7 Reacties

2 jaar geleden

Is het misschien een idee om eerst de middagvoeding op kv te zetten? Misschien dat hij de geborgenheid voordat hij de nacht ingaat nog nodig heeft om goed te kunnen slapen. Als de middag goed gaat de ochtendvoeding ook proberen en als laatste de avondvoeding? Succes ermee en heel knap dat je zolang bv hebt gegeven 💪🏻🤗

2 jaar geleden

Als je zoekt op een afbouw schema dan zie je overal het advies de middelste voeding eerst te laten vallen. Als je kleintje de fles voeding niet wil kun je eerst mengen met gekolfde melk . Telkens met minder bv mengen. Zo wennen ze aan de smaak. Als de middelste voeding goed gaat dan kun je aan de andere voedingen gaan beginnen.

2 jaar geleden

Hier ben ik een aantal maanden geleden over gegaan op flesvoeding. Eerst de voeding er af die het minst ging, hier was dat die rond 12 uur. Ze mogen 3x 200 ml op die leeftijd geloof ik dus ik deed eerst 50/50 en daarna steeds minder BV. De andere twee wel nog live. Dat mijn borsten weer soepel voelde bij die voeding haalde ik de volgende er af. Ik geloof dat dat de avond was. Daar hetzelfde gedaan met het mengen. Mijn zoon kreeg, en krijgt nu nog, savonds 250 ml. Hij dronk zich altijd bij me in slaap en we hadden het idee dat hij sochtends gewoon honger had. Hij kwam ook veel eerder dan normaal en gewoon huilen ook. Als laatste dan de ochtend voeding er af dat het weer goed voelde. En hetzelfde met de flessen mengen. Ik had een hele voorraad in de vriezer dus kon aardig plannen dat het geleidelijk minder werd. Dit is hier super bevallen. Dat ik helemaal gestopt was heb ik wel flink last gehad en ik denk bijna tegen een borstontsteking aan gezeten. Op aanraden van het CB nog een keer helemaal leeg gekolft en daarna helemaal nergens last van gehad. Echt goed in de gaten houden is mijn dikke tip daar nog voor 😋 Heel verhaal. 😅 Ik hoop dat je er wat aan hebt 😇 succes! En kijk goed naar je kindje! Ik was heel bang om meer FV te geven maar hij doet het er fantastisch op dus prima dan 😊

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Is het misschien een idee om eerst de middagvoeding op kv te zetten? Missch ...
Ohja goeie tip! Zo had ik het nog niet bekeken! Dan ga ik eerst beginnen met de middag af te bouwen😀

2 jaar geleden

Ik ben ook beginnen met de voedingen overdag afbouwen. Ik geef inmiddels alleen nog ochtend/avond. Maar kan 1 van beiden zonder problemen een x overslaan als ik nog/al aan het werk ben ofzo. Dan krijgt hij gewoon een fles. Het wisselt heel erg hoeveel hij ervan drinkt. Ik maak nu meestal flessen van 180 (kreeg op het kdv altijd 200ml bv in een fles). Soms gaat alles op Soms laat hij de helft staan. Vind het soms ook lastig, maar ik probeer maar gewoon wat uit

2 jaar geleden

Misschien hoeft hij niet per se te wennen aan FV. Wij zijn met 11 maanden van 3 naar 2x BV gegaan. Die derde melkvoeding hebben ze qua voedingsstoffen op deze leeftijd niet per se nodig (mits ze goed eten natuurlijk). 's Middags willen we haar eigenlijk gewoon water laten drinken, maar dat moeten we nog wat meer oefenen. Dus als overgang krijgt ze thee met koemelk of een flesje water met 1 schepje KV, voor de smaak. Vanaf 1 jaar kunnen ze in plaats van BV of KV ook gewoon koemelk drinken en met de pot mee-eten. Je zou dus ook kunnen proberen om hem daar alvast aan te laten wennen. Begrijp me niet verkeerd, ik snal heel goed dat je de BV wat wil terugschroeven. Maar misschien hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn. Persoonlijk was ik er met 3x BV ook wel een beetje klaar mee. Maar nu we terug zijn naar 2x, vind ik het ook wel weer gezellig. De druk is er een beetje af ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op SuusZ88

Misschien hoeft hij niet per se te wennen aan FV. Wij zijn met 11 maanden v ...
Dit ook indd. Ik ben iets eerder begonnen met de middag voeding kv geven omdat ik klaar was met het kolven. Inmiddels is 1 voeding van overdag volledig vervallen door hem 's morgens een echt ontbijt te geven (naast bv ook nog pap/banaan pannekoek etc). De middag krijgt ie nu nog kv, maar soms drinkt ie maar 80ml ofzo. Ben van plan dit in de komende weken te vervangen door melk bij zn brood ipv water en ipv de 80ml fles water + tussendoortje ofzo