30 Reacties

2 jaar geleden

Oh en ze krijgt dus ergens tussen 12 en 5 ‘s nachts ook eten, 120+4 (minder wordt ze boos en wakker)

2 jaar geleden

Ik zou kijken of je met behulp van een logopedist werk kan maken van het vaste voedsel

2 jaar geleden

Mijn zoontje precies hetzelfde drinkt flessen meer dan voeding, achja ik geef me er ook aan over als ze straks wat ouder zijn komt het echt goed haha

2 jaar geleden

Ik geloof erin dat melk het eerste jaar de belangrijkste voeding is. Ik snap dat CB andere schema’s heeft maar probeer er wat losser in te staan (makkelijker gezegd dan gedaan dat snap ik) want het is zo zonde om gefrustreerd te zijn. Als zij duidelijk aangeeft nog lekker 5 flessen te willen, is dat toch helemaal prima. Zo denk ik er tenminste over! Mijn zoontje krijgt nog bv maar drinkt volgens alle schema’s en CB veel te veel, maar hij zal het zelf wel weten. Hij is nu 10 maanden en begint nu echt meer en meer vast te eten, is vanzelf gegaan. Probeer jezelf niet gek te maken, elke baby ontwikkelt op zijn of haar eigen manier ♥️

2 jaar geleden

Hier ook...... Fruit en groenten/avondeten eet ze nauwelijks. Krijg er sinds kort wel 2 boterhammen in smiddags, en als ik geluk hebt eet met het avondeten wat serieuse happen van ons mee. Ze heeft wel een fles minder. Dat was om 7, 11, 15/16 en 19:30, soms nog 1 in de nacht. Nu is het: 07:00 fles 09:30 fruit 12:00/30 boterham en wat water 14:30 fles 18:00 Avond eten 19:30 papfles Qua vast heb ik alles al geprobeerd ook, pureren, groente en fruit, veel verschillende smaken, structuren, rapley, zelf maken, potjes, ze heeft dus wel graag brood, zelf een koorstje of een maïs stengel. Erg irritant, haar oudere broer daarin tegen at met 4 maanden al hele bakken leeg met alles wat ik hem voorschotelde.....

2 jaar geleden

Ik sta er normaal ook heel relaxt in, volg eigenlijk met alles gewoon het ritme van mijn baby en als ze tevreden is ben ik ook blij. Maar heb zoveel opmerkingen gehad van andere moeders afgelopen tijd over dat het zo bijzonder is dat ze helemaal niets eet en nog zoveel melk krijgt en laatst (uiteraard, ze hebben altijd wat) ook van het CB dat ik dan tóch ga twijfelen.

2 jaar geleden

Reactie op gerdag

Ik sta er normaal ook heel relaxt in, volg eigenlijk met alles gewoon het r ...
Ik snap je frustratie omdat alle mensen om je heen wat anders zeggen. Maar ook bij jou gaat het uiteindelijk goed komen, heb nog nooit een volwassene gezien die geen vast voedsel eet. Hier was het tot een maand geleden ook niet wat het hoort te zijn. Ik heb van die knijpflesjes gekocht dat net zoals aan de fles er aan kon zuigen en dat was hier de omslag. Nu eet hij letterlijk alles wat ik hem aanbied. Verder zal ik zeggen ene oor in andere uit lekker laten praten. Je doet het super en als je een blij kindje hebt is het toch goed❤️

2 jaar geleden

Hier soortgelijke zorgen, onze zoon accepteert alleen fijn gepureerd eten, en wil weinig kauwen. Wij hebben een dietist gesproken en zij gaf aan dat grover eten er eigenlijk al beter in zou moeten gaan. Wij merken dus ook dat hij nog honger heeft, en daardoor snachts nog wil eten. Dus wij gaan door naar een prelogopedist. Positief is wel: ze zei ook weer dat melk de hoofdvoeding is, dus hij komt niks essentieels tekort. En alle kindjes krijgen vroeg of laat ineens door hoe ze moeten kauwen en doorslikken. Maar als je er even naar wilt laten kijken door een expert zou ik dat ook zeker adviseren!

2 jaar geleden

Ons schema is iig soortgelijk, incl de nachtvoeding nog steeds 😅

2 jaar geleden

Haha heb hier laatst ook een topic over gestart.. Maar dan met 4 flessen. Het is echt zoeken naar balans vind ik. Sinds 2 dagen geef ik 3 flessen. Gisteren kwam het zo uit omdat ze op de opvang 1 snee brood en een halve eierkoek hadden gegeven aan hem. Normaal geven ze nog een klein flesje erbij. Maar nu niet. Dus toen dacht ik: ik ga gewoon kijken hoe die het op 3 flessen doet. Wilde hem rond half 4 een banaan geven als tussendoortje. Maar dat wilde die niet haha. Hij had een uur daarvoor ook een fles gehad. Maar dan ga je vanzelf merken dat je kind steeds minder honger heeft overdag. Ik heb de flessen nu ook wat opgehoogd. Dat is ie langer verzadigd merk ik. En stel dat ie op een moment van de dag trek krijgt dan probeer ik de honger maar te stillen met een beetje yoghurt of een stuk fruit. Het is echt heel erg zoeken hoe en wat. Maar stel dat je kindje die 5 flessen nu nog wil dan is dat zo.. Ik word ook helemaal kierewiet van al die richtlijnen enz... En jouw kindje eet nog niet veel vast voedsel. Dan zijn die flessen denk echt nog wel nodig. Anders krijgt je kindje te weinig voedingsstoffen binnen en zal je zien dat je snachts voor de fles komt

2 jaar geleden

Hier ook lang geoefend en vanalles geprobeerd om mijn zoontje te doen eten en laten proeven. Ik geef borstvoeding en wij doen rapley thuis, op de kinderopvang krijgt hij hapjes. Maar jeetje, echt ook niet willen proeven of na 2 happen genoeg! Zelfs ook geen voedsel willen aanraken hier soms! Wat bij ons heel hard helpt om zijn nieuwsgierigheid naar eten te prikkelen is niet aan tafel eten 🤷🏼‍♀️. Wij picknicken in de leefruimte, vaak op zijn speelmat en dan wil hij heel veel proeven en eten.. en vooral zelf ook niet te veel willen/verwachten.. ik werd er gek van dat hij zo weinig at. Maar loslaten dat hij niet wil eten heeft mij vooral geholpen om dit te kunnen. Ik las: wij bepalen wat ze eten en wanneer het op tafel komt, zij bepalen of ze eten en hoeveel.. helpt hier ook enorm in mijn gedachten..

2 jaar geleden

Fijn om wat verhalen te lezen 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Ellaflora

Ik geloof erin dat melk het eerste jaar de belangrijkste voeding is. Ik sna ...
Precies dit. Ik vind dat er hier in het westen veel te snel wordt afgestapt van melk. In mijn cultuur is het heel normaal dat een kind tot zijn 2e bv (of kv) krijgt. Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen en volg je kindje. Blijf het rustig aan proberen met dingen die ze misschien wel lekker vindt. 🤍

2 jaar geleden

Misschien een tip om maisfingers chips te geven. Dit smelt in de mond en vinden babys over het algemeen lekker. Ze kunnen dit ook zelf vasthouden. Zo kunnen ze wennen aan vast voedsel

2 jaar geleden

Reactie op babybaby2021

Misschien een tip om maisfingers chips te geven. Dit smelt in de mond en vi ...
Haha dit had ik ook gekocht maar onze kleine weet echt niet wat ie ermee moet haha! Hij sabbelt wel een beetje maar gaat er daarna in zitten knijpen met zijn vuistje en voor ik het weet ligt alles onder de kruimels...😂

2 jaar geleden

Hier een probleem een beetje in dezelfde richting. Zoontje wil wel vanalles maar lijkt overal krampen en lucht van te krijgen. Want zijn verborgen reflux verergert. Miss zijn sommige kleintjes gewoon nog niet zo gemaakt voor veel vaste voeding? Met name het zwaarder verteerbare is hier een probleem. Zoals bruin brood, aardappelen en banaan. Herkent iemand dit?

2 jaar geleden

Met mijn dochter is vast eten ook echt een ding. Vandaag hebben we de eerste afspraak gehad bij de kinderdieëtist/eet-coach. Omdat we nu al zolang bezig zijn en het is nog steeds minimaal met heel veel gedoe. Het vreet energie. Hopelijk dat we gauw veranderingen zien. Misschien dat een kinderdiëtist ook wat voor jullie is?

2 jaar geleden

Hier heeft het geholpen om de fles van 15.30u kleiner te maken, hij had dan met avondeten goede trek. De fles van 11.30u zijn we op een gegeven moment later gaan geven. Eerst een boterham aangeboden rond 11.30u en pas erna de fles, dit hielp hier ook. Ging ook de ene dag beter dan de ander en hier niet te druk over maken. Wil hij niet eten, dan een fles en later weer proberen. Of een paar dagen zo laten en het dan weer oppakken. Hierin gewoon je kindje volgen. Het komt vanzelf.

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Haha dit had ik ook gekocht maar onze kleine weet echt niet wat ie ermee mo ...
Dat is hartstikke goed hoor. Kleintjes moeten ook leren eten! 🥰

2 jaar geleden

Misschien is het boek de poepdokter junior iets voor je. Geeft een andere benadering dan het cb met alle regeltjes. Misschien dat jij daardoor wat prettiger er mee om kan gaan voor jezelf. Zolang je kleine goed groeit volgens haar eigen lijn zou ik me niet te veel zorgen maken, ze voelt het zelf wat ze wil en nodig heeft