104 Reacties

5 jaar geleden
Ik volg even, ben ook benieuwd.
Ons mannetje (9 weken nu) is nog niet echt aan speelgoed toe. Speelkleed en babygym zijn al in huis, maar dat hoef ik nog niet te proberen. Hij heeft een knuffeltje waar hij een beetje mee knuffelt, en we trekken hem soms aan z’n armpjes voorzichtig omhoog (zie website 24baby). Dit is goed voor zijn nekspieren. Verder zijn we veel aan het kletsen. Zijn lievelingswoord is Aguuu 😂 en dan kijkt ie super trots 🥰

5 jaar geleden
Mijn zoontje (10 weken) vindt het volgende zeer tof: Spiegels( er hangt ook eentje aan de Speelmat), leg hem ook soms op buik voor een spiegel en stimuleert hem nog meer om zijn hoofdje recht te houden omdat hij zichzelf ziet, praat dan ook graag tegen zichzelf. Muziekjes (speelmobiel of zelf zingen), de tv (bewegende beelden), de planten/bomen bekijken, lichtjes beStuderen. Het leukste vindt hij rondwandelen. Heb veel speelgoed maar kijkt er voorlopig dus nog niet naar.. behalve kijken naar de fele kleuren. Zijn handen zijn nu ook interessant ( zitten voortdurend in zijn mond). Heb ook een knuffelvoetbal met een belletje in die ik aan zijn voetjes leg en dan trappelt hij daar tegen. Amuseert hem daarmee :)

VRIEND
5 jaar geleden
Volgens mij vinden de meeste babies op deze leeftijd gewoon aandacht het allerleukst: een beetje kletsen (baby tijd geven om te ‘antwoorden’!), samen door het huis lopen en alles benoemen dat je ziet, een wandelingetje door park of bos zodat ze naar het bladerdak kunnen kijken, zoiets. Ik vind persoonlijk al die babygymdingen veel te heftig voor zo’n ukkie die alleen al moe kan raken van zijn eigen handjes bestuderen :) maar dat zal ook per baby verschillen!

5 jaar geleden
Ik volg ook even :)
Ons dochtertje is 7 weken. Echt spelen doet ze nog niet maar een spiegeltje vindt ze erg leuk. Ook de muziekmobiel en vingerpoppetjes (ik vertel dan een klein verhaaltje ermee) doen het goed. Sinds een paar dagen ligt ze ook graag op de babyspeelmat om naar de figuurtjes te kijken.
Daarnaast vindt ze het ook leuk als ik zing, rondwandel door het huis of buiten en met haar ‘praat’. Gewoon dingen bestuderen en licht vindt ze interssant.
Ik probeer haar wel wat te stimuleren maar als ze geen zin meer heeft, stoppen we en gaan we knuffelen of een dutje doen.

5 jaar geleden
Dit hangt bij ons boven de commode, het lijkt wel een obsessie bij ons zoontje 😂 grote ogen, brabbelen en spartelen.
Verder is gewoon bij het raam en buiten
naar het licht kijken heel interessant, en de mobiel boven de box, al zonder dat ie aanstaat.
En iedereen die tegen m praat uiteraard 😄

5 jaar geleden
Ik was daar ook zoekende naar. Onze zoon is nu 1. Achteraf gezien merk ik dat er zo jong nog niet veel is qua speelgoed wat echt een must is. Ja, muziekmobiel, speelkleed met dingentjes erop en spiegeltjes etc. Maar voor de rest weinig. Dit begint pas echt later heb ik gemerkt. En dan nog ... onze zoon is 1 en heeft wel speelgoed maar nog heel simpel. Kan zich bij wijze van uren vermaken met zo’n stapel toren en een bak water

5 jaar geleden
Haha ik dacht even dat dit topic over iets anders ging XD
Ok, ik was dus niet de enige.. 🤣

VRIEND
5 jaar geleden
Is het al tijd voor de babygym?! Ik dacht dat dat pas later was. Heb hem wel liggen hier. Nu alleen done by deer (dbd) spiraal aan autostoel, daar kijkt ze naar en dbd mobiel en dbd spiegeltje aan de box. Met knuffels enzo doet ze nog niet echt wat. Ik speel meer met haar (gezichten trekken, praten, lachen). Ze is 7 weken

5 jaar geleden
Na een hoop research te hebben gedaan heb ik eindelijk de “trappelpiano” als speelgoed gevonden dat werd aangeraden als stimulerend voor pasgeboren babies. Je kunt de piano in de box vastmaken zodat je kindje ertegen aan kan trappelen met z’n beentjes. Wij hebben de Trappel en Speel Piano van Fisher Price en ons zoontje is er helemaal verliefd op 😊

5 jaar geleden
Wat erg leuk is zijn de zwart wit kaarten van WeeGallery voor in de box of kinderwagen. Door het grote contrast vinden de kleinste baby’s die al erg fascinerend maar is niet te druk. Gewoon één rustige artcard zonder muziek of snel wisselende beelden. Te koop bij www.koesterthekid.nl (tip!)