4 Reacties

één jaar geleden

Ik zou in je gesprek met de juffen je zorgen uiten en vragen wat ze er aan doen. Idd worden er ook andere kinderen gebeten? Hoe gaan ze zorgen dat dit niet constant gebeurd? Zijn de ouders op de hoogte (neem aan van wel) en hoe staan die erin? Verder, wat zou je willen doen? Vind dit een lastige situatie want aan de ene kant zijn er kinderen die geneigd zijn te bijten, vaak is het wel een vorm van communicatie/uiting van emoties. En de juffen doen vast hun best maar ik snap heel goed dat je heftig reageert als je kind wordt gebeten (zeker in zn gezicht!) maar wat je er echt aan kan doen behalve in gesprek blijven gaan, dat weet ik niet! Ik denk dat als het aan blijft houden ik een keer een gesprek zou willen met de andere ouders erbij en dan mss kijken of je een speelmiddag kan inplannen (mits jouw kindje de enige is die gebeten wordt) en dat je dan probeert die kindjes samen te laten spelen, misschien dat het dan stopt? Weet niet of de opvang ivm privacy hier aan mee zou werken en of dit wellicht te ver gaat in 'bemoeienis' Lastige situatie!

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Ik zou in je gesprek met de juffen je zorgen uiten en vragen wat ze er aan ...
Dankjewel voor je reactie en het meedenken. Hier kan ik zeker wat mee!

één jaar geleden

Mijn dochter is ook regelmatig gebeten. Meestal door hetzelfde kind.. Het nare is, ik werk bij een kinderopvang. En mijn dochter zit ook de hele dag bij mij, dus ik zag het soms gebeuren. Er is gewoon niet veel aan te doen. Het is “normaal” kinder gedrag, leuk is anders natuurlijk. Maar dat andere kindje kan niet altijd opgesloten zitten uit voorzorg. Wij deden vaak dat als het gebeurd was, het bijtende kindje even aan tafel met wat te spelen. Of in de grondbox (als er geen baby’s liggen). Maar dat kan niet de hele dag. En de leidsters kunnen ook niet de hele dag alles zien, proberen we wel echt hoor! Ik zou je zorg aangegeven, misschien kunnen ze er toch iets beter op letten. En misschien kunnen ze dat bijtende kindje eens intern bespreken. Wij hebben dat toen gedaan, en dat bijtende kindje is op een ander slaapritme gegaan. Hij bleek oververmoeid, kon dit niet aangeven en ging bijten. En vergeet niet, voor de ouders van het bijtende kindje is het net zo vervelend. Zij horen waarschijnlijk alleen maar dat hun kindje (alweer) gebeten heeft..

één jaar geleden

Reactie op Rebelion

Mijn dochter is ook regelmatig gebeten. Meestal door hetzelfde kind.. Het n ...
Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik begrijp je verhaal. Voor ons is het lastig om te zien dat zij met wondjes in haar gezicht rondloopt hierdoor. Er zijn nu (intern) afspraken gemaakt en de juffen doen hun best erop te letten. Ik begrijp dat het niet altijd voorkomen kan worden.