen tussen twee kwaden. Lastig hè!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op nicoles

Daar dacht ik eigenlijk ook, maar hoezo precies? En echte roomboter is niet ...
Ik kan hem niet kopiëren plakken, maar hier staat het 😊: https://healthwatch.eu/nl/margarine-of-roomboter/ Storend nog steeds dat het Voedingscentrum ook weer hierin tekort schiet qua informatie🤷🏻‍♀️. We hebben zo’n half blokje ‘ echte roomboter en raspen het er dunnetjes af. Mijn man heeft ook Campina grasboter uit een kuipje😊! Heeft hij voor zichzelf, maar kan ik denk ik ook voor mijn dochter gebruiken! Tot nu toe alleen boter gebruikt om een omelet voor haar te bakken😅.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Ik kan hem niet kopiëren plakken, maar hier staat het 😊: https://healthwat ...
En deze!

4 jaar geleden

Ik ga ook voor grasboter roomboter is een natuurlijk product en daarom in mijn ogen een betere optie. Margarine is bijna geen eten te noemen, er is zelfs onderzoek gedaan naar wat vliegen met margarine zouden doen.. nou niets dus. Haha ze zien het niet als eten en willen er hun eitjes dus niet eens in kwijt. Maar.. je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt dat is het meest belangrijke. Het kuipje grasboter van Campina vind ik een hele fijne, ik zet m alleen niet in de koelkast, dan wordt ie wel hard.

4 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Deze website onderbouwt zijn artikelen volgens volgens mij niet helemaal wetenschappelijk. Het voedingscentrum wel.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Anso-24

Deze website onderbouwt zijn artikelen volgens volgens mij niet helemaal we ...
Het Voedingscentrum raadt ook aan om met 4 maanden met gepureerde hapjes te beginnen terwijl wetenschappelijk is aangetoond dat met 6 maanden beter is vanwege de darmrijping onder andere.

4 jaar geleden

Reactie op Anso-24

Deze website onderbouwt zijn artikelen volgens volgens mij niet helemaal we ...
Dat is meteen ook het lastige aan wetenschap: soms spreken onderzoeken elkaar tegen. Daarom is het fijn dat onafhankelijk, professionele organisaties zoals het voedingscentrum onderzoek blijven doen. Twintig jaar geleden was hun advies anders dan nu. En toch vertrouw ik honderd keer meer op hun dan op een website waarvan keer op keer is gebleken dat het hoaxes e.d. verspreid. Maar daarin is iedereen natuurlijk vrij.

4 jaar geleden

ik gebruik altijd van becel de groene deze boter is wel zacht

4 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Dankjewel voor de link! Erg verhelderend. Beste optie lijkt dus grasboter te zijn

2 jaar geleden

Campina ongezouten grasboter