37 Reacties

2 jaar geleden

Hier starten we om 7 uur ongeveer met 180+6 en een boterham met notenpasta of pindakaas. Na het ochtendslaapje rond 10.30 krijgt hij fruit en water. Bijv een hele banaan of een bakje met aardbeien, banaan en kiwi. Dat is verschillend. Tussen 12 en 13 is het dan lunchtijd. Hij eet dan 1 a 1,5 boterham. Ik geef hem soms nog een halve cracker en hij krijgt komkommer/rauwkost. Op het brood doen we bijv geprakte avocado of aardbei/banaan. Bij de lunch drinkt hij water of thee. Na zn middagslaapje krijgt hij een fles van 180+6 en iets te snacken. Kleine keuken koekje, rauwkost, maisfinger, knijpfruit, avocado, ei. Kan van alles zijn. De fles wil ik nu gaan vervangen voor thee of water. Tussen half 5 en half 6 eet hij warm en half 7 gaat hij naar bed met een fles van 210+7. Volgens mij moet je gewoon proberen je eigen eettijden aan te houden en rond lunchtijd brood aan bieden en rond 17u warm eten. Ik weet niet wanneer jouw kindje slaapt. 17u de nacht in vind ik erg vroeg.

2 jaar geleden

Reactie op babyon

Hi , Ja ik heb dat gisteren ook zo geprobeerd en het ging eigenlijk super ...
Eten jullie in België tussen de middag warm? Fruit verteer je zelf ook vrij vlot. Lijkt me voor een baby niet anders.

2 jaar geleden

Hier starten we om 7 uur ongeveer met 180+6 en een boterham met notenpasta ...
Dat gaat hier niet. Hij eet warm op de crèche in België doet elke crèche warm eten om 11u

2 jaar geleden

Eten jullie in België tussen de middag warm? Fruit verteer je zelf ook vrij ...
Ja in de crèche is het altijd warm eten om 11u en fruit pap om 14:30/15u

2 jaar geleden

Reactie op babyon

Dat gaat hier niet. Hij eet warm op de crèche in België doet elke crèche wa ...
Ik draai het ook wel eens om als het handiger is. Dan eet hij savonds rond 17u brood.

2 jaar geleden

Ik draai het ook wel eens om als het handiger is. Dan eet hij savonds rond ...
Ja dat heb ik nu uitgeprobeerd dit weekend en het ging wel maar hij wilt alsnog om 17:45 ten laste een fles van 270ml

2 jaar geleden

Reactie op babyon

Ja dat heb ik nu uitgeprobeerd dit weekend en het ging wel maar hij wilt al ...
Hoe laat zijn zn slaapjes overdag?

2 jaar geleden

Ons schema hier is nu Als hij wakker is meestal rond 6 uur maar dan pas rond 6.45 1 boterham met halvajam. En dan 180+6 fles drinkt hij niet altijd leeg. Dan rond 8.30 naar bed en als hij wakker word zijn fruithap. Dan om 11.30-12.00 1 of 2 boterhammen en dan naar bed. 14.30 liga 17.15 warm eten 18.30 fles van 180+6. Dan naar bed.

2 jaar geleden

Hoe laat zijn zn slaapjes overdag?
9u tot 10 12:30 tot 14:30

2 jaar geleden

Eten jullie in België tussen de middag warm? Fruit verteer je zelf ook vrij ...
Ja hier in BE is het 'standaard' schema inderdaad 's middags warm eten. Ik denk dat dit nog een beetje van de vorige generaties is want ikzelf eet eigenlijk pas 's avonds warm 😂 nu is het inderdaad zo dat ze op de crèche dus smiddags warm geven en in de namiddag fruit dus geven wij ook pas 's avonds brood aan onze dochter

2 jaar geleden

Grappig. In België draaien jullie alles om qua eten 😂 Wij geven in de ochtend fruit en rond half 12 / 12 uur 1 of 2 sneeën brood. En s'avonds warm eten. Ik snap dat je dan niet goed weet wanneer je brood moet geven. Misschien rond 5 uur? Wat bij ons dan de warme maaltijd is, is dan bij jou de broodmaaltijd

2 jaar geleden

Als ik de reacties lees krijg ik het gevoel dat mijn kindje niet genoeg eet maar ik zou ook niet weten wanneer ik er nog een broodmaaltijd moet bijschuiven 🥺 dit is ons schema : 7u/7u30: fles 180+6 (meer lukt niet want dan heeft die over door z’n reflux) 11u/11u30: groentenpap 250gr (BE🇧🇪😋) 15u/15u30: fruitpap 200gr 18u/18u30: fles 180+6 Hij slaapt in de nacht nog steeds heel erg slecht waardoor we hem ook nog een flesje van 90ml geven als hij echt niet in slaap geraakt (meestal rond 4u)

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Als ik de reacties lees krijg ik het gevoel dat mijn kindje niet genoeg eet ...
Ja ik ben gestart met om 16:30 een klein boterham te geven en om 06:30

2 jaar geleden

Reactie op babyon

Ja ik ben gestart met om 16:30 een klein boterham te geven en om 06:30
Maar je kindje eet dan al goed? De mijne kan/wil nog steeds geen stukjes eten, het enige dat wel al lukt is een klein korstje van een boterham 😒

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Maar je kindje eet dan al goed? De mijne kan/wil nog steeds geen stukjes et ...
Ja hij heeft altijd goed gegeten. Wat ik deed om aantrekkelijk te maken was erbij gaan zitten en zelf ook een boterham eten. Of van die brood balletjes maken of figuurtjes dat vond hij geweldig. Maar verder geduld hebben.