16 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk dat het wel goed komt hoor! De adviezen hierover lopen nogal uiteen. Net als dat sommigen zeggen dat je pas met zes maanden aan vast voedsel moet beginnen, anderen met vier. Of wanneer je mag starten met pindakaas. Zit er een skyr trouwens meer eiwit dan gewone magere yoghurt? Misschien nog even checken of dat ok is. Dacht dat te veel eiwit dan wel weer minder goed is. Maar dan nog: je kunt niet meer terug in de tijd en je kindje heeft er tot nu toe geen last van!

4 jaar geleden

Hmm ik vind het een vreemd advies... Normaal gezien begin je met een maand of 8-9 met evt wat yoghurt als toetje na de maaltijd. Is het misschien dat je zoontje teveel voeding dronk op een dag? Dat ze daarom adviseerde een fles te vervangen? In flesvoeding zit alles dat hij nodig heeft, veel meer dan in yoghurt. Ik persoonlijk zou yoghurt geven als extra maar niet als vervanging voor een voeding. Tenzij je anders idd over de 1 liter voeding gaat. In principe mogen ze vanaf 6 maanden yoghurt eten. Dus je hebt hem echt niks verkeerds gegeven, zeker als hij het lekker vindt. Maak je geen zorgen😊
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik dacht dat ze pas vanaf een jaar melkproducten mogen eten...?

4 jaar geleden

Ik wil ook gaan beginnen met yoghurt! Ons zoontje is net 6 maanden... Gebruik je een yoghurt met een smaakje of? Ik zat zelf te denken aan Yogolino van Nestlé...

4 jaar geleden

Yoghurt als vervanger van een fles lijkt me niet helemaal oké toch? Het is geen maaltijd.. I think..

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Yemmaof3

Yoghurt als vervanger van een fles lijkt me niet helemaal oké toch? Het is ...
Ligt eraan hoeveel flessen er nog gegeven worden denk ik. Als het er nog 6 ofzo zijn kan het best wat minder.

4 jaar geleden

Ik gaf hem 4 flessen hapje fruiten groente en toen kreeg ik het advies dat er een fles af mocht en in plaats daarvan dus yoghurt. Hmm vind het nog steeds lastig

4 jaar geleden

Reactie op Anso-24

Ik denk dat het wel goed komt hoor! De adviezen hierover lopen nogal uiteen ...
Zit veel meer eiwit in. En ik las idd dat het slecht is voor de nieren.. dus nu maar andere of niet..

4 jaar geleden

Je kan hem gewoon een beetje yoghurt geven hoor, maar ik zou ook niet perse een fles erdoor vervangen. Tot 8-9 maanden is 4 flessen van ongeveer 180 +6 gewoon normaal. Daarna ga je langzaam afbouwen. Mijn zoontje krijgt wel gewoon voor de lekker af en toe wat yoghurt, of door zijn fruithapje. Ik geef hem dan magere yoghurt, dat stond hier op het lijstje ban CB maar ik las weer ergens anders dat het beter volle yoghurt kan zijn 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Esdoorn

Ik dacht dat ze pas vanaf een jaar melkproducten mogen eten...?
Yoghurt is weer anders dan gewoon melk. Vanaf de 6maanden mogen ze natuurlijke halfvol yoghurt 😋
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Wel gek dat het CB dit adviseert... Mij hebben ze altijd gezegd dat de nieren de eiwitten nog niet goed aankunnen tot ze 1 jaar zijn. Nu, ze zullen wel weten wat ze zeggen denk ik dan en het is ook overal anders heb ik al ondervonden.

4 jaar geleden

Wij geven af en toe een fruithapje met een beetje yoghurt erdoor

VRIEND

4 jaar geleden

Volle yoghurt of kwark mag vanaf 7 tot 9 maanden. https://www.borstvoeding.com/files/kleintjes-voedselintroschema.pdf Ook al doe je geen kleintjes methode, dan is het wel een prima richtlijn aangezien dee methode gemaakt is door een lactatiekundige en diëtist.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Volle yoghurt of kwark mag vanaf 7 tot 9 maanden. https://www.borstvoedin ...
Ik zou trouwens eerder Griekse yoghurt geven en geen Skyr.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Rachi

Yoghurt is weer anders dan gewoon melk. Vanaf de 6maanden mogen ze natuurli ...
Ze mogen geen halfvolle, alleen volle.

4 jaar geleden

Ik heb yoghurt van 6 maanden staat hier bij de babyvoeding... Ik kreeg ook dat advies op cb,