Ohhh wat een hel!!!!!!
Ons zoontje is vrijdag 11 maanden, en altijd al een extreem moeilijke slaper geweest. Heeft altijd borstvoeding gekregen, maar sinds een maand krijgt hij nu flesvoeding. (Ivm nieuwe zwangerschap)
Ik denk dat we sinds een maand in de 12 maanden slaap regressie zitten, en wat een hel is dit!
Alle regressies waren zwaar. Veel wakker/huilen, uren lang oplopen midden in de nacht, altijd moeten wiegen en lopen. Zwaar, maar niet anders gewend. Ons zoontje kan gelukkig wel zelfstandig in slaap vallen.
Maar deze 12 maanden regressie, wat moet ik hier mee?! Hij gaat standaard tussen 18:00 en 19:00 naar bed. Vandaag lag hij om 18:10. Viel netjes zelfstandig in slaap, en sinds 18:45 is hij elke 10 minuten wakker! Niet huilen, niet moe, gewoon klaar wakker. En dit gaat al ruim een week zo..
Hij is volop aan het ontwikkelen. Optrekken, staan en stappen, maar ook zijn spraak ontwikkeld als een sneltrein. Elke dag komt er wel een nieuw woordje bij.
Eindstand zitten we nu dus al een week met een kindje wat niet wilt slapen, elke 10 minuten wakker is, in zijn bed staat, en alle woordjes opnoemt die hij kent! We gaan dan naar boven, helpen hem opnieuw in slaap, en dan 10 minuten later begint het riedeltje opnieuw… wat moeten we hier mee?
Hem laten doen kan niet, want hij ligt in een co sleeper aan mijn kant van het bed, en hij kruipt er dus uit waardoor hij uit bed kan vallen. Een dicht ledikantje is geen optie! Wat kunnen we wel doen..?!