6 Reacties

2 jaar geleden

Heb je misschien de mogelijkheid om ouderschapsverlof op te nemen? Hier hebben mijn man en ik allebei 1 dag vrij, m'n moeder doet 1 dag en dan houden we nog twee dagen over die we zelf t.z.t. zullen invullen. Gelukkig zijn we qua werk wel redelijk flexibel dus ik denk dat we dan allebei een dag na schooltijd doen, misschien van het ouderschapsverlof of als het haalbaar is die uurtjes 's avonds thuis inhalen 😉

2 jaar geleden

Als wij twee kinderen zouden hebben zou ons zoontje gewoon naar de naschoolse opvang gaan na school en de ander naar kdv. Hele dagen zoals ons zoontje nu al gaat. Wij werken allebei 4 dagen. Op de dagen dat wij papa of mama dag hebben zouden we dan alleen met de jongste zijn tot school uit is. Niet lullig bedoeld maar waarom geen naschoolse opvang? Wij maken overigens dus ook geen gebruik van opa en oma's.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Als wij twee kinderen zouden hebben zou ons zoontje gewoon naar de naschool ...
Ja dat zou inderdaad de andere optie zijn. Geen naschoolse opvang is een gevoel denk ik. Ik denk dat school intensiever is dan opvang, de hele dag van alles moeten en dan ook nog erna naar de opvang lijkt me zoveel. En één van de fijne dingen aan vroeger vond ik als kind dat mijn moeder thuis was als ik uit school kwam.. maar tijden zijn veranderd en dit is inderdaad een optie

2 jaar geleden

Onze oudste gaat vanaf volgend jaar naar school. En dan twee of drie dagen gewoon nadien na de Bso. Jongste gaat zelfde dagen naar kdv. Bso lijkt mij juist heel leuk voor die kinderen. Lekker spelen met vriendjes na school. Doen ze anders vaak ook

2 jaar geleden

Wellicht ook handen om te weten, als je voor bso kiest dan heb je ook opvang in de vakantierperiodes. Anders heb je straks alleen al 6 weken in de zomer een probleem met oppas… laat staan nog alle andere vakanties die gaan komen. Wij hebben 2 kinderen en de jongens gaan 2 dagen naar KDV nu en oudste in oktober naar school, op die dagen gaat hij ook naar bso. Succes met de keuze, snap dat het lastig is als je graag zonder bso zou willen doen!

2 jaar geleden

Reactie op welbree

Wellicht ook handen om te weten, als je voor bso kiest dan heb je ook opvan ...
Bedankt! Dat wist ik niet