15 Reacties

10 maanden geleden

Mara heeft achterwaarts gezeten tot de tweeling kwam. Toen moesten we een andere (smallere) autostoel kopen omdat het anders met geen mogelijkheid in de auto paste. Deze kan helaas niet achterwaarts. Het is wel nogsteeds het veiligst eigenlijk op deze leeftijd (zag laatst een filmpje van zo'n crash test😱)

10 maanden geleden

Ja ik vervoer mijn kindjes achterwaarts is ook het veiligst. Niks van aantrekken wat andere zeggen hoor! Ik heb mijn eerste zeker tot 1,5 jaar achterwaarts vervoert, dan is het maar zielig ik vind veiligheid veel belangrijker

10 maanden geleden

Als je op internet zoekt raden ze ook aan achterste voren te vervoeren ivm het nekje

10 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ze vindt het zelf helemaal niet erg. Blijven we nog mooi zo doorgaan.

10 maanden geleden

Onze zoon weeg ruim 16kg en past al vanaf 9 mnd niet meer in zijn maxicosi. Die normen die hieronder worden genoemd issie ver overheen. Ik denk ook dat ie achterwaarts niet eens meer past. Zoals met alles.... ieder kind is anders. Dus gewoon doen wat goed voelt voor jou. Boeiend wat een ander er van vindt.

10 maanden geleden

Reactie op Thérèse

Onze zoon weeg ruim 16kg en past al vanaf 9 mnd niet meer in zijn maxicosi. ...
Dit gaat niet over een maxi cosi.. Onze dochter is 1 meter.. maar vervoeren wij wel achterwaarts in een auto stoel = geen maxicosi. Wanneer past je kind niet achterwaarts? Zolang zij akkoord is.. doen we het gewoon veel veiliger.. In sommige landen is het verplicht tot 4 jaar!

10 maanden geleden

Onze dochter van 2 zit ook nog steeds achterwaarts 😊 Is inderdaad echt veel veiliger, dat is het me wel waard, ook al zou ze het voorwaarts misschien "leuker vinden"

10 maanden geleden

Vanaf 11 maanden vervoerde wij onze dochter al voorwaards. Ze paste niet meer goed in de maxicosi. Ivm budget zaten wij helaas vast aan stoelen die alleen voorwaards in de auto kunnen anders zou ik zo lang mogelijk achteruit vervoeren.

10 maanden geleden

Ons zoontje werd al een hele poos voorwaarts vervoerd. Maar sinds 3 weken wil hij zelf achterwaarts zitten. Nou helemaal prima haha! Hij is 93cm & 14 kilo 😃

10 maanden geleden

Hier is zoontje 2j4m, 97cm en we vervoeren hem nog achterwaarts en zijn dit ook nog wel even van plan. Is veiliger, en zelf heeft hij er helemaal geen last van. Hij heeft een spiegel voor hem zodat hij ons ook kan zien en kan achterwaarts ook perfect buiten kijken 👌

10 maanden geleden

Reactie op Gianna1996

Hier is zoontje 2j4m, 97cm en we vervoeren hem nog achterwaarts en zijn dit ...
Wat fijn om te lezen!! Onze dochter kan ook gewoon heerlijk naar buiten kijken. Ze is 81 cm, dus ze is een beetje heel erg klein voor haar leeftijd. Maar wij blijven ook nog even doorgaan zo. Voordat ze die lengte bereikt, zijn wel wel 2 jaar verder. 😂

10 maanden geleden

Reactie op Love3

Wat fijn om te lezen!! Onze dochter kan ook gewoon heerlijk naar buiten kij ...
Haha zie net dat ik een typefoutje had, moest 87 zijn 😅 maar hij heeft echt nog wel ruimte om even zo te blijven zitten! Het is voor kindjes ook aangenamer om met hun benen 'dubbelgeplooid' te zitten, dan als ze hangen te bengelen. Die opmerking krijgen wij vaak, dat het toch niet comfortabel kan zijn...🙈

10 maanden geleden

Reactie op OudWachtwoordKwijt

Dit gaat niet over een maxi cosi.. Onze dochter is 1 meter.. maar vervoeren ...
Wauw, das een vriendelijke reactie.... De TS zegt dat haar dochter nog niet zo lang uit de maxi cosi is. Daar refereerde ik aan. Als in... mijn zoon past daar al heel lang niet meer is en is dus vermoedelijk een stuk groter. Dus wellicht is onze situatie niet helemaal vergelijkbaar. Misschien volgende x even goed lezen voordat je zo reageert

10 maanden geleden

Oh en de normen waar ik naar verwijs is van het bericht dat Mom12345 plaatste met een print screen. Iedereen moet vooral doen waar hij zich goed bij voelt. En een andere respecteren en in zijn waarde laten ben ik ook groot voorstander van......

10 maanden geleden

Reactie op OudWachtwoordKwijt

Dit gaat niet over een maxi cosi.. Onze dochter is 1 meter.. maar vervoeren ...
Bij ons kan hij zijn benen echt niet meer fatsoenlijk kwijt achterwaarts. Dus nu zijn we daarmee gestopt.