18 Reacties

5 maanden geleden

Pppfff alleen helaas maar herkenning. Ben heel benieuwd hoe andere dit aanpakken!!

5 maanden geleden

Hier ook herkenning. Ook 3.5 jr. Niet het schoppen en slaan. Hier krijgt hij gewoon weer de luier om als hij niet wilt. Gek genoeg hoor ik op de creche dat hij wel alles op de pot doet.

4 maanden geleden

Herkenbaar, en de luier lekt ook vaak als ze dan ineens toch moet plassen. Nog geen oplossing 🙈 ik kijk het nog even aan voordat ik er echt werk van ga maken. Best lastig met een baby van 11 weken erbij 😅

4 maanden geleden

Herkenbaar. Ik volg even

4 maanden geleden

Wc angst?

4 maanden geleden

Herkenbaar tot een week of 2 geleden. Echt hiervoor ook al druk bezig maar sinds een week zegt hij regelmatig dat hij naar de wc moet (luier nog wel nat tussendoor). Vandaag dus weer eens een dag zonder luier, net een beetje geplast maar snel op de wc de rest. De vorige echte poging hadden we nu al 6 natte broeken en een ongelukkig kind. Dus ik heb hoop... wat hier het verschil maakte? Heb een boekje van de bieb (tuur op het potje), maar eerder ook al boekjes gehad. Denk gewoon er nu meer aan toe, kan je helaas ook niet altijd dwingen

4 maanden geleden

Hier is het inmiddels gelukt! Ik denk ons een beetje voor de gek gehouden. Want hij snapte het vanaf dag 1 en is nu gewoon zindelijk. 🙈 Vorige week begonnen, was een strijd met luier uit en op de wc zitten. Maar even doorgezet, toch een beetje boos geworden (omdat ik weet dat hij het gewoon kan), en hup. Deed meteen plasjes en poep op de wc en niks was meer een probleem. Bijna geen ongelukjes gehad en geeft alles goed aan! Heel blij en trots op hem 😊🙏🏻

4 maanden geleden

Reactie op Mini-20

Hier is het inmiddels gelukt! Ik denk ons een beetje voor de gek gehouden. ...
Oh wat fijn! Dank voor het delen. Dan is er hier nog wat hoop dat het goed komt

3 maanden geleden

Ook hier opeens goed! 2 weken zonder luier met steeds 4 tot 7 natte broeken per dag. sinds afgelopen zondag (dag 15) droog (op enkele druppels na) en zelfs de nachten bijna droog

3 maanden geleden

Ik ben dus vandaag begonnen. Ben benieuwd! Al vaker geprobeert maar wou absoluut niet! Dan nog geen ongelukjes gehad maar ook geen plasjes op de toilet.. ben benieuwd 😫

3 maanden geleden

Hoe doen jullie het als jullie echt uit huis moeten? Ik ben dus gister weer begonnen met zindelijkheidstraining. Vandaag is het mijn boodschappen /markt dag en ik mort dat echt doen. Vandaag is dag 2 en ze heeft sinds gister 2 ongelukjes gehad en gewoon nirt op de wc geplast 😫

3 maanden geleden

Reactie op Elin Asel

Hoe doen jullie het als jullie echt uit huis moeten? Ik ben dus gister weer ...
ik laat hem altijd even uitgebreid op de wc zitten voor we gaan (boekje voorlezen of liedjes zingen). Hier waren de ongelukjes in de 1e 2 weken ook altijd thuis (of bij de opa en oma's). Nu alweer 2 weken zindelijk en gaan maandag naar de efteling

3 maanden geleden

Ik was dus afgelopen vrijdag begonnen. Gelukkig niet zoveel ongelukjes gehad elke dag. Max 3 keer. Maar ik merk dat ze haar plas ophoudt elke keer en n paar uur gewoon niet plast. Ook niet als ik even buiten ben met haar en doe haar luier op haar onderbroek. Dan zeg ik wel day ze geen luier om heeft en gewoon aan moet geven dat ze moet plassen. Maar ze geeft ook niet zelf aan ik moet haar elke keer op het potje zetten.. ze plast gewoon in de ochtenden als ze wakker is en 1x in de middag.. ik hoop dat dit goed komt 😭

3 maanden geleden

Ik herken het niet, maar onze dochter had heel in het begin nog wel eens poep ongelukjes. Ze had gewoon niet het geduld om lang op het toilet te zitten en dan ineens het er. De buren hadden zo’n klein vtech laptopje op het toilet, en dat vond ze reuze interessant. Ik heb ook zo’n ding op Vinted gekocht en sindsdien nam ze de moeite om rustig te zitten. De regel bij ons ook is dat die niet uit het toilet komt. Er zitten spelletjes met letters en plaatjes op, dus ook nog leerzaam ook 😄.

3 maanden geleden

Herkenbaar! Wat bij mij heeft geholpen is een feestje maken van de toilet. Al hang je slingers op. Maar we zorgde voor een leuk liedje of gingen een verzinnen en zongen de hele tijd. Programma’s pf youtube filpjes kijken van kinderen die zingend plassen en poepen en dan hansen wassen enz. Het werd een groot feest waardoor ze met genoegen naar de wc ging en wat ook hielp is de wc beurten indelen in de dagplanning. Standaard momenten op de dag naar de wc brengen zodat het een routine word en ze dus verwachten dat ze naar de wc gaan.

2 maanden geleden

Goed nieuws! Zo'n 4 weken geleden gaf ze zelf ineens aan bij de opvang dat ze zonder luier wilde. Sindsdien toch maar een beloningsvel met stickers gemaakt en eigenlijk op een enkele keer na helemaal droog gebleven. Ook met uitstapjes buiten de deur gaat het goed, zolang ik haar op tijd laat plassen. Dus bij deze meid moest het echt vanuit haar eigen motivatie komen 😅 Er is dus nog hoop 😁

2 maanden geleden

Heel fijn! Knap hoor. Hier gaat het ook goed! Had er ook wel stress om (ruim 3,5 jaar). Plassen gaat top, poepen structureel nog in de broek. Behalve als wij hem aansporen. Hoe gaat dat bij jullie? Dat poepen wat later komt is vrij normaal begreep ik, maar ik vind het wel smerig 😅

één maand geleden

Reactie op Elin Asel

Ik was dus afgelopen vrijdag begonnen. Gelukkig niet zoveel ongelukjes geha ...
Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Onze dochter was met ruim 2.5 in principe zindelijk, gaf alles zelf aan maar het is nu al bijna een jaar drama. Houdt het gewoon op tot dat ze in haar broek plast. Niks lijkt te helpen.. enkel poepen gaat gelukkig wel goed. Dan gaat ze gewoon zelf naar de wc. Iemand tips? Ze moet bijna naar school 🥺