5 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb tijdens mijn zwangerschap de diagnose gekregen van Colitis Ulcerosa.
Bij mij zijn ze in week 29 begonnen met het infuus en tegen mij is gezegd: Ja je baby krijgt ook het infuus mee maar dat is minder schadelijk dan een opvlamming in stand houden.
Wat ik begreep is dat er daarna ook geen neveneffecten zijn voor de baby.
Verder heb ik begrepen dat ze normaliter een extra medicijn toedienen om resistentie tegen te gaan en deze gaan ze bij mij pas opstarten na de zwangerschap.
5 jaar geleden
Reactie op Spruit.one
Ik heb tijdens mijn zwangerschap de diagnose gekregen van Colitis Ulcerosa. ...
Jeetje, extra vervelend voor je dat het in je zwangerschap ontdekt wordt... lijkt me best pittig. Ik heb uitgebreid gesprekken gevoerd met mijn behandelende artsen en zij vertellen mij dat het kindje het idd mee krijgt en dat ze niet kunnen uitsluiten of het kwaad kan ja of nee. Ze weten wel dat het geen bedreigende risico鈥檚 met zich meebrengt voor de kleine maar ze zijn nu pas bezig met een studie naar het effect van infliximab op de weerstand van je kindje. Het kan dus degelijk wel kwaad voor de weerstand.... ik zit daar echt over in.
Ik heb alleen geen idee hoe ze onze kinderen straks of misschien wel direct na de bevalling gaan controleren. Weet jij dat wel? 馃槉
5 jaar geleden
Reactie op juultje2020
Jeetje, extra vervelend voor je dat het in je zwangerschap ontdekt wordt... ...
Dat was wel even schrikken inderdaad. Maand lang opvlamming gehad en daarna ook even in het ziekenhuis moeten blijven en nu ook een medische indicatie.
In mijn geval zijn ze eerst begonnen met prednison maar dat sloeg niet aan.
Ik heb donderdag a.s. een afspraak staan met de gynaecoloog dus ik zal het is vragen!
5 jaar geleden
Reactie op Spruit.one
Dat was wel even schrikken inderdaad. Maand lang opvlamming gehad en daarna ...
Heftig!!! Jeetje. Bizar zeg.. dat moet vast een pittige maand voor je zijn geweest. Heel veel succes donderdag en mocht je meer informatie/kennis krijgen die je zou willen delen, dan hoor ik het graag! 馃槉