15 Reacties
één jaar geleden
Potje in het zicht zetten en elk kwartier of half uur erop zetten. Hopen op een plasje en als ze het 1 keer hebben gedaan maak je er een feestje van met veel gejuich enz....en samen weg gooien en hem/haar door laten spoelen. En er zo enthousiast op reageren (niet met stickers of kadootje of koekje enz) maar zo reageren dat ze het blijft proberen. En dat ze vooral de lol erin blijft houden. En als ze er nog niet aan toe zijn heeft het geen nut. Gewoon over een tijdje weer proberen
één jaar geleden
Dan doe je het nu zonder broek op het potje.
Koop een paar goede oefenbroekjes, want in het begin zal het wel een paar keer fout gaan.
Naar het wc gaan is een 'normaal' iets. Het is dus geen feestje. Geen negatieve reactie als het misgaat, maar alsnog op het potje zetten, want daar hoort het.
één jaar geleden
Het klinkt alsof ze er nog niet aan toe is. Ik denk dat iedere half uur haar op het potje te zetten averechts gaat werken. Laat haar zelf aangeven of en wanneer ze moet. Wij plassen ook niet iedere half uur en is voor haar zelf ook erg vermoeiend en frustrerend. Hierdoor krijgt ze misschien wel het idee dat ze faalt. Bij ons hield het om het potje in de woonkamer te zetten en op you tube potjes liedjes/filmpjes aan te zetten. En een boekje naast haar potje neer te leggen. Nu gaat ze zelf naar de grote wc.
één jaar geleden
ik ben met mij 3 jarige dochter afgelopen vrijdag begonnen. gaat nu echt al goed int begin paar ongelukjes gehad. ze draagt bij mij geen oefenbroekje ofzo gewoon en onderboek met een laging of jogingboek zodat ze die zelf ook uit kan doen als ze naar de wc moet. en als lekker weer is gewoon in haar onderbroek of zwembroek. als ze gedronken heeft zet ik wel even een wekker op 45 min als ze dan nog niet geweest is om haar er even aan te herinderen. maar eigenlijk gaat ze nu elke keer zelf al maar de grote wc. ik zorg er wel voor dat ze zelf maar de wc kan er staan een krukje bij de wc en de bril verkleiner licht er op. ze draagt aventoe nog wel een luier zoals snachts en als we langer weg gaan. ben beginnen met een diploma systeem vind zelf heel fijn werken. als ze dan goed geplast heeft of gepoept mag ze een stikker plakken. en inderdaad niet negatief reageren als hij of zij een keer een ongelukje heeft kan gebeuren. even op de wc zetten merk dat mijn dochter als ze het voelt gelijk stopt met plassen en naar de wc gaat.
één jaar geleden
Wij zijn vandaag begonnen, 1e vieze broek kwam hij vertellen. 2e was hij (bijna) op tijd. Daarna al 3x flink natte broek en geen schone aan willen want hij heeft niet geplast. Straks slaapje met luier en weer opnieuw proberen. Ga het uiterlijk 3 dagen proberen, bij geen verbetering stoppen we en proberen we het over een paar weken weer.
één jaar geleden
Onze dochter was met 2 weken volledig zindelijk vorige maand. Ze ging al elke ochtend/avond succesvol op het potje.
Ik heb haar 3 dagen lang in alleen een jurkje rond laten lopen, geen onderbroek. Potje midden in de woonkamer. Die eerste dagen echt elk half uur gevraagd en 10 minuten na iets drinken op het potje gezet. Toen ze eenmaal zelf aan begon te geven dat ze moest plassen en dan gauw op het potje ging, hebben we weer dr onderbroek aan gedaan. Vanaf dat moment ging ze het ook steeds langer ophouden en dus grotere plasjes doen.
Bij ongelukjes niet boos geworden, kan gebeuren bij het oefenen. Haar wel laten helpen met het opruimen en schoonmaken. Ook bij de extra wasjes haar daar actief bij laten helpen.
Ze is nu super trots dat ze groot is en op de echte wc gaat, haha!
één jaar geleden
Gisteren dus begonnen en eigenlijk een heel ongelukkig kind gehad, vanmorgen begon weer hetzelfde. Toen hebben we besloten het anders aan te pakken. We hebben nu een onderbroekje onder zijn luier aangedaan. Resultaat voor vandaag is dat hij aangeeft wanneer zijn onderbroekje nat wordt en dan naar de wc gaat luier blijft nagenoeg droog. En vooral, we hebben een vrolijk en zorgeloos kind. Dus deze manier even volhouden en dan weer eens de luier weglaten
één jaar geleden
Reactie op Elin Asel
Ik wil weer opnieuw beginnen, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want ...
Gewoon aangeven bij de leidsters, die zien dit zo vaak.
Persoonlijk hebben wij toen bewust bij binnenkomst steeds samen met onze dochter de luier uit gedaan en nog eens herhaald: “je hebt geen luier aan, je moet naar de wc om te plassen en te poepen.” Dat ging echt wel goed. Volle tas schone kleding mee gegeven en gezorgd dat ze makkelijke kleding aan had (leggings, geen jeans oid).