10 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Snuit
Heb je tips? Vandaag van opvang gehaald en had nu een gehele natte broek
Geen stress op leggen was de tip die wij kregen.
Tegen de 'ik wil niet plassen' buien was het soms ook genoeg om haar in een ja-flow te krijgen. 'papa hoort dat je niet wilt plassen, klopt dat?' (ja) etc
één jaar geleden
Denk je niet dat het een ‘ik ben de baas over mijn lichaam en ik bepaal wanneer ik wil gaan plassen’ fase is? Ik ken je kindje niet natuurlijk. Maar onze zoon heeft dit ook gehad. Hoe meer we erop stonden, hoe meer gedoe het werd. Dus na een tijdje heb ik het bij hem neer gelegd. Als ik zag dat zijn broek nat was zei ik; hé wat is dit nou? Je bent te laat gegaan zie ik! De volgende keer als je voelt dat je moet plassen dan moet je eerder heen gaan. Want dit is niet oké, omdat je bladiebla.
En als hij een natte broek had op de opvang, omdat hij te lang had gewacht, en toen hij ging de wc bezet was, heb ik het weer naar hem benoemd. Na een tijdje was het klaar. 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Reactie op Snuit
Goeie. Dus toch loslaten en regie terugleggen bij hem? Denk dat dit het is ...
Ja dat zou ik doen. En alles benoemen. Dus moet hij onderweg plassen omdat hij thuis niet wilde gaan? Benoemen dat dat toch niet zo handig is. (Gelukkig hebben we jongetjes, dat past een stuk makkelijker. Dus ik neem het risico dan wel en laat hem thuis niet gaan als hij dat niet wil 😉)
Dat zou ik doen. En alles uitleggen. Ze willen graag groot zijn? Dan behandel ik hem ook zo. En voor ons werkt dat. Ik hoop bij jullie ook!
één jaar geleden
Reactie op Snuit
nee helaas niet. merk wel dat t ingezet gedrag is
Oké dus dat betekent dat je ermee aan het werk kunt. Succes ermee!