19 Reacties

één jaar geleden

Misschien is hij dan over zijn slaap heen? Geen idee hoe jullie ritme is natuurlijk maar mijn zoontje gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed. En dan is hij echt moe. Maar elk kind is ook anders...

één jaar geleden

Slaapt hij nog overdag? Zo ja, van hoe laat tot hoe laat?

één jaar geleden

Overdag vaak van 13.30 tot 14.30 als hij naar de opvang is geweest. En als hij thuis is vaak van 13.00 tot 14.00

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Ons zoontje is van de 19e... en inderdaad vlak voor zn verjaardag opeens niet meer naar bed wollen. Sliep altijd om half 8 en nu makkelijk 9 uur.... 😑 ik lees dus ff mee 😅

één jaar geleden

Reactie op Amve

Hier hetzelfde! Ons zoontje is van de 19e... en inderdaad vlak voor zn verj ...
Frustrerend he

één jaar geleden

Hier geeft ie wel netjes aan dat ie wil slapen en wrijft ook in zijn oogjes. Soms is die gelijk stil soms geeft ie nog een concert. Zolang die niet huilt laten we hem gewoon liggen. Overdag is ie gewoon vrolijk en ook tussen de middag slaapt ie nog. Zal wel een fase zijn haha

één jaar geleden

Oh welkom hier ook.. eentje die om 19:30 ging slapen en 2uurtjes s’middags slaapt.. Nu tegenwoordig slaapt die pas na 23u 🤦🏻‍♀️ maar eerste een hele circus en drama en gekrijs.. ookal ga ik troosten en uitleggen helpt niet 🤦🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op babyon

Oh welkom hier ook.. eentje die om 19:30 ging slapen en 2uurtjes s’middags ...
Nee heel herkenbaar , en uiteindelijk tussen 21.00 en 22.00 is ie zo moe dat ie in slaapt valt 🙊

één jaar geleden

Ja hier ook. Meisje van 19 juni ook. Zijn al 3 weken met der bezig. Bij opvang wil ze niet meer tussen de middag slapen. En dan slaapt ze wel in een keer goed. Maar vind t nog heel vroeg om der middagdutjes weg te doen.

één jaar geleden

Reactie op Daantjuh90

Nee heel herkenbaar , en uiteindelijk tussen 21.00 en 22.00 is ie zo moe da ...
Ja het is echt erg eigenlijk.. 🤦🏻‍♀️ al een geluk dat ik 5 weken verlof heb anders waren het zware nachten / dagen 😀

één jaar geleden

Reactie op babyon

Ja het is echt erg eigenlijk.. 🤦🏻‍♀️ al een geluk dat ik 5 weken verlof h ...
🙊

één jaar geleden

Reactie op Daantjuh90

Overdag vaak van 13.30 tot 14.30 als hij naar de opvang is geweest. En als ...
Ik zou voorstellen om het middagdutje in te korten, maar ik zie dat hij toch al niet lang slaapt. Misschien eens proberen om hem 's middags eerder naar bed te brengen. Met de hoop dat hij 's avonds ook eerder gaat slapen.

één jaar geleden

Ja dat zou alleen kunnen als hij niet naar de opvang gaat , maar dan lijkt het mij juist ook zo verstoord dan eerder naar bed voor middagdutje en andere dag weer later 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde.. ook al 4/5 weken bezig met elke avond een paar uur bezig zijn met naar bed brengen, terwijl hij daarvoor altijd heerlijk sliep rond 7. Nu is het vaak 21-00/22:00. Ik denk toch dat het een combinatie is van sprongetje (hij leer echt elke dag heel veel nieuwe woorden) en zomer/lang licht. Ik mis ook de serie avondjes met m’n vriend 😅 Heb geen tips, behalve dat ik overal lees dat het vanzelf over gaat (maar het duurt me gewoon te lang😂)

één jaar geleden

Reactie op mussie1

Hier precies hetzelfde.. ook al 4/5 weken bezig met elke avond een paar uur ...
Nou precies dat 😅

één jaar geleden

Ons zoontje had afgelopen tijd ook wat meer moeite met in slaap vallen en werd in de nacht ook soms weer wakker. Ik las dat ze rond hun 2 jaar weer een slaapregressie hebben: https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapregressies/slaapregressie-van-een-peuter-2-jaar/ Wij hebben ons zoontje overdag niet wakker gemaakt want daar wordt hij niet zo blij van en we hebben net een baby dus die middagdutjes komen voor mij ook wel goed uit😉. Het is bij ons vanzelf over gegaan.

één jaar geleden

Hier precies zo! En dan soms wel uitslapen. Wij zijn nu aan het kijken of we het ritme wat kunnen verleggen zodat we weer op een bedtijd van ong 20u komen. Nu is dat een middagdutje van 13-14 uur (dus maximaal een uur). Gister leek het al te werken!

één jaar geleden

Herkenbaar! Hier een meisje die 10 juni 2 is geworden. Al 5/6 weken dat ze niet meer alleen in slaap wil vallen en idd altijd pas rond 20.30, soms later… ook word ze s nachts wakker en laat zich dan niet meer in haar eigen bed leggen. Ben zelf nu ondertussen 40+4 zwanger van de 2e.. veel energie steken in het toch in eigen bed laten slapen, hebben we nu geen zin in en dus beland ze al die tijd al s nachts bij ons. Slaapt dan wel meteen en tot 7:00 ongeveer. Fijn is het niet, maar hopelijk een fase 🤞🏻

één jaar geleden

Hebben wik ook gehad vlak voor hij twee werd. Uiteindelijk waren we er klaar mee en hebben hem maar laten huilen. Eerste avond 1-1,5 uir geduurd en 2e avond 45 min. Daarna was het voorbij en nu slaapt hij weer als een roosje