Hoii,
Misschien al ergens benoemd maar kon het zo niet vinden..
Welke fles en speen gebruiken jullie bij het geven van rijstebloem door de melk?
Op advies van cb ga ik dit geven bij de laatste fles
Grappig. Ik wilde vandaag hetzelfde vragen. Ik gebruik zelf dr browns flessen en ben benieuwd of ik speen 3 of 4 moet gebruiken en hoeveel lepels ik bij 180ml zou doen. Dus sorry, heb geen antwoord op je vraag 🙃
Wij zijn er sinds vorige mee begonnen. Ons zoontje was toen bijna 16weken. Wij gebruiken flesjes van dr. Brown met speen 3. 180ml water + 6 schepjes voeding + 2 lepels rijstebloem. Helaas slaapt hij er niet langer op door en komt hij automatisch om half 6😅
Fles difrax, wij gebruiken de standen speen en dan zetten we 'm op 3. Op 2 duurde het veelste lang, werd de kleine moe waardoor ze veel liet staan.
150+5 schepjes en dan 2 lepeltjes rijstebloem.
Ik mix het met borstvoeding en dan is het nog erg dun. Als ik het in een speen 2 of 3 van een Avent flesje zet, verslikt hij zich altijd. Speen 1 is dan weer te langzaam. Iemand ervaring met rijstebloem mengen met borstvoeding?
Ik gebruik Avent flessen met een 3 standen speen, 150+5 en een schepje rijstebloem. Speen op 1 of 2, gaat prima.
Mijn vriend gebruikt altijd de difrax fles met 3 standen pap speen op stand 3.
Wij geven met de difraxfles en dan de drie standen speen op standje 3. We hebben voor de normale flessen de dr Brown, maar dat werkt met pap niet lekker.
Omdat wij nu elke avond pap geven, gebruik ik haverpapje van biobim, die mag ook vanaf 4 maanden. Want iedere avond rijstebloem wordt afgeraden ivm arseen, ook door het CB hier.