47 Reacties
5 jaar geleden
Het is natuurlijk leuk als je wat krijgt, maar Wat je zegt het is geen verplichting.
Daarnaast heb je nog ongeveer 10 weken te gaan en kan er nog van alles gebeuren.
Ik zelf kan me hier niet druk om maken of mee zitten, Omdat het geen verplichting is en ik niks verwacht. Kan daarnaast niet in andere hun portemonnee kan kijken.
Ik koop alles wat ik wil en wat ik cadeau krijg is leuk en mooi meegenomen.
Maar zo’n gevoel of gedachte is nog geen moment in mij opgekomen. Interesse kan je op verschillende manieren tonen en dat is niet enkel met een cadeautje.
Hoop dat je het gevoel een plekje kunt geven, zodat het niet overgaat in teleurstelling.
Succes met de laatste loodjes.
5 jaar geleden
Heel herkenbaar. Bij onze tweede was er ook veel minder aandacht voor alles (en die is van voor Corona). Nu zwanger van de derde en is het nog minder. In het begin waren m'n schoonouders het even vergeten (ze zaten zelf met gezondheidsproblemen). Achja voor wie er aandacht voor heeft lief en leuk en voor wie dat niet heeft ook goed.
5 jaar geleden
Ik ben zwanger van de derde en er zit wel echt een verschil tussen de aandacht die je krijgt bij elke zwangerschap. Bij de eerste wordt je overladen met aandacht, cadeaus kaartjes bij de tweede is dat veel minder. Nu bij de derde is de aandacht zeker minder maar ja vind ik ook niet erg ben veel te druk met de andere twee kinderen om al die aandacht nog te kunnen beantwoorden
5 jaar geleden
Herkenbaar! Nu ook zwanger van de tweede en merk ook dat de aandacht en interesse zoveel minder is.
Ik heb hier vorige week ook een potje om moeten huilen. Ik weet dat mijn man en ik super gelukkig zijn met deze zwangerschap (en daar gaat het uiteindelijk om) maar het voelt soms alsof de rest van de wereld er eigenlijk niet op zit te wachten. Dat gevoel heb ik bij de eerste geen moment gehad.
En natuurlijk hebben we geen 'recht' op aandacht, interesse en cadeaus... maar ik als dit wel bij de eerste hebt gehad is het een groot contrast als dat niet bij de tweede (en alle daarop volgende) gebeurt.
Nu zal het voor een deel liggen aan corona en het gebrek aan sociale contacten, maar stom blijft het wel. (En dat zijn misschien wel de hormonen, maar ach... Die mogen er ook zijn)
5 jaar geleden
Ik herken dit ook! Kan mij eigenlijk met elk verhaal die in dit topic al geschreven is wel verbinden.
Ik dacht dat het aan mij lag dat ik dit gevoel heb, maar er zijn er dus meer!
Net wat je zegt, je bedoeld het totaal niet ondankbaar, maar het is wel jammer.
5 jaar geleden
Komt sowieso door Corona. Je winkelt minder snel en kado’s bestellen doe je ook niet snel. Een kleinigheidje is snel gehaald als je zo even langs de winkel kunt gaan. Nu gaan de mensen echt voor de dingen die ze nodig hebben. Ook komen ze minder langs. Helaas zal het straks met babyshower en kraambezoek ook anders zijn.
5 jaar geleden
Even een tegengeluid. Hier ook zwanger van de tweede. Ook nog geen cadeautjes ed gehad. Ben er wel blij mee eerlijk gezegd. We hebben alles nog van de eerste. Ik hou helemaal niet van veel spullen in mijn huis. Zonde van al het geld, materiaal, productie en leidt vooral tot troep in m’n huis.
Ook is er minder aandacht en interesse voor de zwangerschap. Dat vind ik soms wel jammer, maar ook heel logisch! Ben fulltime thuis aan het werk, en met videobellen ziet niemand mijn dikke buik. Ook vrienden en familie zie ik nu veel minder. Als het niet zichtbaar is, is het niet zo een onderwerp van gesprek steeds. En eerlijk is eerlijk; ik toon echt regelmatig interesse in vrienden en familie en we hebben contact; maar wel minder dan normaal omdat je elkaar gewoon minder spreekt/tegenkomt in Corona tijd. Dus kan dat ook niet terug verwachten.
5 jaar geleden
Dat is niet alleen in de zwangerschap. Wij merkten t ook met kraamvisite. Hoe meer kinderen, hoe minder visite. Vind het niet erg. Je beleeft t meer als gezin met de andere kinderen. En ik merk aan mezelf ook dat ik minder cadeautjes op stuur naar anderen. Door corona moet je bewust shoppen, dat is zo'n gedoe met afspraak maken.
5 jaar geleden
Ik denk dat het ook deels komt door corona?...
Ik heb het erg met mijn vader. Die moet erg wennen dat die vader word op zijn 46ste (ik 23) en die heeft nog niks voor de baby gekocht terwijl mijn neefje toen overladen werd met kadootjes. Ik leg me er maar bij neer 😅
5 jaar geleden
Hier de eerste en ik weet dat veel mensen enthousiast zijn (voor beide ouders het eerste kleinkind!). Maar mensen zitten nog op hun kussen in de hoop dat de winkels straks open gaan en we kunnen afspreken in de tuin. Dus niet per se persoonlijk opvatten denk ik! Als je niet even op visite kan en kan neuzen in winkeltjes dan is het gewoon wat lastiger
5 jaar geleden
Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat het jouw kindje is en niet die van een ander, vind het soms gek dat mensen iets verwachten te krijgen. De tijden zullen er mee te maken hebben (corona, minder mensen zien, beperkte winkels open) maar je kan niet verwachten dat mensen iedere keer als je zwanger bent een cadeautje geven toch? Of überhaupt?
Ook met interessevragen, voor jou (ons) gebeurt er veel, verandert er veel, maar voor de rest is het leven zoals altijd (wel tijdens een pandemie maar toch). Dat mensen er minder mee bezig zijn lijkt me niet meer dan logisch.
5 jaar geleden
Hoi iedereen! Ik ben blij dat dit toch ook wel herkenbaar is. Het is niet dat ik het verwacht, want ik heb een hele zolder met baby spullen liggen, maar toen een vriendinnetje mij een opmerking gaf van HUH heb jij nog nikssss gekregen, toen dacht ik: hmm nee idd niet. Ik ben alles behalve materialistisch, maar ik zie mijn familie wekelijks en het lijkt alsof er gewoon minder interesse is. Ik ben dankbaar voor alles, hou mijzelf hier ook natuurlijk niet dagelijks mee bezig, maar het valt mij wel op. En ik werd OVERSPOELD bij de eerste. Ik heb een kleine familie en vriendenkring dus misschien neem ik het daarom zo persoonlijk. Maar iedergeval bedankt dames. 💖💗💝💕
5 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat het jouw kindje is en niet ...
Ik denk dat jij eens moet beseffen wat je hier voor onzin uitkraamt. Hoe durf je te zeggen dat ik moet beseffen dat MIJN dochter van mij is en niet van een ander. Besef jij ook dat jou kinderen van jou zijn? De rest van je verhaal lees ik niet eens meer.
5 jaar geleden
Reactie op J.W.O.
Ik denk dat jij eens moet beseffen wat je hier voor onzin uitkraamt. Hoe du ...
Misschien moet je haar bericht in een andere toon lezen, want wat ze schrijft is niet zo gek.
Voor ons veranderd er veel en wij zijn er hele dagen mee bezig, maar andere mensen leven gewoon hun eigen leven.
Ik vind het persoonlijk ook altijd gek als mensen zeggen daar en daar moet je niet veel van kopen want je krijgt nog een hoop. Ik verwacht helemaal niets te krijgen en des te leuker is het dan als ik onverwacht toch wat krijg.
Maar dat mijn man en ik in de wolken zijn betekent niet dat andere mensen daar ook tussen zweven 😊
5 jaar geleden
Reactie op J.W.O.
Ik denk dat jij eens moet beseffen wat je hier voor onzin uitkraamt. Hoe du ...
Wauw. Je wilde m'n bericht niet verder aflezen dat is je goed recht, maar je trekt het daardoor wel echt totaal uit verband wat ik zeg😅
5 jaar geleden
Vooral het stukje minder interesse en aandacht mis ik wel een beetje.
Bij m’n eerste werd ik overspoeld met appjes, kaartjes, kleinigheidjes..
en nu ben ik bijna 30 weken zwanger van de 2e en heb ook nog niks gekregen. maar vooral ook geen interesse.. en heel veel mensen (familie én vriendinnen) die me nog niet eens zwanger hebben gezien.
ergens ook wel lekker hoor.
Maar soms (hormonen) vind ik het echt jammer en mis ik het wel.
Deels Corona absoluut!! Maar denk ook deels wel omdat het de 2e is, dus toch wat minder bijzonder.