12 Reacties

2 jaar geleden

Dit is het ontdekken van haar eigen willetje, en het ontdekken dat ze jou iets kan duidelijk maken. Hier test ze het met beker of eten op de grond gooien. En als we duidelijk Nee zeggen dan volgen krokodillentranen. Toch blijven we consequent. Troosten wel maar zeggen ook: als jij eten op de grond gooit pakt mama het weg.

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Dit is het ontdekken van haar eigen willetje, en het ontdekken dat ze jou i ...
Dat klinkt ook zeer herkenbaar! Alleen stopt niet met huilen tot ze getroost wordt dus ze is wel oprecht overstuur lijkt me 🙁

2 jaar geleden

Reactie op SARAHD93

Dat klinkt ook zeer herkenbaar! Alleen stopt niet met huilen tot ze getroos ...
Ja dat is ze hier ook. We troosten haar ook maar blijven wel duidelijk. En pakken haar niet meteen op. Ze heeft het wel door want het is al minder geworden.

2 jaar geleden

Net gelezen in oei in groei dat het deel is van de sprong van 13 maanden. Dat verklaart veel! Wel geen tips om er mee om te gaan helaas

2 jaar geleden

Ik geloof erin dat een kindje het aangeeft wanneer hij of zij de ouder nodig heeft en probeer daarin zo veel mogelijk mee te gaan. Bij ons gaat dit soort 'gedrag'echt in fases (ja nu ook middenin) en dan gebruiken we onze draagzak erg veel 😊

2 jaar geleden

Dit zijn echt fases. Onze kleine is nu 14 maanden ondergaat een sprongetje + is al paar dagen wat ziek. Gisteren ben ik thuisgebleven omdat ie echt niet lekker was. En dan heeft ie heel de dag aandacht nodig ja. Heel hangerig en zodra ik hem op bed legde dan was het bal. Veel jengelen enz. Maarja, het is wat het is.. Probeer het maar zo luchtig mogelijk op te pakken. Het komt altijd weer goed!

2 jaar geleden

Onze dochter is laatste tijd ook erg hangerig maar dat komt doordat ze vier kiezen tegelijkertijd krijgt! Misschien heeft je dochter ook last van doorkomen van tanden?

2 jaar geleden

Jep hier ook, stoom uit haar oren als we haar niet optillen. Dus veel tot 10 tellen. Ik ben 6 maanden zwanger dus tillen is ook niet altijd een optie.
We hebben ook een aanhankelijk zoontje, het kdv gaf als tip om niet op te pakken maar op je hurken te gaan en dan even een knuffel te geven. Op die manier krijgen ze wel even hun momentje waar ze behoefde aan hebben maar hoef je niet elke keer te tillen.

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

We hebben ook een aanhankelijk zoontje, het kdv gaf als tip om niet op te p ...
Dat vind ik wel een hele mooie tip.

Reactie op Anne-Lois

Dat vind ik wel een hele mooie tip.
Ja ik ook! Het werkt wel want eerst gingen die armen gelijk omhoog en een beetje drammen en nu komt hij tegen mijn been aan staan dan geef ik hem een dikke knuffel en een kus en dan gaat hij weer verder waar hij mee bezig was.

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ja ik ook! Het werkt wel want eerst gingen die armen gelijk omhoog en een b ...
Bedankt voor de tip! Zullen we eens proberen