18 Reacties
5 jaar geleden
Gewoon rustig proberen. Onze dochter moest er ook eerst niks van hebben. Draaide ook gewoon haar hoofd weg of hield mondje dicht. Nu heeft ze door dat ze haar mondje open moet doen voor het lepeltje. Bij dingen die ze niet lekker vindt houdt ze haar mondje ook dicht. Hoe jong ze ook zijn, ze weten al genoeg 😅
5 jaar geleden
Geen idee of het werkt maar misschien een aantal keer laten spelen met de lepel? Dan weet hij hoe zo'n lepel voelt en is het misschien uitnodigender?
5 jaar geleden
Reactie op Minienmama
Geen idee of het werkt maar misschien een aantal keer laten spelen met de l ...
Goed idee, ga ik proberen! Thanks!
5 jaar geleden
Reactie op Lindaa36
Gewoon rustig proberen. Onze dochter moest er ook eerst niks van hebben. Dr ...
Erg hè...hahaha
5 jaar geleden
Reactie op KiM_Mii
Misschien zelf laten eten? Dus reepjes fruit of groente uit het vuistje?
Zou ik ook kunnen proberen ja! Hele kleine stukjes banaan vindt ie wel leuk en lekker. Crackertje en brood ook
5 jaar geleden
Heb je toevallig een pap fles met extra groot gat?
Ik deed met 4 maanden extra pureren zodat ze wel aan smaken kon wennen alvast.... En dat ze nu genoeg voedingstoffen binnenkrijgt.... Op een gegeven moment komt dat lepeltje wel want willen ze graag oook weten wat papa's en mama's in hun mond stoppen.... Misschien een tip
5 jaar geleden
Dat was bij onze zoon ook! Ook een topic over aangemaakt toen omdat ik beetje radeloos was 🤷🏼♀️ maar nu, 4 weken later eet ie echt super goed! Zowel groenten als fruit. Dus ik denk dat ze t pas echt goed gaan eten als ze er zelf klaar voor zijn. Ik heb m wel elke dag hapjes aangeboden maar ging vaak niks in
5 jaar geleden
Die van ons heeft hetzelfde. Heeft een antal weken met 5 maanden veel gegeten en toen ineens niks meer. Lippen stijf op elkaar en hoofd wegdraaien. Ik ben er nu achter dat als ze het zelf mag doen, dus lepeltje zelf vasthouden en in haar mond stoppen ze wel wil eten. Ik kan er dan af en toe ook een hapje inkrijgen. Het is wel een kliederboel maar ik laat haar nu lekker haar gang gaan met het lepeltje en hoop dat het over een week voorbij is en ik weer kan voeren 🙄
5 jaar geleden
Je kan proberen zelf tegelijkertijd ook te eten, dus het voor te doen. Ofwel uit hetzelfde bakje voordoen, of gewoon ook zelf een stuk fruit/lunch/diner eten. Dat werkte hier goed, en ik doe het nu ook met kauwen voor en dat snapt hij ook! In het begin mixte ik eigenlijk vrijwel alles met geprakte banaan, want dat was het enige dat echt soepel ging 😂 Maar het is wel een proces, ik ben nu twee weken met brood bezig en dat begint hij nu pas lekker te vinden (vooral met beleg: BANAAN haha). Mijn kindje ‘blokkeert’ ook wel eens als het niet snel genoeg gaat, of als hij heel erg honger heeft, dus je zou ook misschien een klein beetje melk kunnen geven voor de vaste voeding als dat het geval kan zijn..
5 jaar geleden
Reactie op Gianna-24
Dat was bij onze zoon ook! Ook een topic over aangemaakt toen omdat ik beet ...
Dit is een geruststellende reactie 🥰 hoe oud is jouw zoontje nu?
5 jaar geleden
Blij met dit topic. Wij zijn al sinds ze 4 maanden is rustig begonnen met oefenhapjes groenten, maar voorlopig - 2 maanden - later geen groot succes. Nu ben ik ook met fruit begonnen en daar lijkt ze iets meer interesse in te hebben. Ook al stukjes gekookte groenten gegeven, maar geen interesse. Ik werd wat onzeker van al die eetschema's. Voorlopig wil ze vooral gewoon haar fles met melk
5 jaar geleden
Vooral niks forceren, tot 1jaar is melk wat ze moeten hebben en de rest extra. Het moment dat de behoefte naar vaste voeding komt herken je snel genoeg:) eten moet leuk zijn. Hier 1 van de tweeling met 5 maanden alles, de ander nu met 7 maanden alleen wat fruit hapjes.