18 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben juist om die reden de co sleeper dicht gaan maken. Rolde zonder ik het wist plots gevaarlijk op ons bed overdag. Daarna toch maar in een ledikant gelegd omdat hij te groot werd. Hij staat nog steeds bij ons op de kamer. Wel ver van ons bed. Meneer staat sinds 2 weken recht in bed en zwaait dan naar ons 😵‍💫😂 De eerste dagen waren pittig met het rechtstaan maar ik merk dat hij nu vanzelf gaat liggen. Het ‘nieuwe’ is er een beetje af. Overdag gaat wel wat slechter. Soms een halfuur lang het hele bed doorwandelen. Het vele praten/brabbelen blijft dag en nacht al een tijdje. Lekker oefenen 🤪 Hier gaan de nachten goed maar overdag wat slechter dus. Ik blijf hem ook telkens helpen om in slaap te krijgen. Toch zeker na een halfuur ! De ene dag gaat al beter dan de andere. Maar ik merk na 2 pittige weken al verschil.

2 jaar geleden

Reactie op bébé5juni

Ik ben juist om die reden de co sleeper dicht gaan maken. Rolde zonder ik h ...
Och jeetje! Hier gaat juist overdag perfect! Het ochtend dutje doet hij volledig zelfstandig, 30-90 minuten (verschilt per dag) en slaapt hij zelf in de co sleeper. Ik leg hem dan weg, en slaapt binnen 5 minuten zonder drama. Het middag dutje duurt 120-180 minuten maar dan lig ik bij hem en slapen we samen, ook dan slaapt hij binnen 5 minuten zonder drama.. Maar s avonds, dan begint het echte feest😂 Wij hebben dus een co sleeper ledikant, en tweede hands gekocht en de zijkant zit er niet bij, dus we kunnen hem helaas niet dicht maken.. dat is een beetje het probleem bij ons😢

2 jaar geleden

Hij lijkt best veel te slapen overdag mocht hij 1,5u in de ochtend en soms 3u in de middag slapen en gaat dan wel vroeg naar bed na zoveel slaap overdag. Jullie hebben geen eigen kamer voor hem beschikbaar met ledikant? Hoe tegenstrijdig dit lijkt kan het ook soms een oplossing zijn. Onze zoon is ook heel druk nu snachts maar slaapt gelukkig niet zo slecht. Slaapt max 3u overdag en gaat in de avond om 19.30u naar bed als hij 3,5u-4u wakker is geweest.

2 jaar geleden

Ik denk dat hij voor zijn leeftijd behoorlijk veel slaapt overdag. Wat als je die slaap eens inkort? Ochtenddut max 30 en middag max 120? Dat zijn de richtlijnen voor deze leeftijd.

2 jaar geleden

Ik denk dat hij te veel slaapt overdag om moe te zijn. Richtlijn is op deze leeftijd 2.5 uur slaap overdag. Ik zou de dutjes inkorten en z'n bedtijd verlaten. Waarom is een ledikant geen optie?

2 jaar geleden

Je kindje slaapt inderdaad best veel. Wij laten hem max een uurtje slapen in de ochtend. En in de middag een uurtje of 1,5. Dan heeft ie zijn slaap echt wel weer gehad voor de dag. Ook hal ik hem altijd rond 15.00 uit bed. Zodat ie om 18:30 moe genoeg is om de nacht in te gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Sigis

Hij lijkt best veel te slapen overdag mocht hij 1,5u in de ochtend en soms ...
Ohhh nee het is of of hoor! Of een korte ochtend dut, en een lange middag dut, of andersom. Hier slaapt hij ook maar Max 3 uur op een dag, met uitzondering 3,5. We hebben zeker een eigen kamer voor hem, maar die is voor de sier!

2 jaar geleden

Ons zoontje is 10 maand (30 juni), en heeft al nou denk wel maaaanden dat ie ineens klaar wakker is. Is het niet om 22:00, dan is het wel om 01:00. Hij huilt ook niet, maar is gewoon klaar wakker. Ook slaapt ie maar 2,5/3 uur overdag, dus daar ligt het hier ook niet aan haha. Ik begin het zelf ook wel zwaar te vinden, nu ik bijna 26 weken zwanger ben van z’n zusje 😆. Maaaar goed, gelukkig is ie over dag altijd wel vrolijk haha

2 jaar geleden

Reactie op DWB

Ons zoontje is 10 maand (30 juni), en heeft al nou denk wel maaaanden dat i ...
Jaa ik geloof er ook niet in dat dat komt omdat hij te veel slaapt! Want van minder slaap word hij er niet gezelliger op.. ze zeggen met 11 maanden moeten ze 4 uur wakker kunnen blijven, nou nee hoor. Dat trekt hij absoluut niet. Ik geloof niet in kinderen uit een boekje, ieder kind is anders. Ik geloof wel dat het zwaar is! Hier 18 weken zwanger van z’n zusje, en sinds de geboorte van ons zoontje nog nooit langer dan 2 uur aan 1 stuk geslapen.. helaas hier ook niet altijd even vrolijk overdag

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Jaa ik geloof er ook niet in dat dat komt omdat hij te veel slaapt! Want va ...
Neee sommige kindjes hebben inderdaad meer slaap nodig overdag! Ik probeer het 2/3/4 ritme erin te houden, maar dat gaat zeker niet altijd goed! Dan gaat meneer maar eerder naar bed, want met een oververmoeid kind zitten is ook niet heel erg fijn 😝. Och jeeetje.. nou 1 ding scheelt, als de meiden zich melden zitten we meteen in het newborn ritme als de kiddos zo door blijven gaan 😆

2 jaar geleden

Reactie op DWB

Neee sommige kindjes hebben inderdaad meer slaap nodig overdag! Ik probeer ...
Jaa wij proberen ook het 2-3-4 ritme! Die 2-3 lukt vaak wel, alleen de 4 is toch vaak wel nog te lang en dan gaat meneer ook vroeger naar bed! Want anders zitten we inderdaad in het cirkeltje van oververmoeid en dan hebben we een nog heldere nacht, nee dankje!😂 Hahaha ja dat scheelt! Moeten we het toch maar positief in zien😂

2 jaar geleden

Hoe is het inmiddels bij jullie? Ik ben het inmiddels spuugzat eigenlijk.. we nemen hem maar bij ons in bed, maar of ik mijn rust zo kan vinden.. vannacht ook weer 2 uur recht op gezeten omdat hij gewoon klaar wakker is. Ik ben echt moe 😮‍💨

2 jaar geleden

Reactie op DWB

Hoe is het inmiddels bij jullie? Ik ben het inmiddels spuugzat eigenlijk.. ...
Ik ben het ook echt helemaal beu, ik ben zo ongelooflijk moe, vraag me af hoe k dit moet vol houden.. pff wat is t zwaar.

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ik ben het ook echt helemaal beu, ik ben zo ongelooflijk moe, vraag me af h ...
Jouw kindje heeft dan wel vroeg de slaapregressie van 12 maanden. Maar dat kan wel denk ik. Is het geen sprong waar hij nu in zit toevallig?

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Nee hij is net uit z’n sprongetje is al voorbij! M’n zoontje heeft geen kalender, dus zou best kunnen dat hij vroeger in de slaapregressie zit. Hij loopt met alles voor. Zowel in ontwikkeling als dat sprongetjes eerder beginnen en eerdere slaapregessies ook

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Nee hij is net uit z’n sprongetje is al voorbij! M’n zoontje heeft geen kal ...
Aah jaa herkenbaar. Onze kleine loopt ook vaak voor ja haha!