7 Reacties

één jaar geleden

Tja, lastig. Volgens mij mag zwangerschap officieel nooit een reden zijn, maar dan weten ze er wel wat voor in plaats te bedenken. Als je de baan echt heel graag wilt houden, dan is 7 a 8 maanden wachten met proberen toch nog niet zo’n ramp? Dat je man het probleem niet ziet, kan. Je kunt het ook brengen dat het jouw rust geeft en stress en zorgen bespaard als je nog x aantal maanden wacht. Je geeft dan ook duidelijk een tijd. Succes met jullie besluit!

één jaar geleden

Ik zou me daar niet zo druk om maken ik begin in januari met een nieuwe baan en als het meezit ben ik volgend jaar ergens weer zwanger. Ook een jaarcontract. Als ik niet verlengd word en ik krijg het idee dat het is vanwege de zwangerschap dan hoef ik daar ook niet te werken🙃 Persoonlijk zou ik mijn leven nooit 'on hold' zetten ervoor. Maar alleen als je echt een tweede wilt. Als je daarover twijfelt (te snel ivm je eerste kindje bijv) dan is het een ander verhaal en dan kan wachten meespelen..maar verder.. life is too short. En je hebt geen idee hoelang het duurt voor je weer zwanger mag raken. Leven is niet zo maakbaar🙃

één jaar geleden

Als je goed functioneerd zijn ze je 3/4 maanden even kwijt en hebben ze daarna ook nog iets aan je. Bovendien wordt het verlof vergoed door het UWV dus kost het je werkgever geen geld. Ik start in januari ook met een nieuwe baan. Wij willen ook graag een tweede en wil me niet laten leiden/beinvloeden door werk. Wanneer kom het uberhaupt uit? De vorige keer was ik meteen in verwachting. Helaas is het nu niet de eerste ronde gelukt dus ook dat wil niets zeggen. Kun je het plannen? Nee. Kun je er "rekening" mee houden? Ja, maar moet je dat willen? Leuk werk is belangrijk maar voor mij blijft mijn gezin op nummer 1.

één jaar geleden

Reactie op pinoccio97

Als je goed functioneerd zijn ze je 3/4 maanden even kwijt en hebben ze daa ...
Daarbij, ik weet niet in welke brache je werkt. Maar volgensmij is er overal personeels te kort. Dus als je je werk prima uit voert laten ze je echt niet zomaar gaan 😊

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Ik zou me daar niet zo druk om maken ik begin in januari met een nieuwe baa ...
Jaa dat laatste stuk is echt alsof ik onszelf hoor praten. Ik heb ook het idee dat het wachten om een baan een beetje een suffe keuze is. Idd alsof ik mn leven op pauze zet voor een jaar om een baan. We willen erg graag een tweede kindje, als dat ons gegund is uiteraard. We hebben verder helemaal geen twijfels..

één jaar geleden

Reactie op pinoccio97

Daarbij, ik weet niet in welke brache je werkt. Maar volgensmij is er over ...
Ja ook dat inderdaad. Ik werk bij een gemeente. Ik verwacht ook niet dat ze me eruit zullen gooien om zwangerschap maar vind het wel lastog dat de mogelijkheid er is... hoe gek dat misschien ook klinkt.

één jaar geleden

Reactie op Lisanne09

Jaa dat laatste stuk is echt alsof ik onszelf hoor praten. Ik heb ook het i ...
Ik zou je hart hierin volgen, echt. En ja er zijn werkgevers die contracten niet verlengen vanwege een zwangerschap. Maar ik geloof ook dat als je verder goeie resultaten boekt op werk, ze ook in zien (zeker in deze arbeidsmarkt, al weten we niet hoe het over een jaar is) dat het duurder is om iemand niet te verlengen en iemand anders aan te nemen dan 4 maanden even verlof voor een werknemer. Ik ben zelf aangenomen terwijl ik 17 weken zwanger was (open over geweest) en ging na 4 maanden met verlof. Dus het kan anders🙃