24 Reacties

5 jaar geleden

Hoeveel maanden is je dochter.? Hier geef ik haar 1 eet lepel rijstebloem in flesvoeding van 150cc dit gaat makkelijk met speen m van Difrax.
Grappig. Ik wilde vandaag hetzelfde vragen. Ik gebruik zelf dr browns flessen en ben benieuwd of ik speen 3 of 4 moet gebruiken en hoeveel lepels ik bij 180ml zou doen. Dus sorry, heb geen antwoord op je vraag 🙃
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Wij zijn er sinds vorige mee begonnen. Ons zoontje was toen bijna 16weken. Wij gebruiken flesjes van dr. Brown met speen 3. 180ml water + 6 schepjes voeding + 2 lepels rijstebloem. Helaas slaapt hij er niet langer op door en komt hij automatisch om half 6😅

5 jaar geleden

Reactie op yasjee

Hoeveel maanden is je dochter.? Hier geef ik haar 1 eet lepel rijstebloem i ...
Nu 4 maanden. Ik geef 180 water+6 schepjes. Vandaag voor de eerste keer gegeven, begonnen met 1 lepel rijstebloem

5 jaar geleden

Reactie op PRMV

Wij zijn er sinds vorige mee begonnen. Ons zoontje was toen bijna 16weken. ...
Ah dat is jammer, wie weet komt dat uurtje extra slaap binnenkort 😃

5 jaar geleden

Fles difrax, wij gebruiken de standen speen en dan zetten we 'm op 3. Op 2 duurde het veelste lang, werd de kleine moe waardoor ze veel liet staan. 150+5 schepjes en dan 2 lepeltjes rijstebloem.

5 jaar geleden

Reactie op Sabine Phileine en Otis

Grappig. Ik wilde vandaag hetzelfde vragen. Ik gebruik zelf dr browns fless ...
Speen 4 en wij doen 2 eetlepels! Anders wordt het veel te dik! Succes

5 jaar geleden

Bij 1 schep gebruik ik speen 3 en bij 2 scheppen speen 4 en dat gaat prima

5 jaar geleden

Ik mix het met borstvoeding en dan is het nog erg dun. Als ik het in een speen 2 of 3 van een Avent flesje zet, verslikt hij zich altijd. Speen 1 is dan weer te langzaam. Iemand ervaring met rijstebloem mengen met borstvoeding?

5 jaar geleden

Ik gebruik Avent flessen met een 3 standen speen, 150+5 en een schepje rijstebloem. Speen op 1 of 2, gaat prima. Mijn vriend gebruikt altijd de difrax fles met 3 standen pap speen op stand 3.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik gebruik dr Brown flessen met de rijstebloem gebruik ik speen 4 en de gewone voeding gebruik ik speen 3

5 jaar geleden

Avent fles met speen nummer 3. Gaat echt top hier

5 jaar geleden

Geven jullie iedere dag rijstebloem? Ik lees veel dat iedere dag niet goed zou zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Angelique88

Doe jij dan het groene staafje er wel of niet in?

5 jaar geleden

Reactie op Angelique88

Sorry reageer op de verkeerde

5 jaar geleden

Reactie op PRMV

Wij zijn er sinds vorige mee begonnen. Ons zoontje was toen bijna 16weken. ...
Doe jij het groene staafje er dan wel of niet in?

5 jaar geleden

Reactie op Rowenta

Doe jij het groene staafje er dan wel of niet in?
Goede vraag. En welk tijdstip geef je rijstebloem die van 19:00 of juist de droomvoeding van 22/23:00

5 jaar geleden

Wij geven elke avond rijstebloem 2 schepjes. Difrax fles met speen M, wel gaatje groter gemaakt. 😇 Speen L is te groot..

5 jaar geleden

Je hebt van dokter brown een speciale “Y” speen, de prenatal gaf mij dit advies en dan zonder groene staaf.

5 jaar geleden

Wij geven met de difraxfles en dan de drie standen speen op standje 3. We hebben voor de normale flessen de dr Brown, maar dat werkt met pap niet lekker. Omdat wij nu elke avond pap geven, gebruik ik haverpapje van biobim, die mag ook vanaf 4 maanden. Want iedere avond rijstebloem wordt afgeraden ivm arseen, ook door het CB hier.