12 Reacties
2 jaar geleden
Hier een dubbele oorontsteking en corona achter de rug plus tandjes maar hier eet ze ook minder brood dan voorheen. Soms is het avond eten wat ze vorige week nog gulzig naar binnen stopte ineens niet meer goed. Beetje afwisselen met beleg en af en toe een keertje een stukje krentenbolletje maar verder laten we het maar een beetje gaan. Heb gelezen dat de meeste een periode krijgen van minder eten en kieskeuriger worden. En als ze echt de hele dag al moeilijk eet dan helpt nijntje hier zo nu en dan ook prima 😅
2 jaar geleden
Ik wilde net een topic aanmaken, maar gelukkig zag ik deze. Sinds een paar dagen wil ze ook geen zelfgemaakt eten en fruit meer. Af en toe een paar hapjes. Vorige week was ze ook echt niet in haar doen. Ze is nu verder wel vrolijker, maar ik ben ook bang dat ze ineens afvalt ofzo.. haar 14 maandenprikjes zijn al 3 weken terug
2 jaar geleden
Reactie op MommytobeMHK
Ik wilde net een topic aanmaken, maar gelukkig zag ik deze. Sinds een paar ...
Oeh dat is al even geleden dan. Misschien ook tandjes? Ik tel ze niet meer haha. Maar ik zag vorige week toevallig 4 tanden doorkomen tegelijkertijd pfff. Had ook alleen maar diarree dagenlang en kapotte billetjes. Was echt heel sneu
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Oeh dat is al even geleden dan. Misschien ook tandjes? Ik tel ze niet meer ...
Ja hier ook kapotte billetjes. Ik zag bovenin een kies doorkomen, laten we hopen dat onze kleintjes weer snel beter eten en zich goed voelen🥰
2 jaar geleden
Hier ook eentje gehad. Altijd super goede eter en opeens wilde ze niets meer. 1 hapje brood in de ochtend. Halve boterham in de middag. Fruit at ze gelukkig wel goed, dus maar wat extra fruit gegeven. En 's avonds wilde ze opeens ook niet eten. Paar hapjes en het was klaar.
Volgens mij heeft het ander halve a twee weken geduurd. Nu eet ze wel weer beter. Wel speelt ze opeens met haar korsten, die er voorheen als eerder in gingen. Maar ze eet tenminste weer. Zal wel door de tandjes komen. Of die prik. Die hebben we hier ook rond die periode gehad.
2 jaar geleden
Reactie op Thérèse
Al pap geprobeerd in de ochtend? Wel vezels etc. niet kauwen
Jaa daar moet ie helemaal niks van hebben haha!
2 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Nog steeds gaat het wat stroef. Maar bij de opvang eet ie gewoon netjes 2 boterhammen. Fruit gaat er ook goed in. Dus dat geef ik ook maar wat extra. avondeten gaat wel goed gelukkig! Dus hij krijgt voor mijn gevoel genoeg binnen hoor. Heeft ook genoeg poepen plasluiers. Dus het zal wel goedkomen. Ga ervanuit dat het allemaal een fase is dus we blijven positief haha
2 jaar geleden
Het eten gaat hier soms ook minder goed, als in, het duurt erg lang. Hij wilt niet meer te lang aan tafel zitten. Na een paar happen is hij er klaar mee, althans zo lijkt het. Want ik kan hem wel hapjes geven terwijl hij speelt bijv.
Om hem toch genoeg te laten eten spreiden we het eigenlijk over de hele dag. Soms even een pauze. Zo wilde hij bijvoorbeeld net bij het avond eten maar 4 hapjes toen hij alles van zijn bord in mijn hand verplaatste. Zo heeft hij nog een aantal minuten het eten van de ene bord naar het andere bord verplaatst dus hebben we een half uurtje/drie kwartier gespeeld en daarna weer aan tafel en toen heeft hij nog best veel opgegeten. Daarna schaaltje yoghurt met fruit, dat gaat er altijd wel goed in.
2 jaar geleden
Reactie op L202021
Blij dat ik niet de enige ben… Hier gaat het avondeten dus slecht. Gisteren ...
Dat denk ik ook hoor. 1 week voordat ie de prik kreeg had ie dus ook hand, mond en voetziekte gehad.. Sindsdien gaat het eten echt vrij stroef allemaal. De ene dag heeft ie ook maar 2 of 3 poepluiers. En de volgende dag zitten we weer bijna op 7 omdat ie weer diarree heeft. Heel raar. Dit gaat nu al zeker 3 weken zo. Hoop dat het een keer stopt hoor en dat ie zich gewoon weer lekker in zijn velletje gaat voelen. Gelukkig is ie wel vrolijk enz. En slapen gaat ook gewoon goed. Koorts heeft ie niet gehad.
We houden vol. Gaat wel weer over haha
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Het eten gaat hier soms ook minder goed, als in, het duurt erg lang. Hij wi ...
Yoghurt ging er ook altijd goed in. Maar ook dat slaat ie nu allemaal af haha. Het enige wat ie nu echt nog lekker vind is fruit, melk en water. Avondeten is heel wisselend. De ene avond eet ie alles op. De andere dag laat ie de helft staan. Maar ik kijk gewoon naar mijn kindje. Hij geeft zelf aan wat ie nodig heeft