6 Reacties
2 jaar geleden
Hoogte van koorts zegt niks. Kijk vooral hoe je zoontje is. Als hij zich steeds fitter voelt en gezelliger gedraagt dan zou ik me zeker geen zorgen maken. Kijk vooral daar naar. Koorts kan 10 dagen duren. ( Of zelfs langer )
2 jaar geleden
Mijn dochter (19 maanden) is ook afgelopen weekend flink ziek geweest. Alles uitspugen, niks eten en drinken (omdat het dan weer retour kwam, en ze wist dit en dat deed haar pijn). Op een gegeven moment had ze ook 38.4 koorts en de dag erna zelfs 40.5. Wij hebben haar zetpillen gegeven en ik heb ORS in haar bekertje siroop gedaan zodat ze niet ging uitdrogen, ze vond het uiteraard niet lekker maar met een beetje “dwingen” heeft ze toch wat slokjes binnen gekregen waardoor het uiteindelijk beter ging.
Ik heb haar nog nooit zo gezien omdat ze indd ook nooit ziek is (ja verkouden of tandjes). Ons hart brak toen ze zo hangerig was en heel zwak op haar beentjes, zo niet onze dochter en wisten ons ook even geen raad. Bij de dokter geweest en die zei dat het een buikgriep is want die heerst nu enorm. We moesten er goed op letten dat ze flink bleef drinken (dit moesten we ook bijhouden) en zetpillen geven (240 mg).
Ik hoop dat je hier een beetje aan hebt en dat de dokter jullie morgen beter op weg kan helpen. 5dagen koorts is niet niks bij zo een kleintjes. Zolang je zoontje goed blijft drinken komt het wel goed. En anders zou ik meteen het ziekenhuis bellen als je het niet vertrouwd! Volg je moederhart 😘
2 jaar geleden
Reactie op Elleun
Mijn dochter (19 maanden) is ook afgelopen weekend flink ziek geweest. Alle ...
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het beter gaat met je dochtertje inmiddels en beterschap🤍. Zo zielig voor die kleintjes!
Mijn zoontje drinkt gelukkig goed en eet wel minder maar wel wat. Hij hoest en is verkouden, kijkt zielig uit z’n oogjes en is veel rustiger dan normaal😔. Het gaat wel wat beter dan zondag maar maak me dus een beetje zorgen om de koorts. Ik lees gelukkig hier beneden dat het wat kan aanhouden. Morgen gelukkig weer een afspraak bij de dokter!
2 jaar geleden
Reactie op Kayleighelyse
Zou het een oorontsteking kunnen zijn?
Dat had de dokter dinsdag gecheckt, dat had hij (toen nog) niet. Morgen ochtend ga ik weer vragen om dat te checken.