Hoi. Ik weet me geen raad ben vanochtend na de huisarts met m geweest. Kleine hier is 16 maanden nu en is 1 dag na de opvang geweest (op maandag) en gister (woensdag) rond 21:00 voelde hij warm aan temperatuur was 39,8.. nurofen gegeven daar daalt zijn temperatuur normaal het snelst mee . Rond 24:00 temperatuur weer gemeten en is het gestegen naar 40,6. Had ineens uitslag op de buik wilde niet meer slapen ademde heel langzaam. Ik heb m steeds bij me gehouden en dan gezegt van “nu weer ademhalen”. Uiteindelijk om 3:45 sliep die met normale ademhaling en beetje snurkend en was zijn temperatuur gezakt naar 39,5. Met wakker worden weer 40 graden koorts en overal uitslag: in de mond, rond de mond, in de handen, tussen de vingers, onder de voeten allemaal blaasjes. Maar ook uitslag rood met een reliëf van kippenvel.. op de rug en buik sinds einde van de middag ook de armen en benen. De opvang zei dat dus daar de hand-voet-mond ziekte heerst wat er dus op die delen precies het zelfde uitziet alleen de rug en buik lijkt meer met zijn koorts op de 6e ziekte. De huisarts was er nogal nuchter onder en had geen verklaring voor de uitslag en zag ook oorontsteking. En zei alleen genoeg pijn stilling geven en neusspray.
Hij wil alleen nu dus niet drinken en eten en kwijlt wat af want slikken doet pijn hij wil zijn mond ook niet dicht doen en probeert er steeds met z’n hand te knijpen. IEMAND HIER ERVARING MEE?? 😩Ik ben echt wanhopig nu voor komende nacht ook en dat hij gewoon niks wilt drinken … ik voeg een foto bij van de uitslag en blaasjes