13 Reacties
2 jaar geleden
Ja ik denk dat dit verschilt per baby. Onze zoon is nu ook 8 maanden en volgen dit schema sinds hij 7,5 maand is. En na zijn middagdutje houdt hij 4 uur prima vol, zonder oververmoeid te zijn. Valt netjes binnen 5-15 min jn slaap als we hem jn bed leggen en slaapt van 1930 tot 0730 (dan moeten we hem wakker maken)
2 jaar geleden
Reactie op Ciesss
Ja ik denk dat dit verschilt per baby. Onze zoon is nu ook 8 maanden en vol ...
Hoelang zijn de dutjes gemiddeld? Hier slaapt ie ong een uur, soms anderhalf uur maar merk dat ie in de ochtend erg vroeg wakker wordt dus denk dat ie overdag te veel slaapt met 3 dutjes en daarom vroeg is.
2 jaar geleden
8 maanden is misschien nog beetje vroeg? Volgens mij is van 2 naar 3 slaapjes ergens tussen de 6 en de 9 maanden. Hier zitten we - na een periode met dramatisch slapen overdag tussen 4,5-5 maand en 6 maanden - al even op iets wat lijkt dit ritme. Ze sliep eerst heel lang snachts. Dus dan ging het ongeveer zo:
8.00 wakker - tussen 10 en 11.00 korter slaapje - tussen 13.30 en 16.00 slaapje van 1,5-2 uur en dan ergens rond 19.00/19.30 naar bed. Als de slaapjes korter waren deden we vaak rond 16.00 nog een powernap. We hadden dus ook hele lange nachten (wel met nachtvoedingen). Rond de 8-8,5 maand ging het weer beetje overhoop, sliep ze soms van 15.00 t0t 18.00 en was ze pas om 20.30 moe. Of Ze sliep maar 2 keer 45 minuten, powernap lukte niet en dan legde we haar al om 18.30 in bed.
Nu is ze bijna 9 maanden en lijken we weer meer in het normale ritme te komen. Ik merk wel dat ze iets langer wakker kan blijven en de nachten lijken wat korter te worden, waardoor we van 2-3-3 iets meer naar 2-3-4 gaan.
2 jaar geleden
Reactie op Juni2021boy
Hoelang zijn de dutjes gemiddeld? Hier slaapt ie ong een uur, soms anderhal ...
Hij slaapt in de ochtend 45-1 uur meestal van 0930-1015/1030 en dan smiddags van 1315/1330-1530. Mocht zijn middagdutje kort zijn en voor half 3 wakker dan nog rond 1645 een powernap van 15/20 min
2 jaar geleden
We doen dit ook sinds 8 maanden, ik dacht dat ook hoe dan dat houdt ze toch nooit vol maar gaat prima. Ze is al geen makkelijke slaper, 2,5/3u per dag in twee dutjes. Laatste duurt meestal tot 15/15.30 en dan wakker houden. Als je merkt dat ze nou heel moe worden, kan je ietsje eerder naar bed. Ze slaapt nu wel wat beter snachts.
Je zou het een keertje kunnen proberen wanneer je baby goeie dutjes heeft gedaan en na 15u wakker wordt.
2 jaar geleden
Als je kind bijvoorbeeld om 07:00 wakker is tel je 2 uurtjes op en je legt hem om 09:00 weer in bed, als hij om 10:00 wakker wordt tel je 3 uurtjes op en legt hem 13:00 in bed. Meestal slapen ze dan 2 uurtjes dus als hij om 15:00 wakker is tel je 4 uurtjes op en gaat hij om 19:00 naar bed. Soms slapen ze wat langer of korten, dan kan een extra dutje nodig zijn. Hier krijgt hij soms nog een powernap van een kwartiertje als ik zie dat hij slaapt heeft, daarna houdt hij het prima vol tot 19:00u
2 jaar geleden
Wij doen dit grofweg en bij ons werkt het wel. Zoontje is vaak rond 14:30-15;00 weer wakker en om half 7 weer naar bed. 4 uur redt hij prima, maar dat zal per baby verschillen
2 jaar geleden
Mijn zoontje is altijd rond 6 uur wakker maar gaat dan pas na 9 uur weer naar bed maar slaapt meestal maar een uurtje en 's middags ook maar een uurtje soms 1,5 eind van de dag is hij erg moe maar wil absoluut niet meer naar bed. Zou dit ritme gaan werken? Gaan ze dan na verloop van tijd ook langer slapen?
2 jaar geleden
Mijn dochter is onbewust zelf dit ritme gaan volgen sinds het 3e dutje is weggevallen. Ze weigerde op een gegeven moment dat 3e dutje, wat dus betekende dat ze aan het eind vd dag een wakkertijd had van ongeveer 4 uur. Sindsdien gaat ze wel ‘s avonds echt op tijd naar bed (regelmatig al om 18:00)
2 jaar geleden
Onze kleine heeft ook al vaker dit schema. Maar dan moet ie wel een goeie middagdut doen om die 4 uur door te komen. Maar stel dat ie om 14.30 wakker is en hij heeft maar 1 uurtje geslapen dan probeer ik hem rond half 5 nog een powernapje te laten doen maar dat weigert hij gewoon 😂 Dusja, dan van half 3 mee tot half 7. Dat is ook 4 uur. Maar dat is dan echt wel de max dan voor hem haha