38 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb hem toevallig vandaag gehaalt en gebruikt.. Er kwam wel veel los, maar ook een hoop haar 🥺🥺 Weet niet of dat erbij hoort bij berg maar vind het echt balen, ze had zon mooi haar maar gaat nu wel hard zo

5 jaar geleden

Zarqa anti roos shampoo vond ik super. Het vijfde middel wat ik gebruikte en als enige zijn werk deed

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb drs leenarts berg zalf gebruikt. Werkte perfect! In een keer alles weg.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb het vandaag besteld, komt maandag binnen. Zal daarna wel even delen hier of het gewerkt heeft! 🙏🏼

5 jaar geleden

Hebben jullie kleintjes dan ook jeuk? Want mijn dochter heeft wat berg op de hoofd maar ze heeft vaak jeuk daar. Zo sneu want ze krabt zichzelf helemaal open😔

VRIEND

5 jaar geleden

Als je het erop sprayt, wat dan? Moet je het dan kammen, schrapen of andere harde dingen? En bij dr Leenarts?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Als je het erop sprayt, wat dan? Moet je het dan kammen, schrapen of andere ...
Drs Leenarts is een hele vettige creme die je erop smeert. Dit laat je een aantal uur zitten en haal je er met een (bijgeleverde) luizenkam (zo noem ik het dan) eruit. Daarna heb ik haar in bad gedaan en was alles weg!

5 jaar geleden

Ik kom er net achter dat ik die dokter leenarts zalf heb 🤣🤣 maar die smeer je erop, laat t 30 minuten intrekken en kan het dan met bijgevoegd kammetje uitkammen. Ik heb het erna ook even uitgewassen maar lees net dat het afgeraden wordt om het haar te wassen 🤷‍♀️

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op pien2794

Drs Leenarts is een hele vettige creme die je erop smeert. Dit laat je een ...
Dankje! Is het niet hard met dat kammetje? Ze heeft al 3 haren op haar hoofd. Wil ze graag alle drie sparen😅.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Dankje! Is het niet hard met dat kammetje? Ze heeft al 3 haren op haar hoof ...
Lastig te zeggen🙈. Het was zeker niet pijnlijk of iets voor haar. Maar zij had veel haren die nog moesten uitvallen en er kwamen wat haartjes los. Dus ik durf je niet te garanderen dat die drie haartjes ook blijven zitten🤭 ik snap dat je er zuinig op bent hihihi prachtig gezicht is het ook!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op pien2794

Lastig te zeggen🙈. Het was zeker niet pijnlijk of iets voor haar. Maar zij ...
Dankje weer😊! Ik ga er nog even over nadenken haha. Nu doe ik olie op haar hoofd en in badje was ik het met een washandje. Duurt lang, maar kijk het nog even aan!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Saira

Hebben jullie kleintjes dan ook jeuk? Want mijn dochter heeft wat berg op d ...
Hier geen jeuk eraan volgens mij! Ze zit er iig niet aan. Misschien even huisarts bellen als het wondjes worden?

5 jaar geleden

Reactie op Jnine

Ik heb hem toevallig vandaag gehaalt en gebruikt.. Er kwam wel veel los, ma ...
Ach jeej wat sneu, ik weet hoe het voelt.. 😞

5 jaar geleden

Reactie op Saira

Hebben jullie kleintjes dan ook jeuk? Want mijn dochter heeft wat berg op d ...
Hier precies hetzelfde probleem! Tot wondjes aan toe.. nu maar krabwantjes gedaan.. verder alle berg er nu afgehaald met een kammetje en steeds insmeren met olie om het vettig te houden. Ik hoop dat het snel overgaat want het is echt vreselijk om hem te zien jeuken.. 😔

VRIEND

5 jaar geleden

Zover ik weet hebben ze geen last van berg en jeukt het niet. Het is puur cosmetisch dat dit weg wordt gehaald. Misschien iets (te) zweverig, maar ze zeggen ook wel dat berg kindjes beschermt tegen prikkels. Meer gevoelige kindjes krijgen berg. Het zit namelijk altijd op de fontanel (voor en/of achter)😊.

5 jaar geleden

Onze dochter had er ook heel erg last van. En zeker ook jeuk eraan. Ze krantje er namelijk heel erg aan zelf. Toeval of niet, maar wij kregen de tip van het cb om er dik vaseline op te smeren en dit te laten zitten een uur en daarna goed wrijven met een ruwe hydrofiel. Dit een paar keer gedaan en toen was het weg en is niet meer teruggekomen.

5 jaar geleden

Reactie op nicoles

Hier precies hetzelfde probleem! Tot wondjes aan toe.. nu maar krabwantjes ...
Ja vind het ook heel sneu. Heb ook maar wantjes aan gedaan voor de nacht. Maar ze wil ook graag sabbelen aan dr handjes dus dat is ook sneu😔 Ik ga morgen de dokter er voor bellen want vind het sneu. En vraag mij dan af of het wel echt alleen berg is 🤔 welk olie gebruik jij? Ik gebruik amandel olie van de tuinen.

5 jaar geleden

Ik heb het een aantal keren ingevet met kokos vet en daarna een klein beetje weggekamd. Na een aantal keer was het wel zo goed als verdwenen 🤷🏼‍♀️ het stinkt wel heel erg, alsof ze de hele dag met braaksel op de hoofd liep 🤢 maar bij ons heeft het goed gewerkt 👍🏼

5 jaar geleden

Reactie op Saira

Ja vind het ook heel sneu. Heb ook maar wantjes aan gedaan voor de nacht. ...
Ik gebruik de verzorgende olie van Weleda. In de nacht had hij weer jeuk tijdens een voeding, heb toen weer wat olie gedaan en leek wel wat te helpen (minder jeuken/huilen). Ik vraag me ook af of t alleen berg is, want lees bijna overal dat h berg eigenlijk niet hoort te jeuken, alhoewel hele droge schilfers volgens mij wel jeuk kunnen veroorzaken. Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt. Die van mij sabbelt trouwens gewoon op z’n krabwantjes nu haha, ik ben al blij dat hij ze nog niet af kan doen, dat zou pas vervelend zijn

5 jaar geleden

Reactie op nicoles

Ik gebruik de verzorgende olie van Weleda. In de nacht had hij weer jeuk ti ...
Mijn dochter had heel duidelijk jeuk op haar hoofd. Later kwam er ook eczeem bij. Dus zou kunnen dat ze toen al last had van eczeem in combi met de berg. Ze zeggen inderdaad dat het niet jeukt, maar ze krabde toch echt. En toen de berg weg was krabde ze niet meer.