16 Reacties
5 jaar geleden
Ik denk dat het wel goed komt hoor! De adviezen hierover lopen nogal uiteen. Net als dat sommigen zeggen dat je pas met zes maanden aan vast voedsel moet beginnen, anderen met vier. Of wanneer je mag starten met pindakaas.
Zit er een skyr trouwens meer eiwit dan gewone magere yoghurt? Misschien nog even checken of dat ok is. Dacht dat te veel eiwit dan wel weer minder goed is. Maar dan nog: je kunt niet meer terug in de tijd en je kindje heeft er tot nu toe geen last van!
5 jaar geleden
Hmm ik vind het een vreemd advies...
Normaal gezien begin je met een maand of 8-9 met evt wat yoghurt als toetje na de maaltijd.
Is het misschien dat je zoontje teveel voeding dronk op een dag? Dat ze daarom adviseerde een fles te vervangen?
In flesvoeding zit alles dat hij nodig heeft, veel meer dan in yoghurt. Ik persoonlijk zou yoghurt geven als extra maar niet als vervanging voor een voeding. Tenzij je anders idd over de 1 liter voeding gaat.
In principe mogen ze vanaf 6 maanden yoghurt eten. Dus je hebt hem echt niks verkeerds gegeven, zeker als hij het lekker vindt. Maak je geen zorgen😊
5 jaar geleden
Je kan hem gewoon een beetje yoghurt geven hoor, maar ik zou ook niet perse een fles erdoor vervangen. Tot 8-9 maanden is 4 flessen van ongeveer 180 +6 gewoon normaal. Daarna ga je langzaam afbouwen.
Mijn zoontje krijgt wel gewoon voor de lekker af en toe wat yoghurt, of door zijn fruithapje. Ik geef hem dan magere yoghurt, dat stond hier op het lijstje ban CB maar ik las weer ergens anders dat het beter volle yoghurt kan zijn 🙈
VRIEND
5 jaar geleden
Volle yoghurt of kwark mag vanaf 7 tot 9 maanden.
https://www.borstvoeding.com/files/kleintjes-voedselintroschema.pdf
Ook al doe je geen kleintjes methode, dan is het wel een prima richtlijn aangezien dee methode gemaakt is door een lactatiekundige en diëtist.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Volle yoghurt of kwark mag vanaf 7 tot 9 maanden.
https://www.borstvoedin ...
Ik zou trouwens eerder Griekse yoghurt geven en geen Skyr.
5 jaar geleden
Ik heb yoghurt van 6 maanden staat hier bij de babyvoeding... Ik kreeg ook dat advies op cb,