61 Reacties

6 jaar geleden

Gefeliciteerd! Spannend hé zo'n eerste kindje. Bij ons wordt het de 3e maar ook ik heb wel wat dingetjes. Bh's kan ik moeilijk vinden, betaalbaar. Kleding vraag ik via Facebook ;) of koop bij Bonprix, c&a als je een beetje betaalbaar wil. Mocht je t gezellig vinden, mag je me altijd appen. 0625530884

6 jaar geleden

Zwangerschap kleding vind ik zo ontzettend duur. Bij mijn eerst veel via fb gekocht of marktplaats. Verdee koop ik gewoon basicshirtjws die een maat groter zijn of jurkjes in een maat groter met een zwangerschap panty.

6 jaar geleden

Gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger van mijn eerste, volgende week echo en dan ongeveer 8 weken. Ik kreeg de tip voor broeken naar h&m te gaan, zijn ongeveer 30 euro. En misschien beetje gek maar dacht een poging te wagen voor bh's bij alie express.. Voor dat geld dacht ik het op zijn minst te kunnen proberen. Heb trouwens ook maar meteen een paar zwangerschapsjurkjes uitgekozen die ik over een tijdje ga bestellen.

6 jaar geleden

Ik vind het een beetje dubbel, ik ben nu 8+2 en mijn broeken spannen al... ik moet ook zeggen ik ben maar een heel mager ding 😅. Ik weet niet of ik nu al een broek wil kopen ja of nee want wat als het fout gaat? Dan zit ik met een broek die ik niet meer nodig heb 😫 ik zit dus heel erg in de strijd of ik wel of niet 1 ga halen. Ben ik de enige?

6 jaar geleden

Bij de eerste heb ik heel lang een elastiekje vastgemaakt aan het knoopsgat van mijn broeken en dan de rest van het elastiek om de knoop heen. Lang shirt erover en klaar is Kees!

6 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste 2 broeken gekocht en verder echt jurkjes van de normale collectie. Legging of Panty wel zwangerschap. Je kunt echt leuke normale kleding aan. Zelf vind ik de zwangerschapkleding helemaal niets.

6 jaar geleden

Ik zat met dezelfde twijfel, ook zwanger van t eerste kindje. Al wel een echo gehad en een kloppend hartje gezien, maar wel meer dan een week teruggezet. Nu wrs ongeveer 8 weken, maar ze proberen dat nog een keer te schatten. Ik heb voor de eerste echo nog bij de Lidl 2 zwangerschapsbroeken en 2 zwangerschapsleggings besteld, nog voor de eerste echo. Dit kostte 24 euro in totaal. Heb wel eventjes gewacht tot de eerste echo goed was, want ik dacht anders kan het nog retour. Maar online de Lidl shop vind k een aanrader en zeker niet duur!

6 jaar geleden

Zorg voor een goede stevige bh tijdens je zwangerschap. Een katoenen voedingsbh geeft niet voldoende steun (verliest gauw steun, omdat katoen snel uitrekt). Ga in eerste instantie voor een sportbh (level 2 geeft voldoende steun), zou ik zeggen. Bij deze valt het niet meteen op als ze iets te klein zijn, vergeleken met je normale bh's. Neem wel een sportbh die een cup groter is dan je oorspronkelijk had. Bij mij had ik cup 70D. Maar draag nu 75D of 70E. De cup is het zelfde maar de omvang bij de 1 iets losser. Je ribben gaan op verloop van tijd ook uitzetten, dus hou daar rekening mee. Je kunt ook voor een voedingsbh gaan die niet van katoen is (die kun je nu ook al prima dragen). Je hebt ze tegenwoordig ook met padding er in en beugels. Daar is veel in mogelijk. Kies vooral iets waar jij je prettig bij voelt. Tijdens de borstvoeding is een katoenen bh wel erg prettig omdat je die warm kan wassen om de gemorste melk er uit te krijgen. Alle bh met padding, beugels, kantjes en leuke dingen, mag je niet warm wassen (30 graden maximaal en op een voorzichtig wasprogramma), omdat ze dan hun vorm en kwaliteit verliezen. Daardoor wordt hij niet goed schoon en gaat hij snel stinken naar oude melk. Succes met bh's shoppen. Ik hoop dat iedereen hier uit kan halen wat zij belangrijk vindt in een bh.

6 jaar geleden

Ik had bij week 6 al dat elastiekje om m’n knoop bij m’n normale broeken en bij de goede echo deze week (week 8) meteen twee zwangerschapsbroeken aangeschaft. Wel van noppies, maar daar zitten hele handige elastiekjes in de tailleband waarmee je hem nog iets strakker/losser kan zetten 👍🏻

6 jaar geleden

Hi dames! Ook bij mij zitten mijn broeken en bh’s al niet meer lekker. (8+2 weken) Ik ga volgende week op vakantie en ben dus op zoek gegaan naar wat fijne jurkjes en grotere shortjes. Er is nu veel sale, dus ik heb al wat goedkopere zwangerschapsjurkjes gescoord, handig voor april/mei/juni! Nu met een panty en een vest kan het ook prima.

6 jaar geleden

Ik heb het geluk dat ik wat was afgevallen voor ik zwanger werd en daardoor nog veel te grote bh’s, die passen nu weer perfect 😂 Qua broeken, heb ik er 2 van love2wait. Ik ben best lang (1,88) en heb lengtemaat “36 maar die zijn niet te vinden in positiejeans. Die van love2wait zijn lengtemaat “34 maar die zijn gelukkig lang genoeg! En die van mamalicious lengtemaat “34 vallen ook vrij lang.

6 jaar geleden

Reactie op Mookie123

Ik vind het een beetje dubbel, ik ben nu 8+2 en mijn broeken spannen al... ...
Ik heb precies hetzelfde.. hahahah continue zie ik zwangerschapsbroeken voorbij komen en dan denk ik ooh dat lijkt iets wat ik normaal ook wel zou dragen. En dan denk ik daarna, ja maar wat als.. 🙈 leuk he dat gepieker. Ben nu 7+6, mijn buikje is al lekker aan het groeien. Morgen afspraak bij vk, wil ik eens overleggen. Heb namelijk vorige week wel een mooi vruchtje gezien (ruggegraatje groeide al, beginnende armpjes waren te zien en hartje klopte flink), dus ik vraag me dan ook wel af of mijn angst en twijfels terecht zijn.

6 jaar geleden

Ik heb mij al 1 broek en salopette gekocht en een t-shirt bij dreambaby. En moet zeggen hebben fameuze goede actie gedaan want ipv 160€ te betalen heb ik maar 52€ betaald 🤪 ben zelf aan 9w morgen maar zit al fameus gespannen in mijn broeken. Ben zwanger van mijn 4 de kindje (waaronder 1 miskraam)

6 jaar geleden

Asos heeft hele mooie kleding voor tijdens de zwangerschap :-) .. ook niet duur :-)

6 jaar geleden

Heb er net eentje besteld bij de Lidl, inclusies verzenden (kon eigen adres of dhlpunt kiezen) 11 euro 😂😂 nou, kan niet zo heel veel aan fout gaan toch.. ben benieuwd!

6 jaar geleden

Echt zo fijn! Deze zwangerschap en de zwagerschap van ons zoontje (van 16 maanden oud) lopen vrijwel gelijk (ben nu 9 dagen eerder uitgerekend) en heb alle zwangerschaps kleding bewaard! Dus we doen alles gewoon nog een keer aan! 🎉

6 jaar geleden

Ik heb het geluk dat ik wat was afgevallen voor ik zwanger werd en daardoor ...
Ooh goeie tip! Ik ben 1,83 en heb vooral lange benen. Ik zit tussen 34 en 36 in. De meeste zijn aan de korte kant. En ik rol ze dan op als het mooi weer is maar nu doen ik dan laarzen aan. Maja soms is een broek die lang genoeg is ook wel fijn haha!

6 jaar geleden

Ik heb vanalles besteld op Ali Express :) kijk vooral Goed naar de waardering van het item wat je leuk lijkt, de feedback van andere en hoeveel er van verkocht zijn. Vaak posten andere fotos van de producten zo kun je zien of het een beetje mooi/goeie kwalitekt is. Je kan ook bij het zoeken al filteren op beoordelingen. Het is goedkoop en er zitten echt leuke dingen tussen! Ik bestel er al jaren :) en anders koop ik alles maar dan grotere maat... leuke jurkjes of oversized tshirts... leggings zijn fijn en winterseizoen “grote truien seizoen” is aangebroken dus dat is ook nog eens dubbel fijn!

6 jaar geleden

Waar kan ik lange zwangerschapsleggings vinden? C&A en H&M zijn meestal veel te kort. Heb normaal lengte 34..

6 jaar geleden

Zalando heeft ook mooie zwangerschapskkeding die totaal niet duur is! Bv zalando essentials maternity of Anna field mama